Lediga jobb Novare Bemanning AB i Gävle

Se alla lediga jobb från Novare Bemanning AB i Gävle. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Gävle som finns inom det yrket.

Handläggare till Statens servicecenter i Gälve

Statens servicecenter ska bidra till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning. De levererar administrativa tjänster till andra myndigheter samt ger information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner och företag på servicekontor över hela landet. Statens servicecenters verksamhet inom lönehantering, HR och ekonomi ska effektivisera statens administration. Genom att arbeta tillsammans med andra myndigheter kan Statens servicecenter samor... Visa mer
Statens servicecenter ska bidra till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning. De levererar administrativa tjänster till andra myndigheter samt ger information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner och företag på servicekontor över hela landet. Statens servicecenters verksamhet inom lönehantering, HR och ekonomi ska effektivisera statens administration. Genom att arbeta tillsammans med andra myndigheter kan Statens servicecenter samordna de övergripande administrativa tjänstebehoven och leverera tjänster som skapar volymfördelar och kostnadseffektivitet inom den svenska statsförvaltningen. Myndigheten finns i hela landet från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Vill du arbeta med handläggning? Trivs du i en roll där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en handläggare till Statens servicecenter i Gävle! 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en handläggare till Statens servicecenter i Gävle! 

Som handläggare hos myndigheten kommer du att bli en del av förvaltningsenheten som i sin tur tillhör avledningen för fastighet och säkerhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av arbete kopplat till handläggning och utredning. I rollen ingår även arbete med kontorsservice/internservice. Du har flera kontaktytor och blir en viktig del i myndighetens arbete.

Till denna roll söker vi dig som är driven, strukturerad och målinriktad. Du har en förmåga att hantera deadlines och arbetar kommunikativt. Vidare ser vi att du har en god känsla för service och kan skapa relationer. Du tar ansvar för ditt eget arbete och arbetar proaktivt.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag


planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
arbete med kontorsservice/internservice
handlägga felanmälan i lokalerna och rapportera till förvaltare
hantering av post- och paket inklusive REKpost
kontrollera inpassering och ta emot besökare i receptionen
dokumentera åtgärder.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning inom relevant område
minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
grundkunskaper i ärendehanteringssystem. 


Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Servicenow
erfarenhet av att arbeta med fakturahantering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start snarast och pågår i ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-04-02. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Upphandlare till Lantmäteriet i Gävle

Ansök    Aug 20    Novare Bemanning AB    Upphandlare
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor... Visa mer
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? Vill du bidra med din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en upphandlare till Lantmäteriet i Gävle.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en upphandlare till Lantmäteriet i Gävle.

Som upphandlare hos myndigheten kommer du att självständigt driva upphandlingar, avrop och direktupphandlingar. Du kommer även att tillsammans med andra bidra till övrigt förekommande arbetsuppgifter på inköpsfunktionen under tiden rekrytering av ordinarie medarbetare pågår. De upphandlingsområden som är aktuella är främst produkt- och tjänsteupphandlingar till myndighetens fältverksamhet (tex. fordon, arbetskläder och tekniska konsulttjänster) och till deras myndighetsgemensamma verksamhet (tex. HR-tjänster, fastighets- och lokalfrågor (”FM”)).

Du driver/deltar i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och avtalsuppföljning. Övrigt arbete består bland annat av att följa utvecklingen inom utpekade ansvarsområden och att bidra till utvecklingen av inköpsarbetet på myndigheten.

På myndigheten blir du en del av ett drivet, socialt och engagerat team om åtta medarbetare som arbetar med varierande uppdrag. Du planerar, organiserar och prioriterar själv ditt arbete till stor del, men samarbetar också med inköps-funktionens övriga medarbetare i vissa gemensamma arbetsuppgifter och större uppdrag.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
göra självständiga direktupphandlingar och inköp
göra självständiga upphandlingar
göra självständiga avrop från statliga ramavtal.


Krav för tjänsten

 högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start i början av oktober och pågår tom 2025-03-31. Med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle, möjlighet till distansarbete efter ök. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-08-21. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle

Ansök    Jun 14    Novare Bemanning AB    Upphandlare
Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB. Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? D... Visa mer
Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB.

Är du en erfaren upphandlare på jakt efter nästa uppdrag? Drivs du av att skapa förändring? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en upphandlare till Svenska ESF-rådet i Gävle.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning till deras verksamhetsområde för inköp och upphandling under tiden rekrytering pågår. Arbetet innebär att ta emot och lämna vidare överlämning av arbetet och befintliga rutiner. Upphandlingar genomförs i systemet Mercell Tendsign Pro. Myndighetens inköpsbehov omfattas till största del av tjänster och varor, främst konsulttjänster men även ITtjänster samt IT-system.

Till denna roll söker vi dig som är analytisk och kommunikativ. Du arbetar noggrant och metodiskt och är trygg i dina kunskaper.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

ansvara för hela inköps- och upphandlingsprocessen i sin helhet:
göra självständiga direktupphandlingar och inköp.
göra självständiga upphandlingar (förenklat och öppet förfarande).
göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
hantering av avtal, avtalsförlängning.
vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
ska självständigt genomfört minst tio (10) upphandlingar de senaste tre (3) åren (upphandlingarna ska inte ha varit direktupphandlingar)
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
ha god kunskap om hur arbetsrättsliga krav, miljökrav och övriga hållbarhetskrav kan ställas
ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar
ha god kommunikativ förmåga avseende det svenska språket både muntligen och i skrift.
vara drivande och ha samarbetsförmåga samt kunna hantera flera projekt parallellt
kunna lämna en referens på tidigare liknande uppdrag från de senaste tre åren.


 Meriterande krav för tjänsten 

självständigt ha genomfört minst två (2) förnyade konkurrensutsättningar från Kammarkollegiets ramavtal de senaste tre (3) åren
god erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet Tendsign, strukturerade dokument (Tend Pro).


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start 2024-08-05 och pågår sedan initialt i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle, möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-23. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Webbredaktör till Svenska ESF-rådet i Gävle

Ansök    Apr 5    Novare Bemanning AB    Webbredaktör
Är du webbredaktör med god samarbetsförmåga, har erfarenhet av att projektleda samt har goda kunskaper om GDPR? Har du examen från högskola med inriktning kommunikation och en god förmåga att arbeta självständigt och aktivt driva frågor? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en Webbredaktör till Svenska ESF-rådet i Gävle. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ... Visa mer
Är du webbredaktör med god samarbetsförmåga, har erfarenhet av att projektleda samt har goda kunskaper om GDPR? Har du examen från högskola med inriktning kommunikation och en god förmåga att arbeta självständigt och aktivt driva frågor? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en Webbredaktör till Svenska ESF-rådet i Gävle.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet med uppgift att förvalta socialfonden och brexitjusteringsreserven i Sverige. Socialfonden stöder projekt som främjar kompetensutveckling och motverkar utanförskap. Brexitjusteringsreserven beviljar stöd för att ersätta kostnader som uppkommit till följd av Storbritanniens utträde ur EU. Svenska ESF-rådet håller på att lansera ett nytt intranät och är just nu i behov av en webbredaktör till deras kommunikationsfunktion som ska färdigställa innehållet inför lanseringen. Som webbredaktör kommer du tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturera komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på intranätet.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter?

Tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandlar den till relevanta budskap och innehåll på intranätet.
Utifrån de underliggande analyserna, i samarbete med myndighetens medarbetare, strukturera och publicera innehåll i enlighet med gällande webblagstiftning.


Krav för tjänsten 

Examen från högskola eller universitet med inriktning på kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem och verktyg.
Erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll/kod och struktur utifrån WCAG.
Erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa dokument.
Ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska.


Meriterande krav 

Kunskap om GDPR.
Erfarenhet av att projektleda.
Erfarenhet från UX-design/användarcentrerad tjänstedesign.


Vi söker dig som

Är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till klarspråk med relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben.
Är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.
Kan arbeta självständigt och aktivt driva frågor.
Har en god pedagogisk förmåga.


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start från september 2023 till september 2024 med möjlig förlängning till årsskiftet 2024. Plats för uppdraget är på Svenska ESF-rådets Gävlekontor. Möjlighet till distansarbete finn enligt överenskommelse med myndigheten, dock endast två dagar i veckan som högst. 

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-05-04. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på [email protected] 

Hoppas vi ses!  

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Webbredaktör till Svenska ESF-rådet i Gävle

Ansök    Jul 6    Novare Bemanning AB    Webbredaktör
Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB. Är du webbredaktör med god samarbetsförmåga, har erfarenhet... Visa mer
Rådet för Europeiska socialfonden i Sverige även kallat Svenska ESF-rådet, är en statlig myndighet som funnits sedan år 2000. De lyder under Arbetsmarknadsdepartementet med regeringens uppdrag att stärka den enskildes ställning på arbetsmarknaden. På myndigheten arbetar cirka 140 medarbetare fördelat på åtta regioner samt vid myndighetens huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB.

Är du webbredaktör med god samarbetsförmåga, har erfarenhet av att projektleda samt har goda kunskaper om GDPR? Har du examen från högskola med inriktning kommunikation och en god förmåga att arbeta självständigt och aktivt driva frågor? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en Webbredaktör till Svenska ESF-rådets i Gävle.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter en duktig kommunikatör till en statlig myndighet i Gävle.

Svenska ESF-rådet håller på att lansera ett nytt intranät och är just nu i behov av en webbredaktör till deras kommunikationsfunktion som ska färdigställa innehållet inför lanseringen. Som webbredaktör kommer du att tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturera komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på intranätet.

I rollen som webbredaktör hos myndigheten kommer du ha ett nära samarbete med myndighetens övriga anställda. Du kommer att tillhöra myndighetens analys- och kommunikationsenhet som ansvarar för att ta fram kunskapsunderlag, analysera resultat från projekt som finansieras av fonderna samt kommunicera dessa till interna och externa målgrupper. Enheten ansvarar även för att verksamheten löpande utvärderas i syfte att se vad satsningarna lett till och vilka lärdomar som kan dras samt att återföra dessa lärdomar såväl internt som externt. Enheten består av en chef och nio medarbetare och utgår ifrån Gävle.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter?

Tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturerar komplex information och omvandlar den till relevanta budskap och innehåll på intranätet.
Utifrån de underliggande analyserna, i samarbete med myndighetens medarbetare, strukturera och publicera innehåll i enlighet med gällande webblagstiftning.


Krav för tjänsten 

examen från högskola eller universitet med inriktning på kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem och verktyg erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll/kod och struktur utifrån WCAG
du är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till klarspråk med relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben
erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa dokument enligt DOS-lagen
god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska
goda kunskaper av wordpress
Kunna lämna en referens på tidigare liknande uppdrag


Meriterande krav 

kunskap om GDPR
erfarenhet av att projektleda
erfarenhet från UX-design/användarcentrerad tjänstedesign
mycket goda kunskaper om statlig förvaltning
mycket god kunskap om statstjänstemannarollen
god kännedom hur statliga myndigheter är organiserade och styrs


Vi söker dig som

Är en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till klarspråk med relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben.
Är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.
Kan arbeta självständigt och aktivt driva frågor.
Har en god pedagogisk förmåga.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start från september 2023 till september 2024 med möjlig förlängning till årsskiftet 2024. Plats för uppdraget är hos Svenska ESF-rådets huvudkontor i Gävle. Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-03. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses!  

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Registrator till Lantmäteriet i Gävle

Ansök    Sep 6    Novare Bemanning AB    Registrator
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor... Visa mer
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Vill du arbeta med administration och registratur på en statlig myndighet i Gävle? Har du gymnasieexamen och arbetslivserfarenhet som registrator? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Här har du möjligheten att bidra och göra skillnad på en av Sveriges viktiga myndigheter.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom registratur till en statlig myndighet i Gävle. Som registrator hos Lantmäteriet kommer du att arbeta i ett team med sex andra registorer som alla arbetar myndighetsövergripande. Du kommer att stötta informationsstyrning gällande det dagliga arbetet för registraturen. Placeringsort för uppdraget är hos Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Registrering av allmänna handlingar
Ge råd i registreringsfrågor inom myndigheten
Genomföra registreringskontroller


Krav för tjänsten

Gymnasieexamen
Minst 1års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och regi-stratorsfunktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Vi söker dig som är

Noggrann
Strukturerad
Självgående
Positiv lagspelare
Kommunikativ


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd, med möjlighet till förlängning. Viss distansarbete är möjligt enligt överenskommelse.



Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-14. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss!

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Interim kommunikationschef till Lantmäteriet i Gävle

Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor... Visa mer
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Har du lång erfarenhet inom kommunikation och flerårig erfarenhet som chef inom den offentliga sektorn? Vill du driva och leda det pågående kommunikationsarbetet på Lantmäteriet, en statlig myndighet som bidrar till vår samhällsutveckling? Då har vi ett utvecklande uppdrag för dig! Lantmäteriet i Gävle är just nu i behov av en interimslösning gällande en Kommunikationschef.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig med lång erfarenhet inom kommunikation och ledarskap till Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. I rollen som kommunikationschef kommer du att leda och driva det operativa arbetet. Du ansvarar för att fördela arbetet inom gruppen och styra mot det gemensamma målet.

Lantmäteriets kommunikationsområde har till uppgift att utveckla och förvalta myndighetens övergripande kommunikationskanaler för en effektiv intern och extern kommunikation. I dagsläget är kommunikationsområdet uppdelat i två enheter; Budskap och samordning samt Digital kommunikation, som har till uppgift att vara rådgivare, specialist och utförare i kommunikationsfrågor och i dialog med verksamheten stödja i arbetet och förmedla en god och enhetlig bild av Lantmäteriet till våra målgrupper.

Krav för tjänsten

Akademisk utbildning inom kommunikations- och medievetenskap eller liknande
Minst fem (5) års erfarenhet av Kommunikationschefsarbete inom offentlig sektor
Minst tio (10) års erfarenhet inom kommunikationsområdet, internt likväl som externt, med förståelse för hur olika kanaler såsom traditionella medier, fysiska- och digitala kanaler fungerar och samspelar
Kunskap och förståelse för de krav som ställs på intern och extern kommunikationsverksamhet samt de regler och lagar som styr kommunikationen (offentlighetsprincipen, tillgänglighetsdirektivet och GDPR)
Dokumenterad erfarenhet av tidigare uppdrag inom liknande tjänst, för att ha kunskap och förståelse för rollen som interimistisk chef
Kunna lämna in två (2) referensuppdrag från liknande uppdrag, som interimschef inom kommunikation


Vi söker dig som har

God samarbetsförmåga
God kommunikativ förmåga
Förmåga att skapa förtroende
Förmåga att uppnå resultat
God ledarskapsförmåga


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är Lantmäteriets huvudkontor i Gävle, möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-20. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Registrator till Lantmäteriet i Gävle

Ansök    Feb 22    Novare Bemanning AB    Registrator
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor... Visa mer
Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Vill du arbeta med administration och registratur på en statlig myndighet i Gävle? Har du gymnasieexamen och arbetslivserfarenhet som registrator? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Här har du möjligheten att bidra och göra skillnad på en av Sveriges viktiga myndigheter.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom registratur till en statlig myndighet i Gävle. Som registrator hos Lantmäteriet kommer du att arbeta i ett team med sex andra registorer som alla arbetar myndighetsövergripande. Du kommer att stötta informationsstyrning gällande det dagliga arbetet för registraturen. Placeringsort för uppdraget är hos Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Registrering av allmänna handlingar
Ge råd i registreringsfrågor inom myndigheten
Genomföra registreringskontroller


Krav för tjänsten

Gymnasieexamen inom ett högskoleförberedande program
Minst 1års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och regi-stratorsfunktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Vi söker dig som är

Noggrann
Strukturerad
Självgående
Positiv lagspelare
Kommunikativ


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under med beräknad uppdragsstart 2023-04-01 eller om möjligt tidigare. Uppdraget sträcker sig till 2023-10-31 och kan eventuellt förlängas vid behov.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-08. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]!

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Junior HR-konsult inom rekrytering till offentlig sektor, Gävle

Har du några månaders erfarenhet av rekrytering och är redo att ta nästa kliv i din karriär? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som g... Visa mer
Har du några månaders erfarenhet av rekrytering och är redo att ta nästa kliv i din karriär? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra kunder inom offentlig sektor. I den här rollen kommer du att arbeta med att stötta organisationens chefer inom rekrytering, där du både stöttar i och driver dina egna rekryteringsprocesser. Du kommer att tillhöra ett stort team om 14 personer, som tillsammans arbetar för att stötta organisationen med rekrytering. Du kommer att rekrytera olika kompetenser på olika nivåer inom offentlig sektor.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med organisationens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Kvalificerat stöd till chefer i rekrytering
Ansvar för hela eller delar av rekryteringsprocessen som omfattar behovs- och kravprofilsanalys, utformning av annons och annonseringsplan, tidplan, urvalsarbete, intervjuer, tester, referenstagning samt uppföljning av genomförd rekrytering.
Säkra kandidatens upplevelse genom hela rekryteringsprocessen i syfte att ständigt vara en attraktiv arbetsgivare.
Vara delaktig i förändring och förbättring av rekryteringsprocessen


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 6 månaders arbete med rekrytering de senaste 3 åren
Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten

Körkort B
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av arbete i rekryteringssystem
Erfarenhet av Visma Recruit


Vi söker dig som har förmåga att 

Fokusera på kundbehov och kundtillfredsställelse
Ta aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliva fram och har lätt för att skapa nya relationer
Arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Du erbjuds möjligheten att arbeta till stor del på distans i denna tjänst, och endast närvara på kontoret i Gävle några dagar i månaden.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2021-02-11. Du är varmt välkomen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Ekonomiassistent till Statens servicecenter i Gävle

Ansök    Jan 27    Novare Bemanning AB    Ekonomiassistent
Har du arbetat med leverantörs- och kundreskontra samt löpande redovisning? Vill du vara med och bidra till en effektiv och tillgänglig stadsförvaltning? Nu har vi en spännande möjlighet för dig att som ekonomiassistent på Statens servicecenter i Gävle arbeta med uppgifter inom redovisningsområdet. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, int... Visa mer
Har du arbetat med leverantörs- och kundreskontra samt löpande redovisning? Vill du vara med och bidra till en effektiv och tillgänglig stadsförvaltning? Nu har vi en spännande möjlighet för dig att som ekonomiassistent på Statens servicecenter i Gävle arbeta med uppgifter inom redovisningsområdet.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en ekonomiassistent för ett uppdrag hos Statens servicecenter, som levererar administrativa tjänster till andra myndigheter samt ger information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner på servicekontor över hela landet. Genom att arbeta tillsammans med andra myndigheter kan Statens servicecenter samordna de övergripande administrativa tjänstebehoven och leverera tjänster som skapar volymfördelar och kostnadseffektivitet inom den svenska statsförvaltningen.

I den här rollen kommer du att arbeta med löpande arbetsuppgifter inom redovisningsområdet. Du kommer främst att arbeta med hantering inom kundreskontra och leverantörsreskontra. Diverse arbetsuppgifter inom löpande redovisning kan förekomma, t ex avstämningsarbete. Arbetet sker i Statens servicecenters ärendehanteringssystem Servicenow där flertalet ärenden kommer in. Även arbete i ekonomisystem Agresso UBW förekommer.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

arbete med leverantör- och kundreskontra
arbete med redovisning och bokföring
arbete i ekonomisystem (Agresso UBW)
kontering
kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon


Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper i MS Office
goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl)
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
erfarenhet från leverantörsreskontrahantering
erfarenhet från kundreskontrahantering
erfarenhet inom redovisningsområdet, det vill säga löpande redovisning såsom månadsavstämningar


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med 8 månaders uppdragslängd och möjlighet till förlängning.



Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-02. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

HR-konsult inom rekrytering till offentlig sektor, Gävle

Är du en erfaren rekryterare som känner dig trygg i din roll? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning b... Visa mer
Är du en erfaren rekryterare som känner dig trygg i din roll? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra kunder inom offentlig sektor. I den här rollen kommer du att arbeta med att stötta organisationens chefer inom rekrytering, där du självständigt driver dina egna processer. Du kommer att tillhöra ett stort team om 14 personer, som tillsammans arbetar för att stötta organisationen med rekrytering. Du kommer att rekrytera olika kompetenser på olika nivåer inom offentlig sektor, där bland annat chefsrekryteringar kommer att ingå.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med organisationens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Kvalificerat stöd till chefer i rekrytering
Ansvar för hela eller delar av rekryteringsprocessen som omfattar behovs- och kravprofilsanalys, utformning av annons och annonseringsplan, tidplan, urvalsarbete, intervjuer, tester, referenstagning samt uppföljning av genomförd rekrytering.
Säkra kandidatens upplevelse genom hela rekryteringsprocessen i syfte att ständigt vara en attraktiv arbetsgivare.
Vara delaktig i förändring och förbättring av rekryteringsprocessen


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst två (2) års heltidsarbete med rekrytering de senaste tre (3) åren
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av arbete i rekryteringssystem
Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten

Körkort B
Erfarenhet av testsystemet Jobmatch
Erfarenhet av Visma Recruit


Vi söker dig som har förmåga att 

Fokusera på kundbehov och kundtillfredsställelse
Ta aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliva fram och har lätt för att skapa nya relationer
Arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Du erbjuds möjligheten att arbeta till stor del på distans i denna tjänst, och endast närvara på kontoret i Gävle några dagar i månaden.

 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2021-02-04. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

HR-konsult inom rekrytering till offentlig sektor, Gävle

Är du en erfaren rekryterare som känner dig trygg i din roll? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning b... Visa mer
Är du en erfaren rekryterare som känner dig trygg i din roll? Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra offentliga kunder i Gävle. I den här rollen kommer du att vara med och rekrytera kompetens till offentlig sektor, samtidigt som du blir delaktigt i ett förbättringsarbete gällande organisationens rekryteringsprocess.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Nu söker vi en HR-konsult till kompetensförsörjningsenheten hos en av våra kunder inom offentlig sektor. I den här rollen kommer du att arbeta med att stötta organisationens chefer inom rekrytering, där du självständigt driver dina egna processer. Du kommer att tillhöra ett stort team om 14 personer, som tillsammans arbetar för att stötta organisationen med rekrytering. Du kommer att rekrytera olika kompetenser på olika nivåer inom offentlig sektor, där bland annat chefsrekryteringar kommer att ingå.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med organisationens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Kvalificerat stöd till chefer i rekrytering
Ansvar för hela eller delar av rekryteringsprocessen som omfattar behovs- och kravprofilsanalys, utformning av annons och annonseringsplan, tidplan, urvalsarbete, intervjuer, tester, referenstagning samt uppföljning av genomförd rekrytering.
Säkra kandidatens upplevelse genom hela rekryteringsprocessen i syfte att ständigt vara en attraktiv arbetsgivare.
Vara delaktig i förändring och förbättring av rekryteringsprocessen


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst två (2) års heltidsarbete med rekrytering de senaste tre (3) åren
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av arbete i rekryteringssystem
Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten

Körkort B
Erfarenhet av testsystemet Jobmatch
Erfarenhet av Visma Recruit


Vi söker dig som har förmåga att 

Fokusera på kundbehov och kundtillfredsställelse
Ta aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliva fram och har lätt för att skapa nya relationer
Arbeta enligt en tydlig process, organisera och planera sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Du erbjuds möjligheten att arbeta till stor del på distans i denna tjänst, och endast närvara på kontoret i Gävle några dagar i månaden.

 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2021-01-06. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta [email protected].

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre