Lediga jobb som Inköpsledare i Gävle

Se lediga jobb som Inköpsledare i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Syntronic söker en Operations and Supply Chain Analyst

Ansök    Mar 13    Syntronic AB    Inköpsledare
Är du passionerad av analys och problemlösning? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att säkerställa effektivitet och kostnadsbesparingar i produktionen genom t.ex. lageroptimering och materialflödesanalys? Då är detta din chans! Till vår expansiva produktion i Sverige söker vi en noggrann Operations och Supply Chain Analyst som kommer att rapportera till vår Inköpschef. Här kommer du att utveckla och implementera st... Visa mer
Är du passionerad av analys och problemlösning? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att säkerställa effektivitet och kostnadsbesparingar i produktionen genom t.ex. lageroptimering och materialflödesanalys? Då är detta din chans!
Till vår expansiva produktion i Sverige söker vi en noggrann Operations och Supply Chain Analyst som kommer att rapportera till vår Inköpschef. Här kommer du att utveckla och implementera strategier för lagerhållning och optimering, arbeta med ständiga förbättringar och tolka våra mätvärden. Du kommer att vara en nyckelroll i vår produktion och samverka med både interna intressenter, externa leverantörer och kunder.
Som Operations and Supply Chain Analyst hos oss kommer du att:
Optimera lagernivåer och säkerställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt.
Analysera materialflöden för att identifiera och eliminera flaskhalsar.
Utveckla strategier för att minska lagerkostnader utan att kompromissa med produktionens effektivitet.
Samarbeta med produktionsteamet och externa leverantörer för att driva förbättringar inom logistik och hållbarhet.

Vi söker en Operations and Supply Chain Analyst som:
Har erfarenhet inom supply chain management och lagerstyrning.
Är analytisk, lösningsorienterad och van att arbeta med dataanalys. Vill arbeta i en innovativ miljö där du får påverka och driva förändring.
Kan kommunicera på svenska och engelska obehindrat.

Det är meriterande om du är van att arbeta i ERP-system som tex Microsoft Dynamics/SAP.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är strukturerad och analytisk med en naturlig förmåga att hitta lösningar på komplexa utmaningar. Du trivs med att arbeta självständigt och har erfarenhet av att driva projekt från start till mål. Med din flexibilitet och anpassningsförmåga hanterar du smidigt förändringar i en dynamisk produktionsmiljö. Rollen kräver en balans mellan analytisk expertis och praktisk erfarenhet inom supply chain management, med fokus på att optimera lager och förbättra materialflöden för att säkerställa en effektiv och hållbar produktion. Vi erbjuder
Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås!
Vi erbjuder
På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic!
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 12 april. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post. Visa mindre

Construction LLE Procurement Manager - EMEA

Microsoft Cloud Operations and Innovation (CO+I) is the team behind the cloud. We are responsible for delivering over 200 Microsoft web portals, Live and Online Services around the world including infrastructure, security and compliance, operations, globalization, and manageability. Our focus is on smart growth, high efficiency, and delivering a trusted experience to customers and partners worldwide. We are looking for a passionate, high-energy individual ... Visa mer
Microsoft Cloud Operations and Innovation (CO+I) is the team behind the cloud. We are responsible for delivering over 200 Microsoft web portals, Live and Online Services around the world including infrastructure, security and compliance, operations, globalization, and manageability. Our focus is on smart growth, high efficiency, and delivering a trusted experience to customers and partners worldwide. We are looking for a passionate, high-energy individual to help build the network that powers the world's largest online services.
?
Within CO+I, the strategic Supply Chain team is responsible for establishing a supply chain that can meet the ever-growing growth of the Microsoft Cloud and our customers. We support a portfolio of complex, multi-disciplinary, multi-billion, multi-year datacenter construction and operations of those assets. We are looking to fill a critical role of Senior Procurement Manager.
?
In alignment with our Microsoft values, we are committed to cultivating an inclusive work environment for all employees to positively impact our culture every day.
Field Service Technician/Engineer Management (OEM):
Manage and oversee Supplier labor management in coordination with General Contractor, Scheduling Teams, and Internal Planning Teams to align schedules and deliverables.
Manage schedule compliance and escalations from field team to support installation and Cx activities as required to drive efficiencies between Supplier and General Contractor
Negotiate and manage any change orders for overtime, schedule compression and acceleration as needed.


Change Order Management:??
Lead Change Order after CDEs & Tech Submittals are complete with Suppliers before Constructions begins.
Monitor and mitigate the impact of change orders to the project, and partners cross-functionally to resolve/escalate accordingly.??
Attend management meetings after delivery to ensure any change orders for additional equipment are executed promptly.
Act as the commercial Subject Matter Expert and prescribe the appropriate entitlement and justification for all change orders.?
Negotiate claims with detailed understanding of the contractual conditions and partner with Regional claims to settle or escalate.


OFCI Management & Quality Assurance:?
Help facilitate the MEP/OFCI (Owner Furnish Contractor Installed) equipment once delivered to site, including inspections and appropriate sign offs.??
Manage the receiving process of supplier equipment on site and supplier response time to defect resolution in relation to quality issues.?
Align and maintain design changes post IFC if needed to support design changes with procurement and engineering teams to ensure alignment with stakeholders to drive resolution.
Deliver and coordinate project design information, specifications, compliance documents and technical submittals (master & project level design alignment)



Supplier Engagement & Performance:
Manage post award site delivery scheduling, on-time delivery performance, and reporting.
Communicate scheduling delays from OFCI/LLE equipment to relevant stakeholders.
Oversee site specific LLE performance and collaborate with both internal and external partners to proactively resolve issues.
Manage technical risk management of design including timelines, and service level agreements to avoid disruption to site timelines.
Acts as liaison between supplier, engineer (EOR), architectural engineer (AE), engineering and supply chain teams to execute complex post award design alignment between suppliers and Microsoft.


The role is responsible for partnering with the broader Global Supply Chain teams including Planning & Analytics, Procurement, Supplier Quality and overall Special Projects team to meet the on-time delivery for a large, complex capital project. This role will drive strategy development and compliance through supplier selection, supplier selection and award, and contract management.
Required Qualifications:
Bachelor's or Master's Degree in Engineering, Construction Management, or related field
Experience in Project Management, Procurement, Supply Chain, and/or Operations

Preferred Qualifications:
Bachelor's degree in technical or financial fields (engineering, finance, business administration, supply chain). Masters preferred.
Hyperscale data center or large building construction experience in an owner or general contractor capacity?
Knowledge of data center industry and experience managing a variety of project delivery methods - ability to lead a project team in defining risk and developing the appropriate contracting.
High energy and drive to achieve results in the midst of ambiguity and matrixed org.
Technical ability to write contracts, ability to set up sourcing plans and negotiation strategies and execute them.
Excellent communicator that can interact with diverse groups across organizational levels.
Familiarity with common process improvement methodologies (Lean, Six-Sigma, etc.) and ability to facilitate change management.
Ability to implement new processes and get buy in from a cross functional team.
Must be able to drive sourcing strategy and supply chain execution for multiple categories.
Able to integrate successfully into large-scale construction projects - large dollar contracts of over $50 Million.

?
Ability to meet Microsoft, customer and/or government security screening requirements are required for this role. These requirements include but are not limited to the following specialized security screenings: Microsoft Cloud Background Check: This position will be required to pass the Microsoft Cloud Background Check every two years thereafter. Visa mindre

Vi söker en inköpsledare med entreprenadinriktning

Ansök    Mar 8    Gävle Energi AB    Inköpsledare
För andra året i rad fick Gävle Energi år 2023 utmärkelsen Excellent arbetsgivare och tillhör därmed de topp 10 % bästa arbetsgivarna i landet när det gäller jämställdhet och att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda anställningsvillkor och förmåner. Hos oss finns möjlighet att göra karriär inom en högaktuell bransch där vi tillsammans med våra kunder och partners tar fram hållbara energilösningar för framtiden. Vi ha... Visa mer
För andra året i rad fick Gävle Energi år 2023 utmärkelsen Excellent arbetsgivare och tillhör därmed de topp 10 % bästa arbetsgivarna i landet när det gäller jämställdhet och att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med goda anställningsvillkor och förmåner. Hos oss finns möjlighet att göra karriär inom en högaktuell bransch där vi tillsammans med våra kunder och partners tar fram hållbara energilösningar för framtiden.

Vi har i dag ett heltäckande erbjudande inom el, fjärrvärme, fjärrkyla, fiber och energitjänster. Våra över 240 engagerade medarbetare arbetar för att fullfölja vårt uppdrag att göra Gävle till en av Sveriges bästa städer att bo och verka i. Vi gör det genom att kombinera affärsmässig tillväxt, utveckling och lönsamhet med långsiktig samhällsnytta.

Gävle Energi ägs av Gävle kommun och omsätter över en miljard kronor.
Om jobbet
Söker du nya utmaningar och har tidigare erfarenhet av entreprenadbranschen och entreprenadjuridik? Bra! Nu söker vi en driven inköpsledare som vill vara med och bidra och utveckla inköpsprocessen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som inköpsledare kommer du att långsiktigt och strategiskt driva och utveckla koncernens inköpsarbete. Du samverkar med alla enheter inom koncernen för ökad koncernnytta och samsyn. Du kommer att delta i och driva upphandlingsarbeten och vara med i utvecklingsarbetet av koncernens inköpsprocess. Du deltar även med din expertis och ger stöd i de avtal som har störst påverkan på oss såsom genomförandeprojekt och andra prioriterade områden.

Du kommer att ha en inriktning mot entreprenader. Du leder, planerar, samordnar, följer upp och rapporterar progress inom ansvarsområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från entreprenadbranschen och har arbetat med avtals- och leverantörsförhandlingar.

För rollen krävs det att du kan samarbeta och bygga goda relationer internt i verksamheten. Som inköpsledare kommunicerar du inköpsprocessen tydligt och begripligt. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs i att vara drivande och ledande i dina projekt och det ställer även krav på självständighet.

Teamet på Gävle Energi
Projektkontoret är en relativt ny avdelning som arbetar verksamhetsnära och mot tydliga mål. Vi trivs med varandra och älskar att lära oss nya saker varje dag!

Du kommer att arbeta med ett positivt och hjälpsamt gäng som stödjer hela vår koncern inom flera olika kompetensområden.

Att arbeta inom projektkontoret erbjuder en unik och spännande möjlighet att vara en central del av företagets framgång och innebär ständig inlärning och utveckling. Genom att samarbeta med olika team och intressenter får man en bred förståelse för olika affärsområden och branscher.

Visst vill du bli en av oss?



Övriga upplysningar om tjänsten
Thomas Hansson, Chef Infraservice, 026-17 26 60.

Fackliga organisationer
Sveriges Ingenjörer, SEKO, Vision och SACO. Representanter nås på tfn. 026-17 85 00 (vxl).

Ansökan
Vi välkomnar din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2024-03-31. Vi kan komma och tillämpa provanställning. Ansökan gör du via vår hemsida under lediga jobb. Visa mindre

Inköpsansvarig

Ansök    Mar 1    Partyking AB    Inköpsledare
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen. Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt ... Visa mer
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen.

Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt sortiment, hur vi jobbar ihop och till och med på hur vi svarar i telefon. För visst vill du också vara med och få andra att uppleva mer glädje och skratt i vardagen, oavsett om det är med en banandräkt eller med pruttkuddar?

Så ta fram konfettikanonerna och glowsticksen och hjälp oss FIGHT BOREDOM!

Uppdraget:
Du kommer in i en händelserik expansionsfas för Partykungen och får möjlighet bygga upp en ny tjänst som inköpsansvarig. Som inköpsansvarig leder du det dagliga arbetet för inköpsavdelningen och har det övergripande ansvaret för vår varuförsörjning. Det kan handla om att prognostisering, inköp, avtal samt logistik. Du är ansvarig för att utveckla samarbetet med våra leverantörer och skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt.

I denna roll arbetar du både strategiskt och operativt. Du ansvarar för framtagande och genomförande av strategier inom angivna ansvarsområden. I rollen skapar du förutsättningar för att säkerställa ett attraktivt och lönsamt sortiment och kunderbjudande.

Ansvar är bland annat:

- Driva inköpsavdelningen emot satta mål
- Ansvar för inköpsprocessen och prognosverktyg
- Operativa inköp
- Försäljningsprognoser
- Leverantörsutveckling
- Prissättning
- Logistik
- Utveckla arbetet inom supply chain
- FIGHT BOREDOM


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med förbättringsprocesser och verksamhetsutveckling utifrån ett inköpsperspektiv. Du har en dokumenterad affärsmannaskap. Du har erfarenhet av personalledning och trivs i rollen som ledare. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är du drivande och självgående i ditt arbete. Du har en god förmåga att agera på en strategisk nivå där analytiskt tänkande krävs. Du är trygg i din roll som ledare och har ett coachande förhållningssätt gentemot dina medarbetare. Som inköpsansvarig har du lätt för att kommunicera med såväl interna som externa parter då rollen innebär ett nära samarbete med många kontaktytor.

Personlighet:
Drivs du av ett stort affärsmannaskap kombinerat med ett starkt driv och en bra kommunikativ förmåga? Är du en tydlig, social och nyfiken person? Då tror vi att du har förutsättningar för att lyckas i tjänsten.

Vi letar efter dig med ett strategiskt tänk på en hög nivå där du med ditt helikopterperspektiv alltid ligger steget före. Givetvis ska du ha ett starkt kundfokus och du vet hur man får nöjda kunder, det är målet.?

Du brinner för att stötta och coacha dina kollegor och medarbetare mot företagets mål och individens utveckling.

Arbetet präglas av kontakt med både leverantörer och kollegor, vi tror därför att du har en god kommunikativ förmåga, är social och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.

Det är viktigt att du som söker trivs i en arbetsmiljö med snabba beslut, högt i tak och där egna initiativ uppmuntras.

Du kommer att arbeta heltid med utgångspunkt från vårt kontor och lager i Gävle.

Företaget:
Partyking AB har gått som en raket de senaste åren och finns etablerade på fyra marknader idag, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår känsla är att det inte kommer att stanna där. Vi utvecklar och säljer bland annat partyprylar, maskeradkläder och roliga presenter online. Allt man behöver, och inte behöver, för att förgylla både festen och vardagen. Företaget erbjuder en fartfylld arbetsplats med ett stort fokus på dig som medarbetare. Partyking AB är fackligt anslutna till Unionens kollektivavtal. Vi håller till i häftiga lokaler på Ersbo Industriområde i Gävle.

Vår syn på mångfald och jämställdhet utgår från uppfattningen att människors olikheter bidrar till en attraktiv och dynamisk arbetsplats. Partykungen arbetar aktivt för att värna om ett arbetsklimat där alla medarbetare behandlas likvärdigt och med respekt. Alla medarbetare och kunder ska känna sig inkluderade. Vi strävar efter att vår arbetsplats speglar mångfalden hos våra kunder och samhället i stort och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen att bidra till utvecklingen av Partyking!

Sista ansökningsdag: 6:e mars. Visa mindre

Partyking söker Inköpsansvarig

Ansök    Maj 24    Partyking AB    Inköpsledare
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen. Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt ... Visa mer
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen.

Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt sortiment, hur vi jobbar ihop och till och med på hur vi svarar i telefon. För visst vill du också vara med och få andra att uppleva mer glädje och skratt i vardagen, oavsett om det är med en banandräkt eller med pruttkuddar?

Så ta fram konfettikanonerna och glowsticksen och hjälp oss FIGHT BOREDOM!

Uppdraget:
Du kommer in i en händelserik expansionsfas för Partykungen och får möjlighet bygga upp en ny tjänst som inköpsansvarig. Som inköpsansvarig leder du det dagliga arbetet för inköpsavdelningen och har det övergripande ansvaret för vår varuförsörjning. Det kan handla om att prognostisering, inköp, avtal samt logistik. Du är ansvarig för att utveckla samarbetet med våra leverantörer och skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt.

I denna roll arbetar du både strategiskt och operativt. Du ansvarar för framtagande och genomförande av strategier inom angivna ansvarsområden. I rollen skapar du förutsättningar för att säkerställa ett attraktivt och lönsamt sortiment och kunderbjudande.

Ansvar är bland annat:

- Driva inköpsavdelningen emot satta mål
- Ansvar för inköpsprocessen och prognosverktyg
- Operativa inköp
- Försäljningsprognoser
- Leverantörsutveckling
- Prissättning
- Logistik
- Utveckla arbetet inom supply chain
- FIGHT BOREDOM


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med förbättringsprocesser och verksamhetsutveckling utifrån ett inköpsperspektiv. Du har en dokumenterad affärsmannaskap. Du har erfarenhet av personalledning och trivs i rollen som ledare. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Personlighet:
Drivs du av ett stort affärsmannaskap kombinerat med ett starkt driv och en bra kommunikativ förmåga? Är du en tydlig, social och nyfiken person? Då tror vi att du har förutsättningar för att lyckas i tjänsten.

Vi letar efter dig med ett strategiskt tänk på en hög nivå där du med ditt helikopterperspektiv alltid ligger steget före. Givetvis ska du ha ett starkt kundfokus och du vet hur man får nöjda kunder, det är målet.?

Du brinner för att stötta och coacha dina kollegor och medarbetare mot företagets mål och individens utveckling.

Arbetet präglas av kontakt med både leverantörer och kollegor, vi tror därför att du har en god kommunikativ förmåga, är social och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.

Det är viktigt att du som söker trivs i en arbetsmiljö med snabba beslut, högt i tak och där egna initiativ uppmuntras.

Du kommer att arbeta heltid med utgångspunkt från vårt kontor och lager i Gävle.

Företaget:
Partyking AB har gått som en raket de senaste åren och finns etablerade på fyra marknader idag, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår känsla är att det inte kommer att stanna där. Vi utvecklar och säljer bland annat partyprylar, maskeradkläder och roliga presenter online. Allt man behöver, och inte behöver, för att förgylla både festen och vardagen. Företaget erbjuder en fartfylld arbetsplats med ett stort fokus på dig som medarbetare. Partyking AB är fackligt anslutna till Unionens kollektivavtal. Vi håller till i häftiga lokaler på Ersbo Industriområde i Gävle.

Vår syn på mångfald och jämställdhet utgår från uppfattningen att människors olikheter bidrar till en attraktiv och dynamisk arbetsplats. Partykungen arbetar aktivt för att värna om ett arbetsklimat där alla medarbetare behandlas likvärdigt och med respekt. Alla medarbetare och kunder ska känna sig inkluderade. Vi strävar efter att vår arbetsplats speglar mångfalden hos våra kunder och samhället i stort och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen att bidra till utvecklingen av Partyking!

Sista ansökningsdag: 3:e juni. Visa mindre

Inköpsansvarig

Ansök    Feb 11    Partyking AB    Inköpsledare
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen. Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt ... Visa mer
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen.

Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt sortiment, hur vi jobbar ihop och till och med på hur vi svarar i telefon. För visst vill du också vara med och få andra att uppleva mer glädje och skratt i vardagen, oavsett om det är med en banandräkt eller med pruttkuddar?

Så ta fram konfettikanonerna och glowsticksen och hjälp oss FIGHT BOREDOM!

Uppdraget:
Du kommer in i en händelserik expansionsfas för Partykungen och får möjlighet bygga upp en ny tjänst som inköpsansvarig. Som inköpsansvarig leder du det dagliga arbetet för inköpsavdelningen och har det övergripande ansvaret för vår varuförsörjning. Det kan handla om att prognostisering, inköp, avtal samt logistik. Du är ansvarig för att utveckla samarbetet med våra leverantörer och skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt.

I denna roll arbetar du både strategiskt och operativt. Du ansvarar för framtagande och genomförande av strategier inom angivna ansvarsområden. I rollen skapar du förutsättningar för att säkerställa ett attraktivt och lönsamt sortiment och kunderbjudande.

Ansvar är bland annat:

- Driva inköpsavdelningen emot satta mål
- Ansvar för inköpsprocessen och prognosverktyg
- Operativa inköp
- Försäljningsprognoser
- Leverantörsutveckling
- Prissättning
- Logistik
- Utveckla arbetet inom supply chain
- FIGHT BOREDOM


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med förbättringsprocesser och verksamhetsutveckling utifrån ett inköpsperspektiv. Du har en dokumenterad affärsmannaskap. Du har erfarenhet av personalledning och trivs i rollen som ledare. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är du drivande och självgående i ditt arbete. Du har en god förmåga att agera på en strategisk nivå där analytiskt tänkande krävs. Du är trygg i din roll som ledare och har ett coachande förhållningssätt gentemot dina medarbetare. Som inköpsansvarig har du lätt för att kommunicera med såväl interna som externa parter då rollen innebär ett nära samarbete med många kontaktytor.

Personlighet:
Drivs du av ett stort affärsmannaskap kombinerat med ett starkt driv och en bra kommunikativ förmåga? Är du en tydlig, social och nyfiken person? Då tror vi att du har förutsättningar för att lyckas i tjänsten.

Vi letar efter dig med ett strategiskt tänk på en hög nivå där du med ditt helikopterperspektiv alltid ligger steget före. Givetvis ska du ha ett starkt kundfokus och du vet hur man får nöjda kunder, det är målet.?

Du brinner för att stötta och coacha dina kollegor och medarbetare mot företagets mål och individens utveckling.

Arbetet präglas av kontakt med både leverantörer och kollegor, vi tror därför att du har en god kommunikativ förmåga, är social och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.

Det är viktigt att du som söker trivs i en arbetsmiljö med snabba beslut, högt i tak och där egna initiativ uppmuntras.

Du kommer att arbeta heltid med utgångspunkt från vårt kontor och lager i Gävle.

Företaget:
Partyking AB har gått som en raket de senaste åren och finns etablerade på fyra marknader idag, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår känsla är att det inte kommer att stanna där. Vi utvecklar och säljer bland annat partyprylar, maskeradkläder och roliga presenter online. Allt man behöver, och inte behöver, för att förgylla både festen och vardagen. Företaget erbjuder en fartfylld arbetsplats med ett stort fokus på dig som medarbetare. Partyking AB är fackligt anslutna till Unionens kollektivavtal. Vi håller till i häftiga lokaler på Ersbo Industriområde i Gävle.

Vår syn på mångfald och jämställdhet utgår från uppfattningen att människors olikheter bidrar till en attraktiv och dynamisk arbetsplats. Partykungen arbetar aktivt för att värna om ett arbetsklimat där alla medarbetare behandlas likvärdigt och med respekt. Alla medarbetare och kunder ska känna sig inkluderade. Vi strävar efter att vår arbetsplats speglar mångfalden hos våra kunder och samhället i stort och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen att bidra till utvecklingen av Partyking! Visa mindre

Strategic Buyer to Nilar

Nilar is a Swedish developer and manufacturer of cost-effective, safe and environmentally friendly stationary energy storage systems, known as Electrical Energy Storage (ESS) systems. Energy storage can be used to bridge the gap between energy supply and demand in order to, for example, better make use of the potential of more erratic power generation from renewable energy sources, such as solar energy and wind power. Nilar supplies energy storage solution... Visa mer
Nilar is a Swedish developer and manufacturer of cost-effective, safe and environmentally friendly stationary energy storage systems, known as Electrical Energy Storage (ESS) systems. Energy storage can be used to bridge the gap between energy supply and demand in order to, for example, better make use of the potential of more erratic power generation from renewable energy sources, such as solar energy and wind power. Nilar supplies energy storage solutions for residential, industrial and commercial buildings. In the future, Nilar intends to provide solutions for infrastructure projects such as energy storage for grid support (e.g EV charging). Nilar uses a long-proven nickel-metal hydride (NiMH) chemistry with water-based electrolyte, which generates environmental and safety benefits along with a competitive price point over the life cycle of the systems.

The Company is headquartered in Täby, Sweden, and production is currently carried out exclusively in the high-tech facility in Gävle, where the Company’s research and development also takes place. The Company is currently expanding the capacity of its production facility in Gävle by installing new production lines and improving the efficiency of the lines currently in place.

Do you want to work with strategic procurement at a company that offers the future energy storage solution?
 
Over the past years, Nilar has been and still is in a great growth phase, ramping up production towards increased demand. The offer and listing of Nilar on the stock exchange is another big step for the company´s further development. The procurement and logistics team need to expand with a global strategic buyer, a key role in enabling the capacity for further growth.
 
Reporting to the procurement manager, you will be focused on keeping and developing supply base, material cost and supplier performance at a high level. You initiate activities, drive and follow up the company's procurement work in close collaboration with management, colleagues in logistics and production and R & D. You handle negotiations, supplier audits and ensure Nilar's raw material and component supply in the short and long term. The job scope is broad and you get a great opportunity to contribute with your ideas and experiences of successful framework and best practice within the field. You will be based in Gävle or Täby and we estimate the annual travel frequency to around 70 days per year, mainly to suppliers in Europe and Asia.
 
 
Your background

• Minimum 5 years of experience in relevant industry, working as a strategic buyer with similar tasks.
• Engineering degree or similar.
• Strong written and spoken communication skills, in both Swedish and English. Mandarin is meriting.
• An interest in combining technical and commercial aspects.
• Desire to work in a local business in a global network.
• A collaborative, solution-focused approach, analytical and results oriented skills are highly valued
 
Welcome to be part of bringing Nilar to the next level as a international provider of energy storage! Visa mindre

Inköpskoordinator till Framtidsbygget på Region Gävleborg

Ansök    Okt 13    REGION GÄVLEBORG    Inköpsledare
Sjukhusen i Hudiksvall och Gävle ska moderniseras för att och ge bästa möjliga hälso- och sjukvård även i framtiden. Det innebär en rad ny- och ombyggnationer med start i Hudiksvall 2020. Samlingsnamnet för hela byggprogrammet är Framtidsbygget. I syfte att skapa förutsättningar för fortsatt god framdrift har ett programkontor inrättats med egen programledningskompetens. Framtidsbyggets hälso- och sjukvårdsenhet verkar för att fånga upp hälso- och sjukvå... Visa mer
Sjukhusen i Hudiksvall och Gävle ska moderniseras för att och ge bästa möjliga hälso- och sjukvård även i framtiden. Det innebär en rad ny- och ombyggnationer med start i Hudiksvall 2020. Samlingsnamnet för hela byggprogrammet är Framtidsbygget. I syfte att skapa förutsättningar för fortsatt god framdrift har ett programkontor inrättats med egen programledningskompetens.

Framtidsbyggets hälso- och sjukvårdsenhet verkar för att fånga upp hälso- och sjukvårdens behov och önskemål, samt att omvärldsbevaka och kvalitetssäkra i syfte att hitta lösningar som möjliggör modern och framtida teknik. Inom enheten finns samlad kompetens och expertkunskap inom bl.a. projektledning för hälso och sjukvård, byggprojekt samt fastighets-, logistik- och servicefrågor.

Till hälso- och sjukvårdsenheten söker vi nu en inköpskoordinator som ska koordinera, skapa, ordererkänna och leveransbevaka inköpsordrar vid Gävle och Hudiksvalls sjukhus.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpskoordinator för inventarier och medicinteknik har du övergripande ansvaret för att driva och samordna de frågor som rör inrednings- och utrustningsprocessen inom Framtidsbygget. Rollen innebär arbete i gränssnittet mellan sjukvårdsverksamheterna, inköp, logistik- och service samt fastighetsorganisationen där du som koordinator ansvarar för att i dialog med kärnverksamheten initiera och delta vid behovsanalys avseende inventarier och medicinteknisk utrustning och beskriva behoven i underlag för beställning till fastighetsorganisationen. I arbetet ingår att samordna de olika sjukvårdsverksamheternas utrustningsbehov och driva inköps- och leveransprocessen självständigt, i nära samarbete med övriga involverade parter. Utrustningen i sig är förstås komplex, men utmaningen i rollen handlar snarare om att lyckas med samordningen och få alla bitar på plats, i rätt tid.

Du anställs som handläggare/samordnare och arbetar i rollen som inköpskoordinator. Du kommer att vara placerad på programkontoret i Gävle eller Hudiksvall och anställd i hälso- och sjukvårdsenheten där du rapporterar till enhetschef. I rollen ingår resor mellan sjukhusområdena.

Utöver möjligheten att få delta och bidra till framtidens sjukvård erbjuder vi dig en mängd härliga förmåner, ex:

• Goda utvecklings- och karriärmöjligheter
• Friskvårdsbidrag och tillgång till friskvårdanläggning
• Extra semesterdagar

Vill du veta mer om våra förmåner? Läs mer här! - https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom vård-, planerings- eller fastighetsområdet, gärna i kombination. Erfarenhet av arbete med samma eller liknande arbetsuppgifter är ett krav, gärna inom offentlig sektor. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i projekt från start till slut, gärna inom byggbranschen, liksom erfarenhet av hälso- och sjukvård.

Som inköpskoordinator för inventarier och medicinteknik behöver du vara trygg, stabil och ha självinsikt, samt arbeta bra med komplexa frågor genom att du analyserar, bryter ner och löser komplicerade problem i kombination med att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vidare behöver du vara strukturerad på så sätt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, samt sätter upp och håller tidsramar liksom att du tar ansvar för din uppgift genom att själv strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare.

Som inköpskoordinator behöver du vidare ha god samarbetsförmåga, vara relationsskapande och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt så att budskap når fram och att förväntningarna är klara för samtliga involverade parter, liksom att påminna och följa upp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Divisionsinköpschef Stockholm/North

Ansök    Feb 3    NCC    Inköpsledare
Nu söker NCC Infrastructure en Divisionsinköpschef till Stockholm/North. En avgörande del av NCC:s omsättning utgörs inköp och som Inköpschef driver du de avgörande frågorna inom området för att vi ska kunna fortsätta leverera lönsamma resultat till verksamheten. NCC Infrastructure NCC Infrastructure är ett Nordiskt affärsområde, verksamma inom anläggningsområdet och underhåller infrastruktur såsom vägar, broar och tunnlar, vindkraftsparker och VA. Infra... Visa mer
Nu söker NCC Infrastructure en Divisionsinköpschef till Stockholm/North. En avgörande del av NCC:s omsättning utgörs inköp och som Inköpschef driver du de avgörande frågorna inom området för att vi ska kunna fortsätta leverera lönsamma resultat till verksamheten.

NCC Infrastructure
NCC Infrastructure är ett Nordiskt affärsområde, verksamma inom anläggningsområdet och underhåller infrastruktur såsom vägar, broar och tunnlar, vindkraftsparker och VA. Infrastructure levererar hela infrastrukturprojekt, från design och konstruktion till produktion och service och kunderna återfinns framförallt inom den offentliga sektorn. Vi är ca 5 300 medarbetare i Norden, med projekt som bland annat pendeltågsstation och tågtunnel i Västlänken i Göteborg, Järnvägssträckan Venjar-Eidsvoll, Norge och Sandoytunneln på Färöarna.

Dina nya utmaningar
Som Inköpschef är ditt huvudsakliga uppdrag att driva och utveckla divisionens inköpsfrågor i enlighet med NCC:s strategiska målsättning, uppförandekod, policys och inköpsprocess. Det innebär att du har ett samordningsansvar gentemot regionsinköpschefer och Lead Buyers i relevanta frågor som rör leverantörsbedömningar, förhandlingar till kontraktssignering och våra centrala inköpsmål. Du driver arbetet och våra centrala satsningar i att utveckla våra avtal, kontinuerligt förbättra vår gemensamma process och driva och utveckla ett professionellt inköpsarbete. Som divisionsinköpschef ansvarar du även för kompetensutvecklingsfrågor inom området och nära samverkan med affärsområdet och divisioner.

Dina möjligheter
Rollen ingår i divisionsledningen och har en betydande roll avseende fortsatt utveckling i vårt strategiska inköpsarbete. Du kommer vara inblandad i många projekt, driva strategiska frågor och vara ett viktigt stöd och rådgivare. Som Divisionsinköpschef kommer du arbeta i ett nära samarbete med både Infrastructures Divisionschef och Affärsområdets inköpschef.

Dina erfarenheter och egenskaper
Vi söker dig som minst 10 års erfarenhet från roll inom inköp och/eller produktion och har erfarenhet från att driva, utveckla och implementera strategier med ett utpräglat intresse för inköpsfrågor.

Som person har du ett analytiskt och affärsmässigt sinne med god förhandlingskompetens och ett strategiskt synsätt. Du har en förmåga att framgångsrikt driva frågor med engagemang, prestigelöshet, entusiasm för att bidra till en ökad motivation och samarbetsvilja inom området. Din centrala funktion, som innebär många kontaktytor fordrar en utåtriktad och god kommunikativ förmåga.

Ytterligare information
Tjänsten är placerad på något av vårt kontor i divisionen, Stockholm/North så som Luleå, Umeå, Sundsvall, Gävle, Uppsala, Stockholm, Västerås eller Örebro. Vi ser att tjänsten kommer innebära ca 3 resdagar per vecka då du är i Stockholm ca 2 dagar, samt ytterligare dag ute i regionen. Rapportering sker till Affärsområdets inköpschef.

Att arbeta hos NCC
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Ansökan och frågor
Har du ytterligare frågor kontakta Lennart Kjellgren, på telefon +46 706 805 123 eller HR Specialist Rekrytering Matilda Jönsson + 46 70 088 78 52. Registrera din ansökan och CV nedan senast den 23 februari 2020, urval och intervjuer kommer påbörjas efter sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!
NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på närmare 57 Mdr SEK och ca 16 500 medarbetare. NCC skapar framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö. Visa mindre

Strategisk Inköpare till Nilar i Gävle

Nilar producerar avancerade bipolära Hydrid® batterier (NiMH) i Gävle till energilager för kommersiella fastigheter, privata hushåll, fabriker och inom smarta elnät. Bolaget har idag ca 100 anställda i Sverige, varav ett sjuttiotal återfinns i Gävle och ett trettiotal i form av ledning, sälj- och marknadsfunktion i Täby. Nilar Hydrid® energilager kännetecknas av att vara robusta, brandsäkra och hållbara till en låg totalkostnad. Den modulära utformningen... Visa mer
Nilar producerar avancerade bipolära Hydrid® batterier (NiMH) i Gävle till energilager för kommersiella fastigheter, privata hushåll, fabriker och inom smarta elnät. Bolaget har idag ca 100 anställda i Sverige, varav ett sjuttiotal återfinns i Gävle och ett trettiotal i form av ledning, sälj- och marknadsfunktion i Täby.

Nilar Hydrid® energilager kännetecknas av att vara robusta, brandsäkra och hållbara till en låg totalkostnad. Den modulära utformningen tillåter full skalbarhet för att hantera energi och kapacitet i såväl små bostadssystem som storskaliga elanläggningar. Med sina två FoU-avdelningar i USA och Sverige har Nilar revolutionerat energi- och strömförsörjningstekniken, liksom vår nästa generations högautomatiserade tillverkningsmetoder.
Läs mer på www.nilar.se

Vill du leda och utveckla inköpsarbetet i ett framtidsföretag i starkt expansiv fas?
 
Nilar har det senaste året expanderat kraftig och det pågår ett intensivt arbete med att rampa upp produktionen mot en ökad efterfrågan. I samband med en pensionsavgång söker vi nu dig som kan ta vid och ta helhetsansvar för inköpsprocessen vid bolaget. Du initierar aktiviteter, driver på och följer upp bolagets inköpsarbete i samarbete med ledningen, kollegor inom logistik och produktion och R & D. Du sköter förhandlingar, leverantörsauditeringar och säkerställer Nilars råvaru- och komponentförsörjning på kort som lång sikt. Du får stor möjlighet att bidra med dina ideer och erfarenheter av strategiskt inköpsarbete som du förväntas optimera utifrån kvalitet som främsta ledord tätt följt av lönsamhet och tid. Du rapporterar till platschef och ingår i bolagets lokala ledningsgrupp i Gävle. Tjänsten innefattar en hel del resande fördelat på Sverige, Europa och Asien.


Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller motsvarande och flerårig erfarenhet från att jobba med verksamhetsnära och strategiskt inköp. Du är tidigare erfarenhet från tillverkande industrin och gärna från bred roll och ett företag med egen R &D funktion.
 
Du trivs i en roll som kräver flexiblitet och anpasssningsförmåga och du har lätt för att skapa egen struktur för ditt jobb. Du är analytisk och resultatorienterad och har lätt för att prioritera värdeskapande aktiviteter. Du är nyfiken och har lätt att bygga förtroendefulla relationer med kollegor och leverantörer.
 
Ta chansen att få vara med och göra avtryck inom strategiskt inköp i en spännande framtidsbransch! Visa mindre