Lediga jobb som Arbetsledare, lager i Gävle

Se lediga jobb som Arbetsledare, lager i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Arbetsledare - Gävle

Ansök    Aug 14    Stena Recycling AB    Arbetsledare, lager
Är du en ansvarstagande person som vill ha en roll med utvecklingsmöjligheter? Vill du hjälpa oss med vårt viktiga uppdrag – att tillsammans skapa en hållbar morgondag för kommande generationer? På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustr... Visa mer
Är du en ansvarstagande person som vill ha en roll med utvecklingsmöjligheter? Vill du hjälpa oss med vårt viktiga uppdrag – att tillsammans skapa en hållbar morgondag för kommande generationer?

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.

Som arbetsledare..
… kommer du i samverkan med närmsta chef att planera, leda och fördela samt följa upp det dagliga arbetet för anställd och inhyrd personal. En stor del av din tid kommer att gå till att medverka i den dagliga driften där du klassar, kontrollerar och sorterar material samt lossar, lastar och förflyttar material genom att framföra hjullastare/ motviktstruck/ materialhanterare.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Stödja personal att prioritera arbetsuppgifter
• Stödja närmsta chef i det aktiva förbättringsarbetet gällande kvalitet, arbetsmiljö och säkerhet
• Säkerställa att god ordning och hög säkerhetsnivå hålls på anläggningarna
• Vara delaktig i att förbättra rutiner och arbetssätt
• Lära upp och introducera nya medarbetare
• Rapportera avvikelser i driften till produktionsledare
• Mottagning och invägning av material

Idag består teamet av 5 medarbetare som har hög kompetens, har roligt tillsammans och ställer upp för varandra.

Arbetstider är 07:00-16:00 måndag till fredag och placeringsort är Gävle.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är en person som trivs i en varierad roll med där du får ta ett större ansvar och leda gruppen. Du har ett stort intresse för att ta hand om och köra maskiner samt att du ser det intressanta i att lära dig mer om olika materialslag. Att samarbeta och tillhöra en arbetsgrupp är lika självklart för dig som det är att arbeta självständigt. Du har ett positivt förhållningssätt, är lyhörd och har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Kvalifikationer


• Erfarenhet av arbetsledning
• B-körkort
• Gymnasieutbildning inom teknik, logistik, ekonomi eller annan relevant inriktning
• Uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana och grundläggande kunskaper i Officepaketet
• Maskinförarbevis (meriterande)
• Erfarenhet av materialhantering och/eller återvinning (meriterande)

Här kan du utvecklas!
Med omtanke och säkerhet i fokus erbjuder vi en spännande och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi satsar mycket på en gedigen introduktion och kompetenshöjande insatser för våra medarbetare. Som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-GÄVLE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Terminalarbetare till Gävle

Ansök    Sep 4    Schenker AB    Arbetsledare, lager
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor. Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal... Visa mer
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.

Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.

Vi behöver dina idéer och ditt engagemang oavsett om du är en visionär eller söker tryggheten hos en stabil och trygg arbetsgivare. Hos oss är medarbetaren den främsta framgångsfaktorn. Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.

Ta möjligheten hos DB Schenker att göra något som är viktigt på riktigt! Vi måste röra oss framåt för att vardagens självklarheter kan förbli just självklara. Du kan röra dig med oss mot något ännu mer effektivt, grönare och bättre. Välkommen att skicka in din ansökan.

Vi söker nu terminalarbetare till vårt distrikt i Gävle. Är du en noggrann och lösningsorienterad person som trivs med ett tempofyllt och utmanande arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter:

* Truckkörning
* Lastning / Lossning av bilar med hjullastare / truck
* Orderhantering och sortering av gods och paket
* Administrativa arbetsuppgifter som lagersystem, arbete med PC i interna och externa lagersystem
* Registrering med handdator
* Avvikelserapportering och skadehantering



Även daglig kontakt med kunder och åkerier samt andra distrikt förekommer. Förutom arbetskamraterna på DB Schenker kommer du att ha ett nära samarbete med våra samverkande åkerier och chaufförer.

Din profil:

* Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och har du några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom terminal eller lager är det meriterande.
* Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, och att du periodvis kan arbeta under tidspress.
* Du gillar att arbeta i grupp och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla repetitiva uppgifter och tunga lyft.
* Du har ett bra siffersinne och behärskar svenska väl i både tal och skrift.
* Du har truckkort samt datorvana.
* Du har minst AM-körkort
* Lastmaskinskort, B-körkort är ett krav
* Erfarenhet av lastsäkring, import/export eller kunskap om våra system samt farligt gods utbildning (1:3) är meriterande.



Din personlighet och attityd är mycket viktigt för oss då vi arbetar mycket i grupp.

Information och ansökan:



Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning/tidsbegränsad anställning/ett vikariat fr.o.m 2024-10-01 t.o.m 2025-05-31. Placeringsort Gävle.

Omfattningen är heltid/deltid.



Vid frågor är du välkommen att kontakta Mikaela Sundin, Arbetsledare, via [email protected]

Skicka gärna din ansökan senast 20/9. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionsledare Verkstan Sandviken/Gävle

Vi söker en produktionsledare / busstekniker till vår verkstad i Sandviken/Gävle. Tidigare dokumenterad erfarenhet inom arbetsledning är meriterande. Vi lägger stor vikt på dig som person även på din vilja och ditt engagemang. Vill du anta utmaningen att vara med och bidra till att utveckla Transdevs busstrafik inom Gästrikland? Vår affär är under ständig utveckling, och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att vår el bussflotta blir servad på ... Visa mer
Vi söker en produktionsledare / busstekniker till vår verkstad i Sandviken/Gävle. Tidigare dokumenterad erfarenhet inom arbetsledning är meriterande. Vi lägger stor vikt på dig som person även på din vilja och ditt engagemang.
Vill du anta utmaningen att vara med och bidra till att utveckla Transdevs busstrafik inom Gästrikland? Vår affär är under ständig utveckling, och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att vår el bussflotta blir servad på bästa sätt.
Som produktionsledare rapporterar du till Servicechef.Placeringsort är Sandviken. Vi har 2 verkstadsdepåer (Sandviken/Gävle), där Servicechefen har personalansvar medans du som Produktionsledare kommer ansvara för arbetsledning för ca totalt 5 fordonstekniker.

Om TjänstenDina huvudsakliga arbetsuppgifter är service, underhåll och reparation av våra fordon. Det ingår i din roll att säkerställa att alla arbeten utförs på ett fackmannamässigt sätt genom god service med hög kvalitet och du kommer att vara involverad i den dagliga planeringen samt leda och fördela arbetet i verkstaden. Du kommer arbeta i ett positivt team bestående av en servicechef som du rapporterar till samt andra duktiga busstekniker. För oss är det viktigt med gott samarbete, det är därför är viktigt att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö.Som produktionsledar på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och personligt brev, ansök direkt på vår hemsida.
Grundkrav/kvalifikationer
B-körkort
Teknisk eller fordonsteknisk utbildning eller motsvarande
Flerårig dokumenterad erfarenhet som mekaniker för tunga fordon
Behärskar svenska i tal och skrift
2års erfarenhet av arbetsledning
Kunskap i miljö – arbetsmiljö – samt säkerhetsfrågor
Dokumenterade elkunskaper är meriterande

Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga
Din kommande arbetsplatsDu kommer att arbeta bland kollegor i en yrkesgrupp med stor familjär sammanhållning och varm laganda. Vi strävar efter att ha medarbetarkår med bred spridning i ålder, bakgrunder och en jämn könsfördelning. Mångfald berikar på samma sätt som ett leende. Vi tror på att behandla alla lika och ge alla samma möjligheter, oavsett var du kommer ifrån – eller vart du är på väg.
Anställning
Tillsvidareanställning 100 % vi tillämpar 6 månaders provanställning
Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag!Sista ansökningsdag är den 2024-10-13
Kontakt
Har du frågor om tjänsten så kontakta:
Fredrik Beckius Affärschef 08-629 51 24 [email protected]
Helene Marsi HRBP 070-315 09 09 [email protected]
Om oss
Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group. Visa mindre

Arbetsledare lager och logistik

Ansök    Mar 12    BGA Group AB    Arbetsledare, lager
BGA, en framstående aktör inom e-handel med fokus på heminredning, söker nu en dynamisk och erfaren arbetsledare till vårt lager. Med en omfattande närvaro på över 17 europeiska marknader är vårt huvudkontor och lager i Gävle en plats där innovation, tillväxt och expansion är i centrum.   Är du passionerad för lager och logistik? Ta chansen att ansluta dig till vårt vinnande lag i ett snabbt växande och framgångsrikt e-handelsföretag. Vårt lager är hjärt... Visa mer
BGA, en framstående aktör inom e-handel med fokus på heminredning, söker nu en dynamisk och erfaren arbetsledare till vårt lager. Med en omfattande närvaro på över 17 europeiska marknader är vårt huvudkontor och lager i Gävle en plats där innovation, tillväxt och expansion är i centrum.

 

Är du passionerad för lager och logistik? Ta chansen att ansluta dig till vårt vinnande lag i ett snabbt växande och framgångsrikt e-handelsföretag. Vårt lager är hjärtat i vår verksamhet och förser dagligen mer än tusen kunder i hela Europa med högkvalitativa heminredningsprodukter. Hos oss finns obegränsade möjligheter för rätt person att nå nya höjder!

 

Vi söker dig med gedigen erfarenhet inom lager- och logistikbranschen, särskilt inom godsmottagning och inleverans. Du bör vara förtrogen med lagerhanteringssystem och ha en förmåga att utveckla arbetssätt och rutiner. En stark analytisk förmåga är också viktigt för att kunna driva effektivitetsförbättringar.

 

Utöver att leda den dagliga verksamheten kommer du att delta i utvecklingen och implementeringen av strategier för att minska kostnader och förbättra logistikprocessernas effektivitet. Du ansvarar för att optimera lagerhantering för att säkerställa effektiv lagring och hantering av produkter, och du utvärderar logistikprestanda genom att analysera data och identifiera områden för förbättring.

 

Personlig lämplighet och ledarskapsförmåga är avgörande för oss. Vi söker en lagspelare som trivs med att arbeta i högt tempo för att nå våra mål, likt ett framgångsrikt sportlag. Som företrädare för företaget arbetar du mot vår vision om fortsatt tillväxt och expansion. Vi värdesätter närvarande ledarskap och förväntar oss att du engagerar dig aktivt i den dagliga verksamheten för att vara lyhörd för förändringar och snabba beslut.

 

Kraven för tjänsten inkluderar:

 

- Några års erfarenhet av ledande befattning inom lager och logistik
- Gedigen kunskap inom godsmottagning och inleverans
- Erfarenhet av att arbeta med systemstöd för lager


Ytterligare meriterande erfarenheter inkluderar arbete med automation, LEAN-principer och teamutveckling. Truckkort är också meriterande.

 





Sista ansökningsdag är den 14 april 2024, men vi läser ansökningar och gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag. 

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!



 


BGA grundades som ett familjeföretag i Gävle 1993. Med ständig tillväxt arbetar i dag ca 100 personer i BGA Group AB och vi omsätter ca 360 Mkr. 2023 prisades vi av Dagens Industri som ett av årets Gasell-företag för urstark tillväxt i kombination med lönsamhet.


Vill du vet mer om BGA?

Kika in på vår webbshop: https://www.bga.se

Eller lyssna på grundaren och VDn Björn här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-owVill du vet mer om BGA? Visa mindre

Junior Team Manager

Ansök    Mar 6    Instabee Group AB    Arbetsledare, lager
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Junior Team Manager till ... Visa mer
Om Instabee
I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Junior Team Manager till vår nya terminal i Gävle!

Om rollen som Junior Team Manager:
Vi söker en Junior Team Manager för att bygga upp, leda och ansvara för personal på en ny terminal i Gävle. I denna roll kommer du att ha ansvaret för att organisera och övervaka alla operationella aktiviteter för att säkerställa effektivitet och kvalitet i terminalens drift. Initialt kommer personalen att vara outsourcad och din roll kommer att innebära att skapa och upprätthålla goda arbetsrelationer för att uppnå Instabee’s gemensamma mål. Du kommer rapportera till Regional Manager.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

Bygga upp nya arbetssätt och processer enligt Instabee´s modeller.

Sortering av paket och att du är behjälplig i terminalen där det behövs.

Ansvarig för att följa upp, schemaläggning och bemanningsplanering.

Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell.

Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet.

Om dig i rollen som Junior Team Manager:
För att trivas som Junior Team Manager, är det viktigt att du är en person med hög energi och förmågan att sprida positiv energi i gruppen. Vi söker någon som kan hålla ett högt tempo och inspirera medarbetarna att alltid vara engagerade och redo att arbeta.

Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och att du är en naturlig problemlösare som trivs med utmaningar. Du ska vara en förebild för dina medarbetare och kunna motivera dem till att prestera sitt bästa.

Som person är du uthållig och nyfiken på att lära dig nya saker. Att arbeta i ett högt tempo är något du trivs med och du kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus.

Krav:

Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift.

B-Körkort.

Övrigt:
Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige. Visa mindre

Vi söker just nu en lageransvarig till vår verkstad i Gävle

Ansök    Jan 24    Euromaint Rail AB    Arbetsledare, lager
Om rollen Som medarbetare på lagret kommer du att tillsammans med övrig personal inom gruppen att ansvara för förrådshållning av reservdelar, förnödenheter och förbrukningsartiklar. I arbetet ingår hantering av inkommande och avgående gods, transaktionsregistrering i affärssystem LN, samt inventering av förrådsmateriel mm. Tillsammans med dina arbetskollegor utför du arbetssysslor som kan innebära allt från packning, sortering, truckkörning etc. Du är äve... Visa mer
Om rollen

Som medarbetare på lagret kommer du att tillsammans med övrig personal inom gruppen att ansvara för förrådshållning av reservdelar, förnödenheter och förbrukningsartiklar. I arbetet ingår hantering av inkommande och avgående gods, transaktionsregistrering i affärssystem LN, samt inventering av förrådsmateriel mm. Tillsammans med dina arbetskollegor utför du arbetssysslor som kan innebära allt från packning, sortering, truckkörning etc. Du är även föreståndare brandfarliga varor och avfallsansvarig. Du kommer även hantera reningsverk och tvättanläggning samt enklare vaktmästerisysslor.

Vad vi söker:

Vi söker dig med rätt inställning till att arbeta och viljan att göra ett bra jobb med bra engagemang. Du har minst 1-2 års erfarenhet från lagerarbete och eller fordon/lastbilsbranschen och förväntas vara en serviceinriktad, flexibel person. Ordning och reda är en av dina styrkor och du strävar hela tiden efter att förbättra och optimera gruppens arbete. Fungera som en central länk mellan lager och verkstad. Prioritera att ha tillgång till rätt reservdelar för att upprätthålla hög servicegrad. Granska lager- och lagervärden samt genomföra inventering. Övervaka varuflöden för att bibehålla korta ledtider. Kontakt med inköp och material planerare för att driva på vilket material som är viktigt att få hem på lagret. Främja en positiv arbetsmiljö genom att bidra till god stämning och samarbete. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar och förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.

Du kommer bland annat att jobba med:

- Vara operativt verksam i produktionen dagligen.

- Förbereda planerat underhåll genom att säkerställa materialåtkomst.

- Utföra inventering löpande för att säkerställa rätt lagersaldon.

- Leda utredningar som behövs för att lokalisera saldoavvikelser via Synergi.

- Rapportera saknat material eller driftstörningar enligt gällande rutin.

- Ansvarig för att ordning och reda enligt 5S efterlevs inom området.

- Ansvara för att utföra egenkontroll på utfört arbete.

- Mottagningskontroll av externt/internt gods t ex antal, okulär besiktning, mått, färgkulör, ytans utseende och skador.

- Lagerlägga artiklar på förutbestämda lagerplatser och lagerlägga nytt material på förråd i affärssystemet LN och ombyggnation av förråd.

- Vid felaktigheter på artiklar ska planeringen kontaktas.

- Kemikaliehanteringen, Chemweb.

- Planera vintersäsongen tillsammans med planerare så rätt utökat material finns på plats.

- Bilansvarig / truckansvarig.

- Bistå Materialstyrningen med förslag på nya styrparametrar för eget servicelager.

- Delta på materialbristmöten och hålla bristlistorna i Sharepoint aktuella.

Utbildning

Allmän gymnasiekompetens (2-årig). Mycket god datorvana och erfarenhet av LN ser vi som ett plus. Du har goda kunskaper i svenska, behärskar språket flytande i tal och skrift. B-körkort och truckkort/hjullastarkort.

Mer om tjänsten

Tjänsten kan innebära både dagtid och skiftarbete.

Låter det här intressant?

Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Underhållschef Marina Stagård, mob: 070-643 77 89.

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Senast den 21 februari 2024 vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Lär känna Euromaint Rail - din framtida arbetsgivare

Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för alla typer av spårburna fordon såsom passagerartåg, spårvagnar, godsvagnar samt lok och arbetsmaskiner. Euromaint har en omsättning på 1,7 miljarder SEK och cirka 1000 medarbetare (2022). Euromaint ägs sedan 2019 av den spanska koncernen CAF.

Läs mer på www.euromaint.com Visa mindre

Arbetsledare

Ansök    Jul 4    Schenker AB    Arbetsledare, lager
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss! Sche... Visa mer
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Schenker AB söker nu en Arbetsledare till vår terminal i Gävle. Du kommer att arbeta på vår Terminal dagtid. Vi söker dig som ser vikten av gott ledarskap och drivs av att motivera andra.

Arbetsuppgifter

* Leda och fördela arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner
* Personalansvar med bla utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehab samtal.
* Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter.
* Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet.
* Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef
* Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljö arbete (SAM).
* Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan.

Din Profil
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du brinner för ledarskap och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ser att de bästa prestationerna kommer genom teamwork och att vi genom vårt teamwork hittar de bästa lösningarna och förbättringarna för våra kunder. Som person är du trygg och stabil. Vidare är du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur.

Vi ser även att du:

* Har erfarenhet av ledarskap.
* Har lätt för att motivera och engagera andra.
* Arbetar för att efterleva framtagna och överenskommana värderingar.
* Har kunskaper i MS Office samt vana att arbeta i stödsystem.
* Behärskar det svenska språket i tal och skrift.


Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet och stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Information och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst med start enlig överenskommelse. Placeringsort är Gävle. Intervjuer och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag men senast den 15/9.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Annika Engberg via mail [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en lageransvarig

Nordic Heating i Forsbacka söker lageransvarig Nordic Heating, med bas i Forsbacka mellan Gävle och Sandviken, är ett expansivt bolag som säljer kaminer, skorstenar och solceller. Vi har under åren växt stadigt, inte minst de senaste två åren då vi ökat från 20 till 35 miljoner i omsättning. Siktet är inställt på ytterligare expansion. En mycket viktig del av vår verksamhet är vår lagerverksamhet med in- och utflöden och allt som hör till det. Vi söker dä... Visa mer
Nordic Heating i Forsbacka söker lageransvarig
Nordic Heating, med bas i Forsbacka mellan Gävle och Sandviken, är ett expansivt bolag som säljer kaminer, skorstenar och solceller. Vi har under åren växt stadigt, inte minst de senaste två åren då vi ökat från 20 till 35 miljoner i omsättning. Siktet är inställt på ytterligare expansion.
En mycket viktig del av vår verksamhet är vår lagerverksamhet med in- och utflöden och allt som hör till det. Vi söker därför en driven person som kan ha huvudansvar för vår lagerverksamhet. Du kommer ansvara för att maximera effektiviteten och kvaliteten i våra in- och utflöden, upprätthålla och förbättra rutiner samt skapa nya.
Arbetet innebär behov av god kommunikation med både kunder, chefer och övriga kollegor, i synnerhet övrig personal på lagret (i dagsläget 2-3 stycken beroende på säsong). Arbetet inkluderar en del tyngre lyft och rörelse, men också viss tid vad datorn.
Typiska arbetsuppgifter:
Planering och fördelning av arbetsuppgifter för lagerpersonal
Huvudansvar för in- och utleveranser samt lagerrutiner
Av- och pålastning med frontlastare
Manuell packning av paket och pall
Inventeringar och kontinuerligt underhåll av lagret
Bokning av frakter, fraktreklamationer etc.


Vi tror att rätt person är den som föredrar kombinationen av att arbeta praktiskt och vid datorn och som kan trivas i ett familjeägt företag med bas i Gästrikland. Du skall ha en positiv inställning, god kommunikationsförmåga och datorvana, kunna arbetsleda och ha god förståelse för behoven på ett lager. Att vara framåtblickande/steget före, ordningssam, ha en stark passion för att hålla hög kvalitet och ständigt vilja utveckla verksamheten är vidare goda förutsättningar för att kunna lyckas i detta arbete.
B-körkort är ett krav, liksom goda kunskaper i svenska språket. Erfarenhet från branschen, eller tidigare lageransvar, är starkt meriterande.
Normal arbetstid: Vardagar 8-17 på plats i Forsbacka.
Vi hoppas du vill bli vår kollega och bidra till vår spännande resa mot fortsatt expansion!
Ansökningar eller frågor skickas till [email protected]. Ange ”ANSÖKAN LAGERANSVARIG” i rubriken. Spontana besök undanbedes! Ansökningar läses löpande. Vi läser alla ansökningar men på grund av hög arbetsbelastning kan vi tyvärr inte alltid återkoppla och tacka alla som söker. Visa mindre

Monteringsansvarig till Input interiör i Gävle

Ansök    Nov 13    Input interiör AB    Arbetsledare, lager
Det är engagerande medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad vi är idag – Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en del av oss. Om tjänsten Som Assembly Manager/monteringsansvarig på vårt lager i Gävle arbetar du i en omväxlande och fartfylld vardag med utvecklande uppdrag. Du är en viktig del av vårt monteringsteam och leder arbetet med att förverkliga nya miljöer med möbler oc... Visa mer
Det är engagerande medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat Input interiör till vad vi är idag – Nordens ledande oberoende inredningskoncern. Följ med på den fortsatta resan och bli en del av oss.
Om tjänsten
Som Assembly Manager/monteringsansvarig på vårt lager i Gävle arbetar du i en omväxlande och fartfylld vardag med utvecklande uppdrag. Du är en viktig del av vårt monteringsteam och leder arbetet med att förverkliga nya miljöer med möbler och inredning hos ledande företag och offentliga verksamheter. Dina främsta arbetsuppgifter är att:
Ansvara för personal och drift av vår monteringsavdelning.
Planera logistik för leverans och montering hos kund.
Registrera in- och utleveranser.
Delta i leverans och montering hos kund.

Dina egenskaper
Vi söker en engagerad och handlingskraftig kollega som har förmåga att planera och organisera arbetet för sig själv och andra. Du kommer dagligen att kommunicera med såväl kunder som kollegor och därför är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. För att lyckas i rollen ser vi även att du är:
Metodisk och strukturerad.
Skicklig med praktiska arbetsuppgifter.
Noggrann och har ett öga för detaljer.

Tjänsten kräver B-körkort och det är meriterande om du har truckkort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och välkomnar alla sökande, vi eftersträvar mångfald på arbetsplatsen.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 15 december. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök via formuläret nedan, bifoga personligt brev och CV samt uppge löneanspråk. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Magnus Nordelind på +46 765 360 907 alt. [email protected]. Visa mindre

Gruppchef inom Logistik till Wibax

Wibax söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar som är redo för en ny utmaning! Om du vill arbeta för en växande organisation med en härlig och entreprenöriell framåtanda, korta beslutsled och i en roll där du får möjlighet att påverka, då är denna tjänst något för dig. Är du dessutom en stabil och trygg ledare som vill vara med och bygga ett starkt team för framtiden? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som gruppchef i Skutskär har du perso... Visa mer
Wibax söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar som är redo för en ny utmaning! Om du vill arbeta för en växande organisation med en härlig och entreprenöriell framåtanda, korta beslutsled och i en roll där du får möjlighet att påverka, då är denna tjänst något för dig. Är du dessutom en stabil och trygg ledare som vill vara med och bygga ett starkt team för framtiden? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som gruppchef i Skutskär har du personalansvaret för en grupp på cirka 30 chaufförer inom ett geografiskt område där det ingår att identifiera behov, samordna, effektivisera och utveckla verksamheten. Som personalansvarig ansvarar du för att lagar, regler och föreskrifter som finns inom arbetsmiljöområdet efterlevs.

Rollen ställer krav på självständighet, driv och egen initiativförmåga. Till din hjälp har du givetvis stöttning av kollegor, andra gruppschefer, transportledare och din närmsta chef. Resor ingår i tjänsten och du är placerad på Wibax depå i Skutskär.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:


* Planering och rekrytering av personalresurser, både kort- och långsiktig planering av bemanning och schemaläggning av chaufförer, där målet är en effektiv resursplanering.
* Håller i medarbetarträffar och övriga möten inom ansvarsområdet.
* Samverkar med depåorganisationen, HR och andra avdelningar, samt arbetstagarrepresentanter.
* Bevakar, följer upp och rapporterar avvikelser, framför allt internt.
* Bevakar och följer upp utbildningsbehov och utbildningsplanering för chaufförer.
* Administration som tillhör arbetsuppgifterna och övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter kopplat till personalansvar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig erfarenhet som ledare.
- Kommer från en liknande verksamhet inom logistikbranschen eller har varit personalansvarig för kollektivanställd personal inom annan verksamhet, till exempel inom industrin eller bemanningsbranschen.
- Har goda kunskaper i MS Office
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har genomgått utbildningen ADR 1.3 men det är inget krav.

Som person är du:


* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Initiativtagande
* Kommunikativ
* En trygg ledare!


Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Skutskär, Gävle
* Sista ansökningsdag: 14/8


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och sista ansökningsdag är 14/8.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Wibax verksamhet består av försäljning, import, produktion, utveckling, service & underhåll, lagring och distribution av i första hand flytande kemiska produkter och biooljor till basindustrin inom Europa. Vi är också problemlösare som utvecklar nya produkter och applikationer i nära samarbete med kund – och alltid med hållbarhet i fokus.

Vårt logistikföretag Wibax Logistics AB med ca 130 anställda, hanterar koncernens totala logistikbehov samt erbjuder logistiklösningar till externa kunder. Med strategiskt placerade terminaler i hela landet och en heltäckande tankbilsflotta kan vi erbjuda våra kunder kostnadseffektiva lösningar med bästa service. Läs mer om Wibax här. Visa mindre

Lagersamordnare med IT-kompetens till second hand-verksamhet, 75%

Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 550 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Bomhus Röda Kor... Visa mer
Svenska Röda korset
Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 550 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet.
Bomhus Röda Korskrets i Gävle driver en lokal Second Hand-butik som bygger på ideellt engagemang. Vårt överskott bidrar till nationellt och internationellt rödakorsarbete. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser, och såväl frivilliga som anställda och arbetstränande arbetar tillsammans utifrån Röda Korsets grundläggande värderingar om humanitet och hållbarhet. Verksamheten leds ytterst av Bomhus Rödakorskrets styrelse.
Vi söker nu en lagersamordnare som ska ansvara för den dagliga driften på lager och inom transportverksamheten. I rollen ingår också ett ansvar för inköp, administration och hantering av IT-lösningar.
Om tjänsten
Som lagersamordnare är du ansvarig för att rutiner och processer sker i enlighet med intern policy gällande t.ex. arbetsområden som varuinflöde, lagerlogistik, återvinning och hantering av skänkta gåvor. I rollen som lagersamordnare ingår att skapa förutsättningar för frivilliga i secondhandverksamheten med fokus på lager/transport, rekrytera frivilliga, introduktion av frivilliga, arbetsleda, stötta och inspirera. Dina arbetsuppgifter består också av bland annat inköp, administration och hantering av IT-lösningar (t.ex. kassasystem och bredband).
Utöver det kommer du att arbeta med butikssäkerhet, rutiner för att säkerställa en god arbetsmiljö och att tillsammans med verksamhetschef driva det systematiska arbetsmiljöarbetet i butiken.
Om dig
Vi söker dig som:
Delar Röda Korsets värdegrund
Har erfarenhet av arbetsledning inom logistik, produktion eller lager
Har erfarenhet av att leda och driva projekt
Förstår ekonomiska sammanhang och kan leda människor med hjälp av finansiella nyckeltal
Har god IT-vana och är en van användare av Excel
Har hög social kompetens och förmåga att ge instruktioner, inspirera och stötta andra
Kan hantera ett högt tempo och har ett strukturerat arbetssätt
Har körkort klass B eller högre

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet inom second hand/återbruk/återvinning
Erfarenhet från Röda Kors-rörelsen, som frivillig eller anställd

Vi tror att du:
Är en handlingskraftig, strukturerad och målinriktad person
Är en varm, nyfiken och modig ledare
Har ett stort fokus på sammanhållning och inkludering på arbetsplatsen

Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 75% tjänstgöringsgrad med tillträde snarast (eller enligt överenskommelse). Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Ambitionen är att tjänsten med tiden ska växa till en heltidstjänst. Tjänsten omfattas av kollektivavtalet "Tjänstemän i civilsamhället" tecknat mellan Fremia och Unionen.
Så här rekryterar vi
Vi välkomnar din ansökan senast den 15 januari. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen att kontakta verksamhetschef Marina Haugdahl på telefonnr 070-67 69 006 alt via e-post: [email protected] om du har frågor om tjänsten. Kontaktperson för fackliga frågor är Gun Rova, telefonnr 076-1194431 alt via e-post: [email protected]. Visa mindre

Distributionsansvarig på Svensk Direktreklam

Ansök    Apr 12    Happyr AB    Arbetsledare, lager
Svensk Direktreklam rekryterar: Distributionsansvarig Produktionsansvarig Superspindel Vi söker dig som vill vara den hos oss som ansvarar för att leveranserna sker med den precision och kvalitet som speglar vår erfarenhet av direktreklam under mer än 40 år. Din roll som Produktionsansvarig är att säkerställa, utveckla och leda hela processen från att materialet som ska delas ut kommer in hos oss till att det förbereds för utdelning, hamnat i rätt bre... Visa mer
Svensk Direktreklam rekryterar: Distributionsansvarig


Produktionsansvarig Superspindel

Vi söker dig som vill vara den hos oss som ansvarar för att leveranserna sker med den precision och kvalitet som speglar vår erfarenhet av direktreklam under mer än 40 år. Din roll som Produktionsansvarig är att säkerställa, utveckla och leda hela processen från att materialet som ska delas ut kommer in hos oss till att det förbereds för utdelning, hamnat i rätt brevlåda och att leveransen kvalitetssäkras.

Det innebär att du ska vara en person som älskar att arbeta mot satta mål. Du har förmåga och erfarenhet att leda människor, att administrera och planera samt arbeta under högt tryck när många olika arbetsuppgifter ska lösas samtidigt. Det är därför vi letar efter dig som kan vara en superspindel i leveransnätet. Det är viktigt att du har en positiv grundattityd som skapar en skön atmosfär hos medarbetare, kunder och leverantörer.

Rollen
Dina arbetsuppgifter är att planera och delta i det dagliga operativa arbetet på företaget. Rekrytering av distributörer och introduktion av dessa. Kvalitetssäkra och kvalitetsuppföljning på veckobasis. Operativ förvaltning av adresser och åtkomstinformation till adresser. Stöttning och uppföljning av lager och utkörning samt praktiskt lagerarbete.

Vi vill att du säkerställer leveransen och distributionskvaliteten gentemot våra kunder. Uppföljning av nyckeltal och medarbetare i den dagliga produktionen samt implementera konceptenliga rutiner och processer.

Kvalifikationer Du har sedan tidigare är att arbeta mot individuella och gemensamma mål samt att kunna prestera under tidspress. Vi tror att du tidigare har haft jobb med mycket administration och kontakt med många människor, där du har varit ”spindeln i nätet”.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och inger förtroende. Du har stort kvalitets- och kundfokus med god planerings- och prioriteringsförmåga, har ordningssinne och är noggrann, driven, självgående och levererar. Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till. Du är noggrann med detaljerna samtidigt som du ser helheten. Det är självklart för dig att föregå med gott exempel.

Vi erbjuder

Ett spännande arbete där ingen dag är den andra lik. Hos oss får du en grundlig introduktion och utbildning i två delar, en praktisk och en teoretisk del, där du lär dig allt du behöver för att lyckas hos oss.

Intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Charina Wentling, [email protected].

Välkommen med din ansökan

Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR).

Med våra franchisetagare, som är fördelade över hela landet, kan vi hjälpa dig att nå ut till samtliga Sveriges hushåll. Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning.

Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Visa mindre

Arbetsledare Lager till snabbväxande e-handlare

Ansök    Nov 5    BGA Group AB    Arbetsledare, lager
BGA är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 14 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. BGA erbjuder heminredning med fokus på skandinavisk design på nätet och i butik. Idag har vi över 20 000 unika produkter i sortimentet. På BGA erbjuder vi bland annat tavelramar, speglar, textilier och inredningsdetaljer till privatpersoner och företag. BGA söker nu dig som är en trygg och stabil ledare som kan ... Visa mer
BGA är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 14 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. BGA erbjuder heminredning med fokus på skandinavisk design på nätet och i butik. Idag har vi över 20 000 unika produkter i sortimentet. På BGA erbjuder vi bland annat tavelramar, speglar, textilier och inredningsdetaljer till privatpersoner och företag.


BGA söker nu dig som är en trygg och stabil ledare som kan ta ansvar över en större grupp medarbetare på huvudlagret i Gävle.

Vi utökar nu vår organisation och söker dig som har en övergripande naturlig känsla för ansvar, noggrannhet och kommunikation till vårt lager i Gävle. Gillar du att ta mycket ansvar, jobba under högt tempo och att ha många bollar i luften samtidigt så är den här tjänsten för dig.
 
I rollen som förman kommer du att ha en central ledarposition på golvet. Här gäller det att hålla ordning och reda, kunna delegera arbete, ansvara för ett större antal medarbetare och se till att produktionstider hålls i ett högt tempo. I rollen som förman ingår bland annat rapportering till närmsta chef (lagerchefen), konflikthantering, planering och hålla i möten, driva processer och organisera den dagliga driften. Du kommer följa upp tidigare resultat och jobba målinriktat. Du är en förebild och ett föredöme för dina medarbetare - både individ- och arbetsmässigt.

För att lyckas i rollen som förman hos BGA behöver du ledarskapserfarenhet, ett operativt sinne och pondus. Att vara konflikträdd är inget alternativ för dig. För tjänsten krävs det att du är trygg med att jobba både självständigt och i grupp, vara trygg i att fatta beslut och ha lätt för att vara drivande i projekt. Du vill dagligen effektivisera verksamheten - både för dig själv men också för dina kollegor.
 
Dagliga arbetsuppgifter som kan komma att förväntas av dig:

• Hålla i och planera möten
• Driva processer på golvet
• Arbetsleda och ansvara över en större grupp medarbetare
• Kunna ta och lösa konflikter som uppstår
• Planera och organisera verksamheten
• Delegera arbete
• Rapportera till produktions- och personalchef
• Arbeta löpande med administration
• Arbeta mot produktionsplanen med övergripande ansvar
• Agera god förebild för dina arbetskamrater

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenheter av att leda personal. Vi ser gärna att du har viss grundläggande utbildning inom området. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom lager- och logistikbranschen. Du som söker bör ha goda kunskaper i Officepaketet med en god förståelse för KPI:er och uppföljning av dessa. Vi lägger stor vikt på hur du är som person.
 
B-körkort är ett krav. 
Truckkort är meriterande, men inget krav.

Stämmer du in på vad vi söker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!
Tillträde efter överenskommelse.
 
 
 
Vill du vet mer om oss på BGA? Lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow
och kika in på vår webbshop https://www.bga.se/
 




Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil Visa mindre

Arbetsledare

Pålgård & Söner Kran AB söker Arbetsledare till Skutskär Pålgård & Söner Kran AB är ett helt familjeägt företag med anor sedan 1970-talet. Vi är inne på den fjärde generationen Pålgård och med vår anrika historia tar vi oss an framtiden med ett modernt tänk. Pålgård lastar och lossar båtar, tåg, lastbilar på bland annat tågterminaler och hamnar. Företaget finns på 17 platser i Sverige. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du att leda och fördela det dag... Visa mer
Pålgård & Söner Kran AB söker Arbetsledare till Skutskär

Pålgård & Söner Kran AB är ett helt familjeägt företag med anor sedan 1970-talet. Vi är inne på den fjärde generationen Pålgård och med vår anrika historia tar vi oss an framtiden med ett modernt tänk. Pålgård lastar och lossar båtar, tåg, lastbilar på bland annat tågterminaler och hamnar. Företaget finns på 17 platser i Sverige.

Om tjänsten

Som arbetsledare kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet på vår anläggning vid Skutskärs Bruk. Du kommer att se till att vi hanterar vår dagliga verksamhet på ett effektivt sätt med rätt kvalitet. Arbetet innefattar personalansvar för 19 personer, ansvara för in och utlastning av gods avseende ved och sågflis samt lagerhantering. Ansvara för fordonstillsyn, lokaler samt att arbeta med uppföljningar kring arbetsmiljö ingår även i dina uppgifter.

Tjänsten passar dig som är en lagspelare och tillför positiv energi till gruppen. Du utför dina arbetsuppgifter strukturerat och är duktig på att kommunicera med dina medarbetare. Vi ser att du är prestigelös som person och är mån om att göra ett bra jobb. Vidare ser vi att du har ett eget driv och är van att ta egna initiativ.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning, med start i april 2022.

Om dig

Vi ser gärna att du har följande egenskaper och kompetenser:

• Strukturerad
• Kommunikativ
• Körkortskrav B. Hjullastarkort, Truckkort
• God datakunskap
• Erfarenhet av att arbeta inom lager logistik
• God erfarenhet av personalledning
• God samarbetsförmåga

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nordisk Kompetens

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Thomas Nergård, [email protected] , 073-4350669 Visa mindre

Bitr Produktionschef till Gävles trevligaste lager!

Ansök    Feb 15    Nordanå Crafts AB    Arbetsledare, lager
Nordanå Crafts är en ledande nordisk distributör inom garner och tillbehör för stickning och övrigt handarbete. Med en omsättning på 115 MSEK och 125 års erfarenhet av branschen så satsar vi nu på att växa ytterligare och behöver förstärka vårt team. Verksamheten bedrivs från ett 4 500 kvm lager i Gävle och vi söker nu en Biträdande Produktionschef. Rollen som Biträdande Produktionschef innebär att utföra lagerarbete som lagermedarbetare samt vid ordinarie... Visa mer
Nordanå Crafts är en ledande nordisk distributör inom garner och tillbehör för stickning och övrigt handarbete. Med en omsättning på 115 MSEK och 125 års erfarenhet av branschen så satsar vi nu på att växa ytterligare och behöver förstärka vårt team. Verksamheten bedrivs från ett 4 500 kvm lager i Gävle och vi söker nu en Biträdande Produktionschef.
Rollen som Biträdande Produktionschef innebär att utföra lagerarbete som lagermedarbetare samt vid ordinarie produktionschefs frånvaro inträda i dennes ställe. Du ansvarar även för att säkerställa att driften kan upprätthållas vad gäller maskinell utrustning samt att förbrukningsvaror som är nödvändiga för driften finns tillgängliga och är optimerade för bästa möjliga produktionsförutsättningar.
En viktig del av rollen är också att självständigt driva utvecklingsinitiativ för att ständigt förbättra arbetssätt och processer, i nära samarbete med Produktionschefen andra medarbetare på lagret.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Utföra lagerarbete bestående av plockning, packning och andra förekommande arbetsuppgifter.
Personal- och arbetsledning vid Produktionschefens frånvaro.
Ansvara för prognostisering och inköp av emballage och övriga förbrukningsvaror som används i lagerproduktionen.
Ansvara för underhålls- och serviceplanering samt felavhjälpning för samtliga truckar.
Ansvara för underhåll och felavhjälpning av övriga maskiner och utrustning som används i lagerproduktionen.
Ansvara för driftsättning av ny maskinell utrustning i lagerproduktionen.
Ansvara för planering och kontroll av städtjänster, beställning av arbetskläder samt sop- och wellpapphantering enligt upphandlade avtal.
Föreslå och driva utvalda utvecklingsinitiativ för att förbättra arbetssätt och processer inom lagerproduktionen i samråd med Produktionschefen.

Behörighetskrav
Erfarenhet av arbete inom lagerverksamhet.
Erfarenhet av operativ personalledning är meriterande.
Kunskap om service, underhåll och säkerhetsarbete för truckar.
God datorvana och erfarenhet av att arbeta i lagerplaneringssystem. Visa mindre

Lagerchef med personalansvar

Ansök    Apr 14    BGA Group AB    Arbetsledare, lager
Vilka är vi: Vill du vara med på en häftig resa i en av Sveriges mest snabbväxande e-handelsbolag? Har du dessutom ett enormt driv och erfarenhet av lagerarbete? Då har vi på BGA Group jobbet för dig! Vi är ett företag i ständig tillväxt som söker dig som vill ha en utmaning och vara med på en otroligt spännande tillväxtresa där du som person kan utvecklas framåt i yrkeslivet. Vi letar efter dig som vill jobba hårt för att växa och ser logistiskpusslet o... Visa mer
Vilka är vi:
Vill du vara med på en häftig resa i en av Sveriges mest snabbväxande e-handelsbolag? Har du dessutom ett enormt driv och erfarenhet av lagerarbete? Då har vi på BGA Group jobbet för dig!


Vi är ett företag i ständig tillväxt som söker dig som vill ha en utmaning och vara med på en otroligt spännande tillväxtresa där du som person kan utvecklas framåt i yrkeslivet. Vi letar efter dig som vill jobba hårt för att växa och ser logistiskpusslet och att jobba med människor och tillsammans utvecklas som drömjobbet. En vanlig dag är vi idag ca 15-20 medarbetare på vårt lager


Vi bedriver idag e-handel mot Sverige, Norge, Finland, Danmark & snart Nederländerna och blickar längre ut mot Europa. Alla paket skickas från vårt 5000m2 stora centrallager i Gävle där vi även har administration och kundtjänst. I mars 2019 skickade vi 6600 paket jämfört med i mars 2020 då vi skickade 15 000 paket.


Vi brinner för en snabb utveckling och ser inte någon gräns utan vill fortsätta öka i en snabb takt. Vi har idag ett grymt team på alla roller där vi hela tiden arbetar med att göra verksamheten lite bättre både för personal och i effektivitet med smarta lösningar. Nu är de DIG som vi saknar :)


Arbetsuppgifter:
Du kommer jobba tillsammans direkt under företags VD tillsammans med vår Lagerchef med operativt ansvar där ni tillsammans är ansvariga för företagets logistikverksamhet. Där dina primära ansvarsområden är personalplanering med schemafrågor och rekrytering + löpande HR och arbetsmiljöfrågor för lageravdelningen. Du jobbar även praktiskt i vårt logistikflöde med att packa paket och jobbar därför väldigt tätt i verksamheten.


Vem vi söker:
Vi söker dig som tidigare har haft en chefsroll och är van att hantera HR frågor, arbetsmiljöarbete, rekryteringar och schemaläggning i en verksamhet med snabba förändringar och tillfälliga toppar. Tidigare erfarenhet av lagerarbete är ett krav. Visa mindre

Teamledare plocklager till snabbväxande e-handlare

Ansök    Okt 22    BGA Group AB    Arbetsledare, lager
Är du en ung och ambitiös individ med högt ställda mål och ett driv som inte många andra besitter? Är du redo att utveckla ditt ledarskap i snabb takt och ta ansvar över en stor och viktig arbetsgrupp? Då vill BGA ha dig! Vi är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 12 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. Vi är fokuserad på detaljer inom heminredning, där vår vision är att vara ledande i Europa. Ida... Visa mer
Är du en ung och ambitiös individ med högt ställda mål och ett driv som inte många andra besitter? Är du redo att utveckla ditt ledarskap i snabb takt och ta ansvar över en stor och viktig arbetsgrupp? Då vill BGA ha dig!

Vi är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 12 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. Vi är fokuserad på detaljer inom heminredning, där vår vision är att vara ledande i Europa. Idag har vi över 20 000 unika produkter i sortimentet. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål.


Vi söker nu dig som vill ta ansvar över och leda den dagliga plockdriften på vårt lager i Gävle. Som arbetsledare över plocken kommer dina dagliga uppgifter vara många och varierande, men din huvudsakliga uppgift kommer vara att leda gruppen på plockavdelningen framåt. BGA växer så det knakar som företag, och vi har som mål att omsätta över 1 miljard kronor innan år 2025. Vi behöver därför dig som kan leda plockavdelningen i samma raska takt.

Dina arbetsuppgifter:

• Leda och delta i det dagliga arbetet på plockavdelningen
• Notera och genomföra förbättringar för dig och dina medarbetare
• Ansvara över den dagliga planeringen - Vad är tanken här?
• Fördela arbete och resurser
• Utbilda medarbetare i det olika momenten som krävs på avdelningen
• Utbilda nyanställda inom samma område
• Arbeta kontinuerligt med nyckeltalet “lönsamhet”
• Arbeta utifrån uppsatta KPI:er som tas fram av din driftchef
• Säkerställa ordning och reda på avdelningen
• Säkra kvalitet
• Jobba tätt tillsammans med gruppen mot uppsatta mål
• Arbeta strategiskt och operativt mot andra avdelningar
• Inspirera och motivera ditt team till att uppnå nya plockrekord
 
 
Vi söker dig som är i början av din karriär, och som har bestämt sig för att klättra i karriären - snabbt. BGA är ett ungt och expanderande företag som kan erbjuda dig en bra arbetsplats med högt tempo, högt ställda mål och utvecklingsmöjligheter till skyarna.
 
Vi förväntar oss att:

• Du är driven och målmedveten
• Du har ett öga för, och vill utveckla din ledarskap
• Du kan agera strategiskt och operativt
• Du kan hantera stressiga perioder och situationer
• Du är lösningsorienterad
• Du kan upptäcka och rapportera fel till närmsta chef
• Du är saklig, rättvis och kan ge/ta kritik

Tidigare meriter från lagerarbete är meriterande, men inget krav. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. För att trivas i rollen som Teamleader för plocken ser vi att du gillar att jobba i tempoväxlande miljöer med en hög energinivå. Du kommer dagligen arbeta nära chefer på lagret som du även kommer rapportera till. Lagerarbete är ett i grunden fysiskt arbete där en god grundkondition är en förutsättning för att trivas och för att kunna utföra ett bra arbete.

Tjänsten vi erbjuder är en projektanställning, men kan leda till en tillsvidaretjänst vid lyckat resultat.
Tillträde efter överenskommelse.

Truckkort är meriterande, men inget krav.
 
Stämmer beskrivningen perfekt in på dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
 
 
 
Vill du veta ännu mer om oss på BGA? Lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow
och kika in på vår webbshop https://www.bga.se/
 
 
 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre