Lediga jobb som Nämndsekreterare i Gävle

Se lediga jobb som Nämndsekreterare i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsamordnare

Ansök    Okt 10    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtide... Visa mer
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.



ARBETSUPPGIFTER
Är du strukturerad, kommunikativ, självständig och har en god samarbetsförmåga? Gillar du att arbeta med avancerad administration? Då kanske just du är den nämndsamordnare som vi söker till Livsmiljö Gävle!  

Vi söker dig som vill bidra till ett välfungerande politiskt arbete i Gävle kommun. Hos oss får du en central roll i den demokratiska processen där du med struktur, samordning och engagemang skapar förutsättningar för beslut.

Som nämndsamordnare hos oss är du med och stöttar arbetet bakom frågor som bland annat berör invånarnas fritid, idrott, kultur och friluftsliv. Det gör uppdraget både betydelsefullt och varierande, och ger dig en unik inblick i hur politiken omsätts i praktiken.

Som nämndsamordnare hos oss på Livsmiljö Gävle kommer du att arbeta tillsammans med en annan nämndsamordnare mot sektorns två nämnder; kultur- och fritidsnämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Du kommer att:

- ha huvudansvaret för kultur- och fritidsnämnden

- ansvara för samordningen av sektorns kultur och fritidsstipendier

- ansvara för samordningen av arbetet med nämndernas informationshanteringsplaner

- ansvara för dataskyddsamordningen i en av nämnderna.

Du kommer att ha en viktig och central roll för nämndadministrationen. I ditt arbete kommer du bland annat att samordna och administrera nämndprocessen, granska och kvalitetssäkra underlag, skapa kallelser, föra protokoll samt utföra annat kvalificerat administrationsarbete som ingår i tjänsten. Du kommer arbeta med offentlighets- och sekretessärenden, dokumenthantering, delegationsfrågor och dataskyddsfrågor. 

Med din kompetens bidrar du till att utveckla och effektivisera sektorns nämndadministration, och du ansvarar för att utbilda medarbetare i hur nämndprocessen fungerar.

Du kommer att arbeta nära andra nämndsamordnare, sektorchef, sektorledning och nämndens ordförande. Du kommer ingå i en funktion med kollegor inom arkiv, registratur, nämnd, juridik och it.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annat samhällsvetenskapligt område eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen kräver att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift i det svenska språket samt har goda IT-kunskaper. 

Vi söker dig som har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning, så som kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen och regelverk kring hantering av allmänna handlingar. Du har erfarenhet av avancerad administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av politiska processer i en politisk styrd organisation samt om du har erfarenhet av att arbeta med dokumenthantering och dataskydd inom offentlig förvaltning.

Arbetet erbjuder dig flexibilitet och variation av arbetsuppgifter, vilket kräver att du kan planera, prioritera och leverera utifrån tidsramar. Du arbetar effektivt, strukturerat, analytiskt och noggrant.

Du är en skicklig samordnare med god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt. Du är en person som trivs med att arbeta i en roll där förutsättningarna kan förändras, samtidigt som du kan hantera vissa rutinartade arbetsuppgifter. Du har vana av digital ärendehantering och sammanträdesteknik.

Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du trivs med att vara den administrativa experten inom ditt område, och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet. Du är en person som tar initiativ i sociala sammanhang, är serviceinriktad och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till kanslienheten

Ansök    Apr 17    REGION GÄVLEBORG    Nämndsekreterare
Kanslienheten är en enhet inom ledningsavdelningen som tillhör stabsförvaltningen. Enheten består av centraldiarium och nämndsekretariat och ansvarar bland annat för den politiska beslutsprocessen och ärendehantering. Vi är nio medarbetare på enheten och vi arbetar mot hela koncernen med en stor bredd i uppdraget. Vill du arbeta i ett varierat uppdrag och vara med i händelsernas centrum där de stora besluten fattas? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER ... Visa mer
Kanslienheten är en enhet inom ledningsavdelningen som tillhör stabsförvaltningen. Enheten består av centraldiarium och nämndsekretariat och ansvarar bland annat för den politiska beslutsprocessen och ärendehantering. Vi är nio medarbetare på enheten och vi arbetar mot hela koncernen med en stor bredd i uppdraget.

Vill du arbeta i ett varierat uppdrag och vara med i händelsernas centrum där de stora besluten fattas? Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår att arbeta åt en eller flera politiska instanser och vara nyckelperson inom den politiska beslutsprocessen. Du arbetar nära nämndsordförande, förvaltningschef och ansvariga handläggare inom dina förvaltningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för samtliga delar av nämndadministrationen så som ärendeplanering, kallelser, sammanträden och protokoll
• tillsammans med kollegor delta i utvecklingsprojekt för att utveckla processen för ärendehantering
• genomföra utbildningar för förvaltningens medarbetare.

Hos oss får du
• arbeta i en trygg grupp med engagerade kollegor där vår styrka ligger i det goda och nära samarbetet
• ett spännande, varierande och utvecklande arbete där du får verka i händelsernas centrum där besluten fattas
• arbeta dagtid med flexibla arbetstider utifrån givna ramar och möjlighet till distansarbete.

Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet.
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och själv kan strukturera och driva dina arbetsuppgifter på ett bra och effektivt sätt. Du är serviceinriktad, kan samarbeta med andra samt har lätt för att skapa kontakter och kommunicera med professioner inom olika delar av organisationen. Vidare ser vi att du har förmåga att se till helheten och har ett samlat synsätt på de olika typer av frågor och ärenden som vi hanterar.

För rollen som nämndsekreterare ska du ha
• akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• erfarenhet av arbete med kvalificerad administration och/eller handläggning.

Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av kvalificerad administration och/eller handläggning inom offentlig verksamhet. Vi ser också att det är meriterande om du har god kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar samt har kunskap inom kommunallagen och förvaltningslagen.

Tjänsten är tidsbegränsad med goda möjligheter till förlängning.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Nämndsamordnare

Ansök    Aug 18    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Verksamheten Planering, analys och utvärdering ger ledningsstöd till Välfärd Gävles tre nämnder och sektorledning, chefsstöd till chefer på olika nivåer i organisationen samt verksamhetsstöd. I verksamheten ingår utredning, statistik och analys, kvalitetsutvärdering, ledningssystem, juridiskt stöd, nämndsamordning, ekonomi och redovisning, beställarfunktion för externa utförare, stöd och tillsyn inom kommunal hälso- och sjukvård samt socialt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Är du noggrann och strukturerad och gillar att arbeta med avancerad administration? Då kanske just du är den nämndsamordnare som vi söker till Välfärd Gävle - gör Gävle i händelsernas centrum!

Som nämndsamordnare hos oss på Välfärd Gävle kommer du att arbeta tillsammans med andra nämndsamordnare mot sektorns tre nämnder; Socialnämnden, Omvårdnadsnämnden och Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden. Du kommer att ha huvudansvaret för Socialnämnden samt Socialnämndens individ- och myndighetsutskott.

Du kommer att ansvara att nämndsprocessen samordnas och kvalitetssäkras. Du kommer att ge specialiststöd i processen till politiker och tjänstemän och du är länken mellan politikerna och tjänstemännen och ansvarar för att granska och säkerställa kvaliteten på de skriftliga underlag som går till nämnden. Du kommer att delta i nämndsprocessens alla delar och ha en viktig roll vid nämndens sammanträden och olika beredningsforum.

Du kommer att ha en viktig och central roll för nämndsadministrationen. I ditt arbete kommer du bland annat att ansvara för att samordna och administrera nämndprocessen, granska och kvalitetssäkra underlag, skapa kallelser, föra protokoll samt övrigt kvalificerat administrationsarbete som ingår i tjänsten som nämndsamordnare. Du kommer arbeta med offentlighets- och sekretessärenden, dokumenthantering och delegationsfrågor. En del av rollen kommer även innefatta att utreda och bereda ärenden.

Som nämndsamordnare kommer du ha en betydelsefull roll i utvecklingen och samordningen av de administrativa rutinerna med de övriga delarna i sektorn. Genom din kompetens driver du aktivt förbättringsarbetet för sektorns nämndsadministration och du håller regelbundet i utbildningar för sektorns anställda om hur nämndprocessen fungerar.

Du kommer att arbeta nära de övriga nämndsamordnarna, sektorchef och sektorledning samt nämndens ordförande och du ingår i nätverket för Gävle kommuns övriga nämndsamordnare.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen med inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annat samhällsvetenskapligt område eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen kräver att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift i det svenska språket samt har goda IT-kunskaper.

Vi söker dig som har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning såsom kommunallagen, förvaltningslagen och regelverk kring hantering av allmänna handlingar. Du har erfarenhet av avancerad administration. Det är önskvärt om du har erfarenhet av Platina, som är kommens ärende- och dokumenthanteringssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av politiska processer i en politisk styrd organisation.

Som person är du strukturerad, du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är en skicklig samordnare med god samarbetsförmåga, du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du är en person som trivs med att arbeta i en roll där förutsättningarna kan förändras, samtidigt som du kan hantera vissa rutinartade arbetsuppgifter. Du visar på mognad, integritet och har en analytisk läggning. Du har vana av digital ärendehantering och sammanträdesteknik.

Utifrån att du kommer arbeta med avancerad administration är det av vikt att du är noggrann och trygg i ditt sätt att arbeta välorganiserat, vilket innebär att du kan hålla en god planering och prioritering av ditt arbete. Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du uppbär en skriftlig säkerhet i både tal och skrift. Du trivs med att vara den administrativa experten inom ditt område, vilka kunskaper och erfarenheter du gärna delar med dig av. Du är en person som tar initiativ i sociala sammanhang. I dina kontakter ger du en god service samt har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Arbetet erbjuder dig en flexibilitet och variation av arbetsuppgifter vilket kräver att du kan arbeta och leverera utifrån tidsramar där du har förmågan att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till kanslienheten i Gävle

Ansök    Dec 11    REGION GÄVLEBORG    Nämndsekreterare
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Kanslienheten är en av tre enheter inom Ledningsavdelningen som tillhör stabsförvaltningen. Enheten ansvarar för ärendehandläggningsprocessen gentemot pol... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Kanslienheten är en av tre enheter inom Ledningsavdelningen som tillhör stabsförvaltningen. Enheten ansvarar för ärendehandläggningsprocessen gentemot politiken. Vi är 6 medarbetare tillsammans med enhetschefen som kombinerar chefstjänsten med ett nämndsekreteraruppdrag.

Vill du arbeta i ett varierat uppdrag och vara med i händelsernas centrum där de stora besluten fattas? Välkommen till oss!




ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår att arbeta åt en eller flera politiska instanser och vara nyckelperson inom den politiska beslutsprocessen. Du arbetar nära nämndsordförande, förvaltningschef och ansvariga handläggare inom dina förvaltningar.

Som nämndsekreterare kommer du bland annat att
• ansvara för samtliga delar av nämndadministrationen så som ärendeplanering, kallelser, sammanträden och protokoll
• tillsammans med kollegor delta i utvecklingsprojekt för att utveckla processen för ärendehantering
• genomföra utbildningar för förvaltningens medarbetare.

Hos oss får du
• trygghet genom en gedigen introduktion
• ett omväxlande och utvecklande arbete med möjlighet att bli riktigt duktig i din roll
• arbeta dagtid med flexibla arbetstider utifrån givna ramar och möjlighet till distansarbete
• möjlighet att vara med och utveckla verksamheten framåt.


Vi är mån om dig som medarbetare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/




KVALIFIKATIONER
Som person söker vi dig som är ansvarsfull och själv kan strukturera dina arbetsuppgifter på ett bra och effektivt sätt. Du behöver också trivas att arbeta med andra, vara inlyssnande och kommunicera med professioner inom många olika delar av organisationen.

Vidare önskar vi att du ser till helheten och har ett samlat synsätt på de olika typer av frågor och ärenden som vi hanterar. Du behöver förstå att din roll är en länk i en längre kedja som bara fungerar när vi tar höjd för varandras olika delar. Vi ser också gärna att du tänker strategiskt och ser på långsiktiga betydelser och vidare konsekvenser innan du fattar beslut.

Som nämndsekreterare hos oss behöver du
• inneha akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• tidigare arbetat med kvalificerad administration och/eller handläggning inom offentlig verksamhet
• ha kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar
• kunskap inom kommunallagen och förvaltningslagen.

Tidigare erfarenhet av arbete i rollen som nämndsekreterare är meriterande. Visa mindre

Nämndsekreterare och utredare

Ansök    Mar 10    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara m... Visa mer
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla Gävle? Gävle kommun är en arbetsplats full av möjligheter, där du kan växa och göra skillnad. Här kombineras stadspuls med närhet till hav och natur, och vi söker nu dig som vill göra Gävles framtid för invånarna bättre med oss.

Som nämndsekreterare har du en nyckelroll i Utbildning Gävles nämndadministration. Du säkerställer en smidig och effektiv hantering av ärenden och beslutsprocesser, samtidigt som du bidrar till att utveckla och förbättra våra administrativa rutiner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Ansvara för nämndprocessen
• Förbereda kallelser, samla in beslutsunderlag och skriva protokoll
• Hantera diarieföring, registrering av ärenden och arvoden
• Arbeta med offentlighets- och sekretessärenden samt delegationsfrågor
• Genomföra egna utredningar och bereda yttranden
• Stödja samverkan med fackliga organisationer
• Utbilda och vägleda medarbetare i nämndprocessen och offentlighet- och sekretess
• förbereda nämndens sammanträden och säkerställa att beslutsunderlag och andra handlingar är kompletta och skickas ut i tid till ledamöterna

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller annat relevant område, samt erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. 

Du har ingående kunskap om skollagen, kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta regelverk. Erfarenhet av digital ärendehantering är ett plus.

För att trivas i rollen behöver du:

• Ha hög integritet och kunna hantera information ansvarsfullt
• Kunna arbeta strukturerat och prioritera effektivt
• Ha god förståelse för lagar och policys inom offentlig verksamhet
• Kunna kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt

Är du redo att göra skillnad? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt engagerade team på Utbildning Gävle!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Registrator till Verksamhetsstöd Utbildning Gävle

Ansök    Okt 7    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål.

Tjänsten som registrator är placerad inom verksamhetsstödet, en stödfunktion till Utbildning Gävles alla verksamheter. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla organisationen för att förbättra verksamhetsstödet och processerna med syfte att tydligare fokusera på elevernas måluppfyllelse.

ARBETSUPPGIFTER
Administration inom offentlig förvaltning. Du ger stöd och råd gällande diariefrågor, dataskydd och informationssäkerhet till medarbetare i sektorn samt deltar i förändringsarbetet inom verksamhetsstödet. Administrationen innefattar bland annat att tillsammans med nämndsekreterare ansvara för:

• central posthantering för Skolkontoret
• digitalt inkommande post till utbildningsnämnden
• arkiveringsfrågor
• informationssäkerhet och dataskydd
• diarieföra inkomna/upprättade handlingar till utbildningsnämnden

Vi använder dokument- och ärendehanteringssystemet Platina. I uppdraget samverkar du med andra som t.ex. systemägare, informationsägare, kommunarkivarie, IT-avdelningen samt kommunens dataskyddsombud och informationssäkerhetsombud (CISO).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Erfarenhet ska vara från administrativt arbete inom kommunal eller offentlig verksamhet, diarieföring, arbete i olika IT-system för informationshantering, kunskap om offentlighet och sekretess och förvaltnings- och arkivlagen. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med dataskyddsförordningen (GDPR) och/eller informationssäkerhet.

Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Är bra på att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem. Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner genom att ha ett prestigelöst förhållningssätt. Har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentationer, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling. Förstår talad och skriven kommunikation väl; kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift; anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; har en språklig säkerhet i både tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jul 8    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Tjänsten som nämndsekreterare är placerad inom kanslienheten, en enhet inom administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen är en av Styrning och stöds sju avdelningar. Förutom kanslienheten finns inom avdelningen kommunarkivet, enheten för social hållbarhet, säkerhetsenheten, överförmyndarenheten samt dataskydd och informationsäkerhetsenheten.
Din arbetsplats kommer vara belägen i stadshuset, i nyrenoverade lokaler endast ett stenkast från Gävle centralstation och centrum. Inom sektorn finns möjlighet till hemarbete.

Kanslienhetens uppdrag är att ge stöd och service till politiker, chefer och handläggare samt ansvara för beredningsprocessen gentemot kommunfullmäktige med presidie- och valberedning, kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan samt ytterligare nämnder och samarbetsråd. Kommunjuridik som innefattar att ge konsultativt stöd och juridisk rådgivning till kommunstyrelsen samt övriga nämnder och verksamheter i Gävle kommun.

Då en av våra medarbetare kommer vara tjänstledig behöver vi förstärkning med en ny kollega till och med 31/12-2023.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en noggrann person med en administrativ ådra och vill befinna dig mitt i hjärtat där de viktiga besluten om Gävle fattas? Bra, då är det dig vi söker! Kom och gör Gävle offentligt tillsammans med oss!

Som nämndsekreterare kommer du att administrera kallelser, sammanträden och de arbetsuppgifter som ingår i arbetet kring möteshanteringen. Du arbetar tillsammans med ytterligare två nämndsekreterare och tillsammans utgör ni ett team som backar upp varandra, bollar ideér samt delar de kunskaper ni besitter.

I rollen ingår att säkerställa beslutsprocesserna genom att stötta handläggare, chefer och våra förtroendevalda kring hantering av handlingar och rutiner kring ärenden som ska beslutas i någon av våra många beslutsinstanser. Du kommer arbeta med att dokumentera dessa i vårt dokument och ärendehanteringssystem Platina.
I arbetet ingår också att hantera arvoden, bistå handläggare med utskick av remisser samt att det kan förekomma är att hantera ärenden kring rutiner för de administrativa processerna som att lämna ut allmänna handlingar, besvara förfrågningar från allmänheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskole-/universitetsutbildning inom förvaltningskunskap och/eller samhällskunskap alternativt att du har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att vara aktuell för tjänsten ska du ha erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.

För att trivas med ditt uppdrag i en politiskt styrd organisation har du intresse och förståelse för samhälls- och demokratifrågor. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning som kommunallagen, förvaltningslagen och
regelverket kring hantering av allmänna handlingar.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarsfull. I dina kontakter har du ett serviceinriktat arbetssätt samt att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du trivs med att arbeta självständigt med en god planering och prioritering av ditt arbete samt att du är intresserad av utveckling.

Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att säkerhetsprövningsintervju samt registerkontroll kommer genomföras under rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndssekreterare/registrator

Ansök    Okt 4    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Tjänsten som nämndsekreterare/registrator är placerad inom kanslienheten, en enhet inom administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen är en av Styrning och stöds sju avdelningar. Förutom kanslienheten finns inom avdelningen, kommunarkivet, enheten för social hållbarhet, säkerhetsenheten, överförmyndarenheten samt dataskydd- informationssäkerhetsenheten.

Vårt gemensamma uppdrag är att stötta och ge service till politiker, chefer och handläggare. Kanslienhetens service till politiken omfattar kommunfullmäktige med presidie- och valberedning samt kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan. Vi ger även service till ytterligare fyra nämnder och två samarbetsråd. I vårt ansvar ingår också kommunstyrelsens diarium, förtroendemannaregistret m.fl. administrativa uppgifter.


ARBETSUPPGIFTER
Gör Gävle offentligt!

Vi söker dig som vill befinna dig mitt i hjärtat där de viktiga besluten om Gävle fattas.
Vi söker dig med intresse för att göra vår kommun mer öppen och tillgänglig.
Vi söker dig som vill utveckla våra processer att bli helt digitala.

Som nämndsekreterare kommer du att administrera kallelser, sammanträden och de arbetsuppgifter som ingår i arbetet kring möteshanteringen. Du arbetar tillsammans med ytterligare två nämndsekreterare och kommunsekreteraren. Tillsammans utgör ni ett team som backar upp varandra.

Som registrator arbetar du tillsammans med vår huvudregistrator med postöppning, registrering av ärenden och handlingar i kommunstyrelsens diarium samt övriga nämnders diarier för vilka kanslienheten ansvarar. Vi använder dokument- och ärendehanteringssystemet Platina.

Både som nämndsekreterare och registrator ingår att säkerställa beslutsprocesserna genom att stötta handläggare, chefer och våra förtroendevalda kring hantering av handlingar och rutiner kring ärenden som ska beslutas i någon av våra många beslutsinstanser. Du kommer ha en viktig och central roll i kontrollen av innehållet i diariet, där din uppgift bland annat är att se till så att rätt handlingar finns tillgängliga i rätt tid.

I arbetet ingår också att hantera arvoden, arkivera, bistå handläggare med utskick av remisser m.m. och i förekommande fall hantera ärenden kring rutiner för de administrativa processerna som att lämna ut allmänna handlingar, besvara förfrågningar från allmänheten.





KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom förvaltningskunskap och/eller samhällskunskap alternativt att du har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.

För att trivas med ditt uppdrag i en politiskt styrd organisation har du intresse och förståelse för samhälls- och demokratifrågor.
Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning som kommunallagen, förvaltningslagen och regelverket kring hantering av allmänna handlingar.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarsfull. I dina kontakter har du ett serviceinriktat arbetssätt samt att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Du trivs med att arbeta självständigt med en god planering och prioritering av ditt arbete samt att du är intresserad av utveckling.
Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och att bli godkänd vid registerkontroll innan anställning.






ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare till Region Gävleborg

Ansök    Feb 8    REGION GÄVLEBORG    Nämndsekreterare
Kanslienheten med 6 anställda. ARBETSUPPGIFTER Som nämndsekreterare kommer du att arbeta åt en eller flera politiska instanser och vara en nyckelperson inom den politiska beslutsprocessen och ärendeflödet. Det innebär ett nära samarbete med nämndsordförande och ansvariga handläggare inom förvaltningen. I arbetet ingår att delta i samtliga delar inom nämndadministrationen t.ex. ärendeplanering, kallelser, genomförande av sammanträde, protokoll och eftera... Visa mer
Kanslienheten med 6 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare kommer du att arbeta åt en eller flera politiska instanser och vara en nyckelperson inom den politiska beslutsprocessen och ärendeflödet. Det innebär ett nära samarbete med nämndsordförande och ansvariga handläggare inom förvaltningen. I arbetet ingår att delta i samtliga delar inom nämndadministrationen t.ex. ärendeplanering, kallelser, genomförande av sammanträde, protokoll och efterarbete.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att delta i olika utvecklingsprojekt för att utveckla processer inom ärendehanteringen såväl inom enheten som regionen i stort. I uppdraget ingår även att genomföra utbildningar för förvaltningens medarbetare inom dina ansvarsområden.

Arbetet som nämndsekreterare kräver ett strukturerat och lösningsfokuserat arbetssätt. I arbetet kommer du att ställas inför komplicerade frågor vilket kräver gott omdöme och integritet. Vi sätter stort värde på att du har lätt för att både samarbeta med dina kollegor och driva eget självständigt arbete.

KVALIFIKATIONER
Relevant akademisk examen inom exempelvis statsvetenskap, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av kvalificerad administration och/eller handläggning inom offentlig förvaltning och har kunskap om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som nämndsekreterare, samt att du har vana av att planera och genomföra utbildningar.

Du har god förmåga att uttryck dig i tal och skrift och förstår vikten av att uttrycka dig enkelt och begripligt.

God datorvana är ett krav och erfarenhet av ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning är meriterande.

Vid tillsättning kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Nämndsamordnare

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi ... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser till kropp och själ. Vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och
utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser!

Verksamhetsstöd inom sektor Livsmiljö har i uppdrag att arbeta med stöd inom områdena ekonomi, HR, kvalitet, kommunikation, IT, nämndadministration, juridik, dokumenthantering, arkiv mm. På avdelningen är vi 20 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nämndsamordnare som ska arbeta med både Kultur- och fritidsnämnden och Samhällsbyggnadsnämnden.
Rollen är en mycket viktig kugge i den demokratiska processen och som nämnsamordnare är du en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i sektorn.

Du deltar vid beredning av ärenden och för protokoll på nämndens sammanträden. Diarieföring, samordning av beslutsunderlag, beslutsexpediering och arkivering är andra uppgifter. Som nämndsamordnare är du ett stöd till förtroendevalda, sektorledning och chefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.

I uppdraget ingår att regelbundet hålla i utbildning för Livsmiljö Gävles anställda om hur nämndprocessen fungerar samt att utveckla och samordna administrativa rutiner med de övriga avdelningarna inom sektorn. Detta innebär att aktivt driva förbättringsarbete inom administrationen genom det införda processorienterade arbetssättet.

Nämndsamordnaren har ett nära samarbete med nämndens ordförande och sektorchefen och har även regelbundna kontakter med hela organisationen.
Du ingår i nämndsamordnarnätverket inom Gävle kommun.

KVALIFIKATIONER
För att blir framgångsrik i rollen som nämndsamordnare har du förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.
Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat, du planerar ditt arbete väl, ansvarar självständigt för att arbetet bedrivs effektivt och håller deadlines.

Du har även förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
En annan viktig egenskap är att du kan skapa goda relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsamordnare/Utredare

Ansök    Okt 7    Gävle kommun    Nämndsekreterare
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi ... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.

Verksamhetsstöd, med 20 medarbetare, har i uppdrag att stötta övrig verksamhet inom sektor Livsmiljö gällande bland annat ekonomi, HR, kvalitet, kommunikation, IT, nämndadministration, juridik, registrering och dokumenthantering.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsamordnare/utredare arbetar du med hela nämndadministrationen. Du deltar vid beredning av ärenden och för protokoll på nämndens sammanträden. Diarieföring, samordning av beslutsunderlag, beslutsexpediering och arkivering ingår i uppdraget. Det ingår även att vara skribent för yttranden från nämnden när behov uppstår. Du är delaktig och driver utredningar som är kopplade till Livsmiljö Gävle.

I uppdraget ingår att regelbundet hålla i utbildning för Livsmiljö Gävles anställda om hur nämndprocessen fungerar. Tjänsten omfattar även utveckling och samordning av administrativa rutiner med de övriga verksamheterna i Livsmiljö Gävle samt att aktivt driva och bidra till ett förbättringsarbete inom administration. Som nämndsamordnare har du ett nära samarbete med nämndens ordförande och sektorchef och har även regelbunden kontakt med medarbetare i hela organisationen.

Nämndadministrationen på Livsmiljö Gävle består av två medarbetare som jobbar mot Samhällsbyggnadsnämnden och Kultur och fritidsnämnden. En av dessa medarbetare jobbar heltid med nämnd medan det i aktuell tjänst även ingår utredningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom en offentligt styrd verksamhet samt kunskap inom kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess. Du har goda kunskaper gällande det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift. Din datorvana är god och det är meriterande om du har kunskaper inom speciallagstiftning som till exempel plan- och bygglagen, miljöbalken eller personuppgiftslagen.

Du har förmågan att arbeta enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig till olika situationer och förändrande omständigheter. Uppdraget som nämndsamordnare/utredare innebär att du behöver vara flexibel och se möjligheter i förändringar. Du har även förmågan att kunna samarbeta med andra för att tillsammans nå det gemensamma målet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inom Gävle kommun finns ett beslut som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsamordnare Välfärd Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och männi... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle
ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med
funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!



ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Är du noggrann och strukturerad och gillar att arbeta med avancerad administration? Då kanske just du är den nämndsamordnare som vi söker till Välfärd Gävle - gör Gävle i händelsernas centrum!

Som nämndsamordnare hos Välfärd Gävle kommer du att arbeta tillsammans med de andra nämndsamordnarna mot sektorns tre nämnder, Socialnämnden, Omvårdnadsnämnden och Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden. Du kommer att ha huvudansvaret för en av dessa.

Du kommer att ha en viktig och central roll för nämndadministrationen. I ditt arbete kommer du att ansvara för kallelser, insamlande av beslutsunderlag, protokoll, diarieföring och registrering av ärenden, arvoden och arrangemang vid nämndsammanträden. Du kommer vidare arbeta med offentlighet- och sekretessärenden, dokumenthantering, delegationsfrågor och att vara behjälplig att skriva underlag till nämnden. I ditt arbete ingår även att stödja kring samverkan med de fackliga organisationerna samt göra utredningar av övergripande karaktär inom ramen för nämndens ansvar.

Som nämndsamordnare kommer du ha en viktig roll i utvecklingen och samordningen av de administrativa rutinerna med de övriga delarna i sektorn. Genom din kompetens driver du aktivt förbättringsarbetet för sektorns nämndadministration och du håller regelbundet i utbildningar för sektorns anställda om hur nämndprocessen fungerar.

Du kommer att arbeta nära och stödja sektorchef och kontorschefer samt nämndens ordförande. Du ingår i nätverket för Gävle kommuns övriga nämndsamordnare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskolexamen med inriktning mot samhällsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.

För tjänsten är det meriterande om du har vana av digital ärendehantering och erfarenhet av en politisk styrd organisation. Har du erfarenhet av adekvat sammanträdesteknik så kommer det vara till din fördel, likaså kunskap om kommunalrätt.

Som nämndsamordnare får du en stor insyn i nämndens och sektorns arbete vilket förutsätter att du har en hög integritet och att du insiktsfullt och lojalt hanterar dina arbetsuppgifter.

Utifrån att du kommer arbeta med avancerad administration är det av vikt att du är noggrann och trygg i ditt sätt att arbeta välorganiserat, vilket leder till att du kan hålla en god planering och prioritering av ditt arbete. Du trivs att arbeta självständigt och att vara den administrativa experten inom ditt område, vilka kunskaper och erfarenheter du gärna delar med dig av. I dina kontakter har du en god service samt förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Arbetet erbjuder dig en flexibilitet och variation av arbetsuppgifter vilket kräver att du kan arbeta och leverera utifrån tidsramar där du har förmågan att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv.

För tjänsten kräver att du har en mycket god språklig förmåga i såväl tal som skrift, samt mycket goda IT-kunskaper..

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nämndsekreterare/registrator

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle
ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Tjänsten som nämndsekreterare/registrator är placerad inom kanslienheten, en enhet inom administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen är en av Styrning och stöds sju avdelningar. Förutom kanslienheten finns inom avdelningen, kommunarkivet, enheten för social hållbarhet, överförmyndarenheten och en dataskyddsenhet.

Som nämndsekreterare och registrator blir du en av åtta medarbetare. Vårt gemensamma uppdrag är att stötta och ge service till politiker, chefer och handläggare. Kanslienhetens service till politiken omfattar kommunfullmäktige med presidie- och valberedning samt kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan. Vi ger även service till ytterligare fyra nämnder och två samarbetsråd. I vårt ansvar ingår också kommunstyrelsens diarium, förtroendemannaregistret m.fl. administrativa uppgifter. Ett pågående arbete med att säkerställa nämndprocessen och i övrigt hantering av allmänna handlingar inom enheten pågår. Syftet är att upprätta kommungemensamma riktlinjer och för vår sektor en handbok i hantering av handlingar och ärenden från det de inkommer och skapas tills dess beslut är fattade och handlingar arkiveras.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du befinna dig mitt i hjärtat där de viktiga besluten om Gävle kommun fattas? Vill du arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Då har vi tjänsten för dig!

Som nämndsekreterare kommer du att administrera kallelser, sammanträden och de arbetsuppgifter som ingår i arbetet kring möteshanteringen. Du arbetar tillsammans med ytterligare en nämndsekreterare och kommunsekreteraren. Tillsammans utgör ni ett team som backar upp varandra.

Som registrator arbetar du tillsammans med vår huvudregistrator med postöppning, registrering av ärenden och handlingar i kommunstyrelsens diarium samt övriga nämnders diarier för vilka kanslienheten ansvarar. Vi använder dokument- och ärendehanteringssystemet Platina.

Både som nämndsekreterare och registrator ingår att säkerställa beslutsprocesserna genom att stötta handläggare, chefer och våra förtroendevalda kring hantering av handlingar och rutiner kring ärenden som ska beslutas i någon av våra många beslutsinstanser. Du kommer ha en viktig och central roll i kontrollen av innehållet i diariet, där din uppgift bland annat är att se till så att rätt handlingar finns tillgängliga i rätt tid.

I arbetet ingår också att hantera arvoden, arkivera, bistå handläggare med utskick av remisser m.m. och i förekommande fall hantera ärenden kring rutiner för de administrativa processerna som att lämna ut allmänna handlingar, besvara förfrågningar från allmänheten.

Vi ser just nu över våra rutiner och har som mål att skapa en effektivare och helt digitaliserad ärende- och beslutsprocess. Du kommer självklart att delta i vårt pågående utvecklingsarbete samt vara med och utbilda och informera berörd personal kring fastställda rutiner.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom förvaltningskunskap och/eller samhällskunskap alternativt att du har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.

För att trivas med ditt uppdrag i en politiskt styrd organisation har du intresse och förståelse för samhälls- och demokratifrågor. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning som kommunallagen, förvaltningslagen och regelverket kring hantering av allmänna handlingar.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarsfull. I dina kontakter har du ett serviceinriktat arbetssätt samt att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du trivs med att arbeta självständigt med en god planering och prioritering av ditt arbete.

Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och att bli godkänd vid registerkontroll innan anställning.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Förbundssekreterare till Gästrike återvinnare i Gävle

Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens ... Visa mer
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera vår kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.

Tjänsten är placerad på kvalitetsavdelning som är en avdelning som i huvudsak fungerar som ett stöd till övriga organisationen. Här arbetar medarbetare som bland annat controllers, miljöansvarig, hållbarhetsstrateg och kompetenser inom HR och IT
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som förbundssekreterare kommer att vara att samordna och administrera ärenden till och från styrelse, fullmäktige och våra dotterbolag i nära samarbete med förbundsdirektören och övriga i ledningsgruppen. Du är sekreterare vid sammanträden och ger god service till våra politiker i frågor som bl.a. rör mötenas struktur och lagefterlevnad. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut, att granska kvalitet, och rättssäkerhet samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till styrelsen. I uppdraget får du även vara delaktig i att utveckla en effektiv styrelse-och fullmäktigeprocess och skapa förutsättningar för att dessa möten blir bra.
 
Du ansvarar även för diarieföring och bevakning av överklagade ärenden. En annan arbetsuppgift är att bistå med juridiskt stöd till förbundets handläggare och ledning inom offentlig rätt men också inom den lagstiftning som styr kommunalförbundet.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, helst med inriktning mot offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Vi ser gärna att du har du har några års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet.
 
Som person är du strukturerad, serviceinriktad, utvecklingsorienterad, prestigelös och noggrann. Andra viktig egenskaper är att du är kommunikativ och har förmågan att skapa ett förtroendefullt samarbete med både medarbetare och politiker. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda där våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler, har ett aktivitsbaserat arbetssätt och erbjuder förmåner som flexibel arbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.  Vi vill bidra till ett hållbart arbetsliv, där det är möjligt att förena arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på avdelningen. Vi vill att arbetsplatsen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. 

Urval kommer att ske löpande varvid vid gärna ser att du visar ditt intresse före ansökningstidens slut. Visa mindre

Arkivarie / nämndsekreterare

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi ... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle
ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles knappt 500 medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser till kropp och själ. Vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och
utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser!

Verksamhetsstödet på Livsmiljö Gävle ger stöd och service inom områdena HR, ekonomi, IT, kvalité, kommunikation, nämndadministration och juridik.

ARBETSUPPGIFTER
Den roll som vi nu rekryterar till vilar på två ben, där du är en viktig kugge i den demokratiska processen:

- Som arkivarie stödjer du Livsmiljö Gävles verksamheter för god hantering av verksamhetsinformation, oavsett om informationen uppstår analogt eller digitalt. En god hantering innebär att informationen hanteras effektivt, enhetligt, systematiskt och rättssäkert under hela dess livscykel. Hanteringen omfattar att ta hand om och tillhandahålla själva informationen, men också tillsyn och rådgivning/utbildning, att genomföra gallringsutredningar och upprätta dokumenthanteringsplaner.

- Som nämndsekreterare planerar och bereder du ärenden tillsammans med tjänstepersoner och sektorchef, du skriver kallelser och för protokoll vid nämndsammanträden samt ansvarar för beslutsexpediering och bevakning av verkställigheten av fattade beslut. Du är också ett stöd till förtroendevalda, sektorsledning och chefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga ärenden. Som nämndsekreterare är du en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i sektorn.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom statsvetenskap, arkivvetenskap eller utbildning vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har du några års erfarenhet av att arbeta med arkivredovisning och erfarenhet av nämndsarbete. Intresse för, och kunskap om samhällsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Som person är du strukturerad, noggrann och har hög integritet. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Du är också en god pedagog och en driven administratör. God språklig förmåga i tal och skrift är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre