Lediga jobb som Kundtjänstchef i Gävle

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Team Leader, Xzakt Gävle

Ansök    Sep 28    Xzakt Kundrelation AB    Kundtjänstchef
Är du driven, engagerad och vill göra skillnad på Xzakt för dig själv, dina medarbetare, våra kunder och dess slutkunder, samt representera Xzakt som arbetsgivare? Då har du möjligheten nu! Som Team Leader får du chansen att lära dig och utvecklas inom ledarskap, coachning, kundservice och professionellt relationsbyggande. I rollen kommer du dagligen att jobba tight med och för ditt team i att utvecklas framåt, både personligen och i deras yrkesroll. Du k... Visa mer
Är du driven, engagerad och vill göra skillnad på Xzakt för dig själv, dina medarbetare, våra kunder och dess slutkunder, samt representera Xzakt som arbetsgivare? Då har du möjligheten nu!

Som Team Leader får du chansen att lära dig och utvecklas inom ledarskap, coachning, kundservice och professionellt relationsbyggande. I rollen kommer du dagligen att jobba tight med och för ditt team i att utvecklas framåt, både personligen och i deras yrkesroll. Du kommer ha chansen att påverka!

I rollen kommer du utmanas inom;

- Företagande
- Professionell kundkontakt
- Arbetsmiljö och personalutveckling


Vi på Xzakt är entreprenörer ut i fingerspetsarna och det är en viktig nyckel för vår framgång. Vi söker efter dig som gillar att utmanas, tänker utanför boxen och drivs av att nå och slå dina mål.

Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka och har du ytterligare frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta [email protected] Visa mindre

Customer Care Manager to Cibes Lift Group

Ansök    Sep 5    Experis AB    Kundtjänstchef
Are you a solution-oriented out-of-the-box thinking person with experience in leadership, sales, and aftermarket? Do you enjoy working in a growing company, which offers an international environment, challenges and both organizational and personal development as well as the possibility of a hybrid workplace? Then you might be what we are looking for! Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for ... Visa mer
Are you a solution-oriented out-of-the-box thinking person with experience in leadership, sales, and aftermarket? Do you enjoy working in a growing company, which offers an international environment, challenges and both organizational and personal development as well as the possibility of a hybrid workplace? Then you might be what we are looking for!



Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, China, and USA. In 2021 the Group had approximately 1200 employees and a revenue of 1,9 billion SEK

About the job

You have overall responsibility for developing and delivering excellent customer service together with your team by meeting Cibes Lift Group's needs and supporting the service organization and our subsidiaries around the world. There are two team leaders within sales & spare parts and warehouse & freight, who reports to you, their teams together consist of 16 people today. You report to the Director of Marketing & After Sales Gävle. You lead and distribute the work and run projects to continuously evaluate, improve and strengthen our customer relationships. You work with business development and develop KPIs and identify customer satisfaction targets. The role includes full personnel, budget, and work environment responsibility. You ensure that all employees have the opportunity for personal skill development to meet the needs of customers and the business. You ensure that processes are followed according to defined global processes within Cibes Lift Group. You are responsible for implementing new tools, processes and systems and ensuring our operational quality.

Your position is located at our head quarter in Gävle. The possibility of remote work in addition to the travelling for work is available, with consideration to the needs of the business.

About you

We are looking for you who are business-minded, team-oriented and coaching, with an understanding of analysis, numbers, and service, with an interest in developing relationships. We see that you have at least 5 years of experience in customer service, sales, aftermarket, and leadership. We are looking for you with experience in change management and experience of working both strategically and operationally. You have extensive system experience and work daily in MS Office. To develop and maintain our business systems, configurator and web shop is a part of your job. As a person, you are structured, responsible and a goal-oriented doer who is not afraid to make decisions. You give your employees a strategic direction that you break down into goals and actions and create the conditions for long-term sustainability. You speak and write fluent Swedish. As the company's corporate language is English, it is expected that you have good oral and written skills. If you have a relevant post-secondary education, it can be advantage.

Application

In this recruitment, Cibes Lift Group collaborates with Jefferson Wells, for questions about the position, you are welcome to contact recruitment consultant Marjo Carlson, 070-377 06 64, alternatively [email protected]

Welcome with your application as soon as possible, but no later than 2022-10-03. Selection may take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date. Visa mindre

Kundservicechef

Kundservicechef Interimsuppdrag med förändringsledning i fokus– Gävle med omnejd Detta är ett konsultuppdrag på hel- eller deltid, som är perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund är ett större fastighetsbolag där du kommer att leda en kundserviceavdelning med 25 medarbetare. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och är en trygg och väletablerad ledare med stor erfarenhet av förändring... Visa mer
Kundservicechef
Interimsuppdrag med förändringsledning i fokus– Gävle med omnejd
Detta är ett konsultuppdrag på hel- eller deltid, som är perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund är ett större fastighetsbolag där du kommer att leda en kundserviceavdelning med 25 medarbetare. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och är en trygg och väletablerad ledare med stor erfarenhet av förändringsprocesser och stor vana av att skapa rutiner och etablera arbetssätt.
Ansvarsområden
Under tiden fram till det att en permanent kundservicechef tillträder avser kunden att engagera en interim kundservicechef som kommer att arbeta tillsammans med VD och ledningsgruppen för att genomföra en organisationsförändring och skapa nya arbetssätt och rutiner för avdelningen.
Avdelningen kommer att omfatta ca 25 medarbetare, bland annat uthyrare, bovärdar och lokalvårdare. Bland avdelningens uppgifter finns sådant som uthyrning av lägenheter, kundtjänst, felanmälan och dagliga kontakter med våra hyresgäster. Inom avdelningen hanteras även säkerhetsfrågor, trygghetsskapande arbete, städning och besiktning av lägenheter vid avflyttning.
Kundservicechefen rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.
Lämplig bakgrund
Vi söker en trygg och väletablerad ledare med stor erfarenhet av förändringsprocesser och stor vana av att skapa rutiner och etablera arbetssätt.
Särskilt meriterande erfarenheter innefattar arbete med kundrelationer och försäljning, liksom erfarenhet från bostadsbolag eller annan fastighetsförvaltning. Kunskaper inom ekonomi och hyresjuridik är också meriterande liksom stor förhandlingsvana.
Mer om uppdraget
Du kommer att bli uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara på hel- eller deltid om 3-5 dagar per vecka med start omgående till ca 4-6 månader. Arbetet ska utföras på plats hos kunden. Kunden kan vid behov erbjuda en övernattningslägenhet under perioden som uppdraget genomförs. Vänligen ansök snarast!
Kontakt
För frågor kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management.
Välkommen med din ansökan snarast!

Om företaget
Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Linköping och Jönköping.
För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se Visa mindre

Kundtjänstansvarig

Ansök    Dec 6    BGA Group AB    Kundtjänstchef
Brinner du för att arbetsleda större team, hjälpa människor, jobba mot högt ställda mål och vara en förebild för andra? Har du några års erfarenhet inom kundtjänst, rådgivning och/eller ledarskap? Då är kanske du BGA’s nästa kundtjänstchef! BGA är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 12 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. BGA erbjuder heminredning med fokus på skandinavisk design på nätet och i ... Visa mer
Brinner du för att arbetsleda större team, hjälpa människor, jobba mot högt ställda mål och vara en förebild för andra? Har du några års erfarenhet inom kundtjänst, rådgivning och/eller ledarskap? Då är kanske du BGA’s nästa kundtjänstchef!

BGA är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag bedriver försäljningsverksamhet mot 12 marknader i Europa med huvudkontor och lager i Gävle. BGA erbjuder heminredning med fokus på skandinavisk design på nätet och i butik. Idag har vi över 20 000 unika produkter i sortimentet. På BGA erbjuder vi bland annat tavelramar, speglar, textilier och inredningsdetaljer till privatpersoner och företag.


BGA expanderar i rask takt och söker nu med ljus och lykta efter en driven kundtjänstchef som vill tillhöra och leda ett team om 10-15 kundtjänstmedarbetare. I ditt team finns kundtjänstmedarbetare från världens alla hörn då vi är verksamma på 12 olika marknader i Europa. Du kommer utgå och arbeta från vårt kontor i Gävle men även leda medarbetare som sitter utspridda i världen och arbetare med telefon, chatt och mejl. Det är därför viktigt att du har goda datorkunskaper. 

I jobbet som kundtjänstchef på BGA kommer du arbeta med att stötta och leda din grupp, men även följa upp och rådgiva. Du kommer ha kontakt med kunder - både privatpersoner, men också företag. I jobbet som kundtjänstchef är det viktigt att du är proaktiv, ansvarsfull och service-minded. Du kommer ha en spännande och utvecklande position i företaget där du löpande arbetar med uppföljning, rekrytering, granskning och  hantering av kundklagomål. Kundtjänst är företagets öron och ögon ut mot vad kunderna efterfrågar. Att lösa problem är inget som räds dig. Du är inte heller rädd för att ta i med hårdhandskarna om det krävs av dig. Löpande utvecklingssamtal med dina medarbetare finnas också på din to-do-list.

På BGA kan vi erbjuda en expansiv och ung arbetsplats med härliga medarbetare. 

Dina personliga egenskaper stämmer med följande:

• Du har tidigare erfarenhet inom kundtjänst/rådgivning
• Du är född ledare med ett lösningsorienterat sinne
• Du är ansvarsfull och service-minded
• Du är duktig kommunikativt - både i tal och skrift
• Du är engagerad, proaktiv och självständig i ditt tankesätt
• Du älskar att nå högt ställda mål
• Du gillar att arbeta i högt tempo
• Du älskar att bygga relationer med människor
• Du är inte rädd för att ta i med hårdhandskarna när det krävs av dig

Vi ser det väldigt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, alternativt annan erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har också tidigare erfarenheter inom ledarskap och organisation. Du är flytande i engelska och svenska - både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
 
Stämmer du in på personen vi söker? Tillträde efter överenskommelse - så tveka inte på att skicka in din ansökan idag!
 
 

Vill du vet mer om BGA? Lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow

Kika in på vår webbshop: https://www.bga.se
 

 



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Kundtjänstchef

Ansök    Okt 29    Gävle kommun    Kundtjänstchef
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.

Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kundtjänstchef som vill göra Gävle bättre tillsammans med oss då nuvarande kundtjänstchef gått i pension.

I Gävle kommun vill vi ständigt bli bättre på service till våra invånare och företagare. I rollen som kundtjänstchef arbetar du för ständiga förbättringar i kunddialogen samt att öka kommunens service, tillgänglighet och bemötande i våra olika kanaler. Att dagligen säkerställa att kommunens invånare och företagare får information via telefon, mejl, brev, besök, hemsida, e-tjänster och sociala medier kommer vara en stor del i din vardag. I uppdraget som kundtjänstchef ingår även att utbilda kommunens chefer och medarbetare i service- och bemötandefrågor.

Vi har ett systematiserat arbetssätt för kommunens kundfrågor där kundtjänst är första linjen. I nära samarbete med kommunens olika verksamheter skapar du förbättringsåtgärder som bidrar till verksamheternas utveckling i kundbemötande. En viktig del i det förbättringsarbetet är att även stimulera till och vara delaktig i kommunens digitaliseringsarbete.

Att vara kundtjänstchef ställer krav på dig bl.a. utifrån både offentlighetsprincipen och förvaltningslagen. Det innebär att du håller dig uppdaterad inom lagområdet och säkrar att du och verksamheten efterlever de lagar och regler som styr myndigheten. Du förväntas arbeta både strategiskt och operativt för att uppnå effektivitet och bidra till ökat förtroende för Gävle kommun.

Vi söker en engagerad kundtjänstchef med ett coachande förhållningssätt och med stort verksamhetsfokus. Du har personal-, budget- och resultatansvar för enhetens verksamhet som består av ett 30-tal medarbetare inklusive två gruppchefer.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning alt. annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete med service och kommunikation inom offentlig sektor och förståelse för hur en politisk organisation fungerar. Du förväntas ha goda kunskaper om offentlighetsprincipen samt övriga lagar som berör området (ex FL, DOS, GDPR). För tjänsten krävs även flerårig ledarerfarenhet från likvärdig roll.

Det är viktigt att du har ett stort samhällsintresse och en förutsättning för framgång i verksamheten är att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom kommunen men även i omvärlden. Du är en van användare av digitala kanaler och ditt intresse för att utveckla effektiva processer genom digitalisering är stort. Därtill har du en utpräglad samarbetsförmåga och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Du är en god kommunikativ ledare. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Business Manager till Xzakt Kundrelation i Gävle

Ansök    Okt 10    Xzakt Kundrelation AB    Kundtjänstchef
. Din nästa utmaning Xzakt Kundrelation i Gävle söker dig som presterar som bäst när utmaningen är som störst. Du älskar att utveckla andra lika mycket som du älskar att utvecklas själv. Vidare är du är en person som vill ha en central roll inom ett framgångsrikt och modernt företag som erbjuder mycket stora utvecklingsmöjligheter. Inom Xzakt Kundrelation har du goda möjligheter till avancemang inom organisationen och en coachande miljö, där medarbetarna... Visa mer
.

Din nästa utmaning

Xzakt Kundrelation i Gävle söker dig som presterar som bäst när utmaningen är som störst. Du älskar att utveckla andra lika mycket som du älskar att utvecklas själv. Vidare är du är en person som vill ha en central roll inom ett framgångsrikt och modernt företag som erbjuder mycket stora utvecklingsmöjligheter. Inom Xzakt Kundrelation har du goda möjligheter till avancemang inom organisationen och en coachande miljö, där medarbetarnas personliga utveckling har hög prioritet. Har vi din uppmärksamhet? Läs vidare och sök jobbet som Business Manager hos Xzakt Kundrelation redan i dag!

Som Business Manager hos oss kommer du få leda ett härligt team som levererar kundservice i världsklass! Till din hjälp har du en verksamhet med cirka 100 medarbetare med ambitionen att växa ytterligare under rätt ledning. Vilket ställer krav på dig att rekrytera rätt medarbetare för att stärka teamet. Tillsammans med övriga delar av verksamheten skapar ni de bästa förutsättningarna för våra kunder och agenter. Du ansvarar för lönsamhet och tillväxt avseende merförsäljning och kundnöjdhet. Regelbundna uppföljningar, utvärderingar och åtgärdsplaner av nyckeltal och andra mål är väsentligt för att vi ska ha lönsam tillväxt då affärsdrivet inom organisationen är stort. I rollen ingår även budgetansvar för din organisation med kostnadskontroll och kostnadseffektivitet i fokus.

Du kommer till exempel att:

* Ansvara för verksamhetsplanering, budget, personal och aktivt coacha Teamledare i verksamheten så att målen uppnås
* Ansvara för rekrytering och medarbetarsamtal
* Ansvara för att skapa effektiva processer och hålla en hög kundnöjdhet för våra uppdragsgivare

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Xzakt Kundrelation och Experis AB. Du kommer att bli anställd hos Xzakt Kundrelation.

Dina kvalifikationer

För att trivas i rollen som Business Manager tror vi att du gillar att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål. Du är en tydlig ledare som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en attraktiv och kundfokuserad kultur.

Vi tror även att du:

* har tidigare erfarenhet av liknande roll inom kundtjänst
* har erfarenhet av att leda och utveckla organisation och medarbetare, skapa fungerande team och processer samt leda kulturarbete både i förändring och utveckling

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Xzakt Kundrelation AB med Experis AB ett företag i ManpowerGroup. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson på telefon 026 66 30 22 eller via, [email protected]

Sista ansökningsdatum är 27:e oktober. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Manager till Xzakt Kundrelation i Gävle

Ansök    Okt 4    Xzakt Kundrelation AB    Kundtjänstchef
. Xzakt Kundrelation i Gävle söker dig som presterar som bäst när utmaningen är som störst. Du älskar att utveckla andra lika mycket som du älskar att utvecklas själv. Vidare är du är en person som vill ha en central roll inom ett framgångsrikt och modernt företag som erbjuder mycket stora utvecklingsmöjligheter. Inom Xzakt Kundrelation har du goda möjligheter till avancemang inom organisationen och en coachande miljö, där medarbetarnas personliga utveckl... Visa mer
.

Xzakt Kundrelation i Gävle söker dig som presterar som bäst när utmaningen är som störst. Du älskar att utveckla andra lika mycket som du älskar att utvecklas själv. Vidare är du är en person som vill ha en central roll inom ett framgångsrikt och modernt företag som erbjuder mycket stora utvecklingsmöjligheter. Inom Xzakt Kundrelation har du goda möjligheter till avancemang inom organisationen och en coachande miljö, där medarbetarnas personliga utveckling har hög prioritet. Har vi din uppmärksamhet? Läs vidare och sök jobbet som Business Manager hos Xzakt Kundrelation redan i dag!

Som Business Manager hos oss kommer du få leda ett härligt team som levererar kundservice i världsklass! Till din hjälp har du en verksamhet med cirka 100 medarbetare med ambitionen att växa ytterligare under rätt ledning. Vilket ställer krav på dig att rekrytera rätt medarbetare för att stärka teamet. Tillsammans med övriga delar av verksamheten skapar ni de bästa förutsättningarna för våra kunder och agenter. Du ansvarar för lönsamhet och tillväxt avseende merförsäljning och kundnöjdhet. Regelbundna uppföljningar, utvärderingar och åtgärdsplaner av nyckeltal och andra mål är väsentligt för att vi ska ha lönsam tillväxt då affärsdrivet inom organisationen är stort. I rollen ingår även budgetansvar för din organisation med kostnadskontroll och kostnadseffektivitet i fokus.

Du kommer till exempel att:

* Ansvara för verksamhetsplanering, budget, personal och aktivt coacha Teamledare i verksamheten så att målen uppnås
* Ansvara för rekrytering och medarbetarsamtal
* Ansvara för att skapa effektiva processer och hålla en hög kundnöjdhet för våra uppdragsgivare

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Xzakt Kundrelation och Experis AB. Du kommer att bli anställd hos Xzakt Kundrelation.

Dina kvalifikationer

För att trivas i rollen som Business Manager tror vi att du gillar att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål. Du är en tydlig ledare som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en attraktiv och kundfokuserad kultur.

Vi tror även att du:

* har tidigare erfarenhet av liknande roll inom kundtjänst
* har erfarenhet av att leda och utveckla organisation och medarbetare, skapa fungerande team och processer samt leda kulturarbete både i förändring och utveckling

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Xzakt Kundrelation AB med Experis AB ett företag i ManpowerGroup. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson på telefon 026 66 30 22 eller via

Sista ansökningsdatum är 27:e oktober. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operativ kundservicechef till Anticimex

Om företaget Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 6100 anställda i 18 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2019 en sammanlagd omsättning på ca 6,5 miljarder kronor. Dina arbetsuppgifter Till Anticimex... Visa mer
Om företaget

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 6100 anställda i 18 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2019 en sammanlagd omsättning på ca 6,5 miljarder kronor.

Dina arbetsuppgifter

Till Anticimex i Gävle söker vi nu en operativ kundservicechef med personalansvar. I denna operativa roll ingår arbetssysslor som att utveckla, följa upp och leda gruppen, ansvara för den dagliga driften och de olika uppgifter som förekommer. Du leder gruppen mot uppsatta mål, följer statistik, delger information till och från ledningsgrupp och regionchef. Tillsammans med dina kollegor arbetar du operativt i kundservice där ni ger personlig service med hög kvalitet. Du kommer att ha personalansvar över dina kollegor i kundserviceenheten samt för en grupp övriga administratörer, där du inte kommer vara involverad i det dagliga arbetet.

Anticimex Gävle samarbetar med kontoren i Falun och Söderhamn och gruppen man ansvarar för är uppdelad på dessa tre orter. Arbetet med gruppen utförs huvudsakligen från Gävle med stöd av digitala verktyg men resor mellan kontoren kan förekomma. Tjänsten är ett vikariat på ett år.


Din profil

För att passa i rollen som operativ kundservicechef ser vi att du har erfarenhet av ledarskap från tidigare tjänster. Som person är du en driven och positiv problemlösare med servicekänsla. Du trivs i en miljö där det händer mycket under en arbetsdag och kan fatta självständiga beslut snabbt när situationen kräver det. Att sätta laget före jaget är självklart för dig men du har inte heller några problem att ta ansvar för ditt eget arbete. Du är professionell och kommunikativ då arbetet innebär mycket kontakt såväl internt som externt. Vidare ser vi att du är flexibel då förutsättningar kan förändras och du kan behöva strukturera om dagen.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Anticimex med Clockwork rekrytering. Sista ansökningsdag är 2020-01-08, men vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se. Vid frågor gällande tjänsten hör gärna av dig till Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller [email protected]. Visa mindre

Customer Service Manager till Partykungen

Ansök    Mar 21    Partyking AB    Kundtjänstchef
Partyking AB, avdelning Kundtjänst Nu söker Partykungen en ledare för kundtjänstavdelningen. Tror du att du har vad som krävs och vill bidra med engagemang, arbetsglädje och kundservice i fokus? På Partykungen strävar vi efter 100% nöjda kunder och vår Kundtjänst hjälper kunden före, under och efter köpet. Du samordnar uppgifter och leder teamet mot en enastående kundupplevelse. Som Customer service Manager är du direkt ansvarig för ditt teams prestatio... Visa mer
Partyking AB, avdelning Kundtjänst

Nu söker Partykungen en ledare för kundtjänstavdelningen. Tror du att du har vad som krävs och vill bidra med engagemang, arbetsglädje och kundservice i fokus?

På Partykungen strävar vi efter 100% nöjda kunder och vår Kundtjänst hjälper kunden före, under och efter köpet. Du samordnar uppgifter och leder teamet mot en enastående kundupplevelse.
Som Customer service Manager är du direkt ansvarig för ditt teams prestation och den operativa driften. Du har personalansvar och är lönesättande chef för en grupp på 5-10 personer. Uppdraget kräver engagemang och kunskap om personalplanering, rekryteringsprocess, förståelse för vikten av ett aktivt ledarskap med daglig uppföljning och feedback. I ditt uppdrag förekommer även kontakt med leverantörer. Du är bekväm i din roll och ser sambandet mellan en utmärkt drift, nöjda medarbetare, kunden i centrum och försäljning.

Partykungen säljer allt till festen och en roligare vardag via e-handel. Vi är marknadsledande i norden och har haft en mycket stark försäljningsutveckling. Här finns möjligheter att växa i takt med företagets utveckling och din prestation påverkar företagets framgång kort och långsiktigt. Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.

Vi kan erbjuda en trivsam arbetsmiljö, fantastiska arbetskamrater, flexavtal, friskvårdsavtal och en organisation som är snabb, effektiv och handlingskraftig.
Intervjuer sker löpande och vi vill därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Dagliga uppgifter inkluderar:
Har kontakt med privat- och företagskunder via telefon, chatt, mail och sociala medier.
Problemlösning vid saldofel, försvunna paket, försenade order, reklamationer etc.
Självständigt arbete med de administrativa uppgifterna:
Returer
Uppföljning Facebook och andra sociala medier
Försenade ordrar och leverantörskontakt
Saldofel
Fakturor
Utländska ärenden, i dagsläget Norge/Danmark/Finland
Skapa offerter vid större ordrar.
Ta emot och hanterar feedback.
Utbildning/upplärning av ny och befintlig personal

Löpande arbete inkluderar:
Ledning av rekryteringsarbetet från annons till introduktion
Planering och genomförande av medarbetarsamtal och lönesamtal
Lönesättande chef för arbetsgruppen
Ansvar för att bemanna kundtjänstavdelningen och planera effektiva scheman.
Ansvar för upplärning av ny personal och vidareutbildning av befintlig personal
Samordning av ideér och förbättringsförslag
Utvecklings- och effektiviseringsarbete på den egna avdelningen
Samordning av möten och kommunikation mellan avdelningar och inom avdelningen.

Kvalifikationer
Flytande svensk- och engelska kunskaper i tal och skrift
Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, gärna med en personlig känsla för våra kunder
Du tycker om att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ för att lösa problem
En fingertoppskänsla för kundens behov och tvekar inte att ge rådgivning eller rekommendationer
Du gör ditt yttersta för att vända en missnöjd kund till en lojal kund
Kunskaper i personalplanering och personalarbete.
Kunskaper/erfarenhet i ledarskap och hur man skapar effektiva och långsiktiga team
Förstår vikten av att vara ett föredöme och ödmjuk inför andras förutsättningar.
Erfarenhet av förbättringsarbete
Kunskaper/erfarenheter i försäljningsdrivande arbete

Meriterande
Tidigare erfarenhet eller kunskap i något eller några nordiska språk (norska, danska, finska)
Du har dokumenterad erfarenhet av kundservice eller liknande yrken
Du har erfarenhet från att leda ett team eller avdelning
Dokumenterade utbildningar eller arbetslivserfarenheter relevanta till uppdraget
Erfarenhet av förhandlingar
Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och planering
Kunskaper/erfarenheter av e-handel eller liknande bransch

Övrig information
Rekryteringen sker löpande
Kollektivavtal med Unionen
Flextidsavtal
Individuell lön
Startdatum enligt ö.k Visa mindre