Lediga jobb som Inköpsassistent i Gävle

Se lediga jobb som Inköpsassistent i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Sommarjobb som inköpsadministratör till Smurfit Kappa!

Studerar du på eftergymnasial nivå och söker efter ett meriterande sommarjobb? Då har du här möjligheten att jobba på Smurfit Kappa i sommar med enklare administration inom inköp och fakturahantering. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Smurfit Kappa är det ledande företaget i Europa inom tillverkning av wellpappförpackningar, wellpappråvara och Bag in box. De har en av sina produktionsemheter på Brynäs i Gäv... Visa mer
Studerar du på eftergymnasial nivå och söker efter ett meriterande sommarjobb? Då har du här möjligheten att jobba på Smurfit Kappa i sommar med enklare administration inom inköp och fakturahantering. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Smurfit Kappa är det ledande företaget i Europa inom tillverkning av wellpappförpackningar, wellpappråvara och Bag in box. De har en av sina produktionsemheter på Brynäs i Gävle där de nu söker dig som vill täcka upp för semester hos den ordinarie personalen i sommar.

#

Du erbjuds


* Ett meriterande sommarjobb där du får erfarenhet inom inköp och fakturahantering
* Ett sommarjobb med flexibla arbetstider på 75%
* En möjlighet att bygga ditt nätverk och få värdefulla kontakter inför framtiden


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att täcka upp för ordinarie personal under semesterperioden. Det är en flexibel roll där du kommer utföra flera olika arbetsuppgifter men där ditt fokus kommer att vara inköps- och fakuraadministration. Du kommer även att ha breda kontaktytor och ha kontakt med såväl personal på Smurfit Kappa i Gävle som andra centrala avdelningar i företaget. Du kommer även att få en introduktion för att få rätt förutsättningar under sommarperioden.

Du kommer till exempel att:


* Administrera inköp för bland annat reservdelar och förbrukningsmaterial
* Skriva beställningar och ta hand om leverantörsfaktureringar
* Vara behjälplig vid receptionen
* Administrera inventeringar av lager
* Utföra andra förekommande administrativa arbetsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå och har minst ett år kvar av dina studier
- Har en god datorvana
- Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation

Meriterande är om du har erfarenhet av inköp eller studerar en utbildning inom ekonomi eller logistik.

Övrig information


* Start: v.24
* Omfattning: 75%, till och med v.31
* Placering: Gävle


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET Visa mindre

Bemanningsenheten söker Inköpshandläggare

Ansök    Sep 27    Gävle kommun    Inköpsassistent
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpshandläggare kommer du i huvudsak att administrera och registrera uppgifter kopplat till Gävle kommuns e-handelssystem och inköpsprocess. I arbetet ingår kontakter med verksamheter men också med leverantörer. Du kommer också att hantera och fördela meddelanden från Inköp och upphandlingsenhetens brevlåda där frågor inkommer från verksamheter samt vara support med t.ex användarhantering, leverantörskontakter kring beställningar/kataloger och för beställare kring e-handelsflödet. Du kommer att hantera e-handelsspecifika uppgifter såsom inläsning katalogfiler, leverantörsupplägg och avstämning avtalsägare.

KVALIFIKATIONER
Hög IT-vana och goda IT-kunskaper är ett krav och kunskaper om och kring inköpsprocessen är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Juniora inköpare och inköpsassistenter till Incopia Göteborg!

Ansök    Feb 17    Incopia Sverige AB    Inköpsassistent
Nu söker vi på Incopia Göteborg juniora inköpare och inköpsassistenter med 0-3 års erfarenhet! I denna roll kommer du arbeta med att planera inköp, kontrollera och säkerställa att leveranser kommer i tid. Det ett krav att du har relevant utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet av operativa arbetsuppgifter inom inköp. Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett eller flera olika affärssystem. Det är meriterande om... Visa mer
Nu söker vi på Incopia Göteborg juniora inköpare och inköpsassistenter med 0-3 års erfarenhet! I denna roll kommer du arbeta med att planera inköp, kontrollera och säkerställa att leveranser kommer i tid. Det ett krav att du har relevant utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet av operativa arbetsuppgifter inom inköp. Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett eller flera olika affärssystem. Det är meriterande om du har bakgrund från fordonsindustrin.

För detta uppdrag krävs:

- Relevant utbildningsbakgrund eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet 0-3 år.
- God kommunikativ förmåga, målinriktad och gillar att arbeta i team.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Flexibilitet, förmåga att prioritera och vana av att jobba i ett högt tempo.
- Att du är social och har lätt till samarbete och att hantera många olika kontaktytor i ditt dagliga arbete.

Plats: Göteborg

Tjänsten är på heltid och projektbaserad.



Incopia erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt fokus på människor, möjligheter och teknik. Incopia är en arbetsgivare som erbjuder intressanta och utmanande projekt och uppdrag till sina anställda. Vi är ett kundorienterat konsultföretag som lockar och utvecklar erfarna och skickliga medarbetare. Incopia är ett konsultföretag med expertis inom supply chain och inköp. Vi hjälper företagen i Norden att reducera kostnader och öka värdet i kundens leveranskedja. Vårt branschfokus är dels traditionell industri såsom processindustri, fordon- marin- och tillverkningsindustri men även inom områden som transport, logistik, livsmedel och konsumentvaror. Incopia samverkar med systemleverantörer för en ökad digitalisering av hela kedjan - från innovation till distribution. Vi är annorlunda eftersom vi inte bara hjälper till med analysarbetet utan även tar aktiv del i genomförandet. Visa mindre

Inköps- och Produktassistent till Nordanå Crafts!

Just nu är Nordanå Crafts inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Nord... Visa mer
Just nu är Nordanå Crafts inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nordanå Crafts är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och de säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Sedan 2020 bedrivs verksamheten i ett 4 500 kvm stort lager i Gävle med tillhörande nyrenoverade kontor. Totalt genomför de årligen drygt 60 000 utleveranser och hanterar inkommande varuleveranser från ett 20-tal olika länder runt omkring i världen

Du erbjuds


* Att vara med på en spännande resa i ett familjärt och expansivt företag
* En bred och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med att bidra till företagets framgång
* En bra blandning av självständigt arbete och teamwork!


Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Academic Work och du kommer att anställas direkt av Nordanå Crafts!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som Inköps- och Produktassistent innebär att du ansvarar för det administrativa arbetet mellan två olika chefer och svarar direkt till inköpschefen. Här är dagarna varierande och kan innebära allt ifrån att administrera i affärssystemet, till att hantera inköpsordrar gentemot kund och stämma av leveranser. Med ett huvud för struktur och ett intresse för att arbeta administrativt, är detta en givande roll att utvecklas i.

Du kommer bland annat att jobba med:


* Administration av produkt- och prisinformation i kunders externa system
* Placera mindre inköpsordar mot leverantörer och följa upp
* Stämma av inleveranser av varor samt hantera fakturering
* Genomföra kvalitetskontroller av ankommande varor
* Agera resurs till inköpschef och produktchef i projekt


VI SÖKER DIG SOM
För denna tjänst letar vi efter dig som är van vid att arbeta noggrant och strukturerat, och som trivs att arbeta självständigt likväl som i grupp. Rollen innebär mycket eget ansvar och vi ser därför att du trivs med att driva dina egna arbetsuppgifter framåt.

Vi söker dig som:


* Har god erfarenhet av att arbeta administrativt i affärssystem
* Har mycket goda kunskaper i Excel
* Har god vana vid datorer och digitala verktyg
* Talar flytande svenska och engelska då detta kommer krävas i dialog med kollegor och leverantörer


Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp eller har utbildning inom inköp.

För att trivas i rollen tror vi att du tycker om att arbeta som en del av ett team, har lätt för att kommunicera med andra samtidigt som du självgående kan driva dina arbetsuppgifter framåt. Vidare har du har en god affärsförståelse samt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer att de utförs på ett strukturerat och kvalitativt sätt.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nordanå Crafts är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Visa mindre

Inköpsassistent

Ansök    Feb 11    Partyking AB    Inköpsassistent
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen. Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt ... Visa mer
Vi vill hylla dem som går mot strömmen och som vägrar acceptera ett tråkigt liv. De som anser att glädje är mer än ett leende på läpparna. Att humor ska tas på allvar. Och att skratt inte ska skämtas bort. De som anstränger sig för att få oss andra att garva mer, våga mer och leva mer. Så tack, till alla er som slåss mot tristessen.

Vår syn på livet, att det självklart borde vara en fest och inte bara grå vardag, genomsyrar allt vi gör. Det märks på vårt sortiment, hur vi jobbar ihop och till och med på hur vi svarar i telefon. För visst vill du också vara med och få andra att uppleva mer glädje och skratt i vardagen, oavsett om det är med en banandräkt eller med pruttkuddar?

Så ta fram konfettikanonerna och glowsticksen och hjälp oss FIGHT BOREDOM!

Uppdraget:
Du kommer in i en händelserik expansionsfas för Partykungen där vi utvecklar arbetet för inköpsteamet. Som inköpsassistent arbetar du nära inköparna i att driva och utveckla kategorierna. Tjänsten innebär en del administrativt arbete med dagligen återkommande arbetsuppgifter så som orderhantering, prisuppdatering, artikelregister och leveransuppföljningar med mera.

Du kommer att ha daglig kontakt med våra leverantörer så det är viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Rollen har även en viktig funktion att stödja vår kundtjänst och hitta svar på våra kunders produktrelaterade frågor. Detta genom god produktkännedom och samarbete direkt med leverantörerna.

Ansvar är bland annat:

- Hantera daglig inläggning av inköpsorder
- Prisuppdateringar
- Artikelregister
- Produktinformation
- Leveransuppföljning
- Kundfrågor
- FIGHT BOREDOM


Kvalifikationer:
Har du tidigare erfarenhet av inköpsrelaterade arbetsuppgifter eller utbildning inom inköp anses det som meriterande men de personliga egenskaperna kommer att vara de avgörande.

Arbetet präglas av kontakt med både leverantörer och kollegor, vi tror därför att du har en god kommunikativ förmåga, är social och har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.

Personlighet:
Drivs du av ett affärsmannaskap kombinerat med ett starkt engagemang och initiativförmåga? Är du en noggrann, analytisk och nyfiken person som trivs bäst i att arbeta strukturerat. Då tror vi att du har förutsättningar för att lyckas i tjänsten.

Det är viktigt att du som söker trivs i en arbetsmiljö med snabba beslut, högt i tak och där du själv med din nyfikenhet kan bidra med idéer och förbättringsförslag.

Det viktigaste, självklart är vi glädjespridare på riktigt! Vi tror till 100 % på att glädje är smittsamt och vi delar mer än gärna med oss av allt roligt vi hittar på. Delad glädje är dubbel glädje, eller hur?

Du kommer att arbeta heltid med utgångspunkt från vårt kontor och lager i Gävle.

Företaget:
Partyking AB har gått som en raket de senaste åren och finns etablerade på fyra marknader idag, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår känsla är att det inte kommer att stanna där. Vi utvecklar och säljer bland annat partyprylar, maskeradkläder och roliga presenter online. Allt man behöver, och inte behöver, för att förgylla både festen och vardagen. Företaget erbjuder en fartfylld arbetsplats med ett stort fokus på dig som medarbetare. Partykungen är fackligt anslutna till Unionens kollektivavtal. Vi håller till i häftiga lokaler på Ersbo Industriområde i Gävle.

Vår syn på mångfald och jämställdhet utgår från uppfattningen att människors olikheter bidrar till en attraktiv och dynamisk arbetsplats. Partykungen arbetar aktivt för att värna om ett arbetsklimat där alla medarbetare behandlas likvärdigt och med respekt. Alla medarbetare och kunder ska känna sig inkluderade. Vi strävar efter att vår arbetsplats speglar mångfalden hos våra kunder och samhället i stort och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen att bidra till utvecklingen av Partykungen!

Sista ansökningsdag: 13:e mars. Visa mindre

Nyfiken Ekonomiassistent till snabbväxande e-handel

Ansök    Sep 24    BGA Group AB    Inköpsassistent
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vårt huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett ansvarsfullt arbete på en snabbväxande e-handel så kan det vara dig vi söker! Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 12 marknader i Europa. Vi är fokuserad på heminredning med fokus på ramar, posters & textilier där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt första mål är 1 mil... Visa mer
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vårt huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett ansvarsfullt arbete på en snabbväxande e-handel så kan det vara dig vi söker!
Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 12 marknader i Europa. Vi är fokuserad på heminredning med fokus på ramar, posters & textilier där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt första mål är 1 miljard. Förutom e-handel driver vi även 10 fysiska butiker runtom i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor finns i Gävle där tjänsten är lokaliserad. Vi söker dig som inte vill jobba i ett företag som vill vara "lagom" utan där hårt arbete och egna idéer och ansvar värdesätts högt. Vi växer snabbt och för rätt person finns de starka möjligheter till karriär inom rollen.


Vill du veta ännu mer om oss lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow
Som person är du analytisk och affärsintresserad. Du är en en naturlig problemlösare som ser lösningar på allt. Du behöver kunna arbeta självständigt och fungera i ett högt arbetstempo.
För rätt person finns stora möjlighet till avancemang och bli del av vår spännande resa. Som ekonomiassistent jobbar du för att BGA ska bli bäst i Europa. Du jobbar nära företagets ledning. Arbetsuppgifterna består av all löpande bokföring. Du är även delaktig i bokslutsarbetet och avstämningar. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och du är högskoleekonom med goda kunskaper i redovisning och administration.


Sök redan idag då vi tillämpar löpande rekrytering Visa mindre

Medarbetare för inköp, ekonomi och leveranser till Aerowash

För att möta den ökade efterfrågan rekryteras nu en medarbetare för inköp, ekonomi och leveranser till huvudkontoret i Gävle. Aerowash består idag av ett tiotal anställda med verksamhet i Sverige, Finland och USA. Din roll blir bred och innehåller allt från transportbokning, kund- och leverantörsreskontra till inköpsprocesser. Bland arbetsuppgifterna: · Ansvar för bokning och uppföljning av transporter och in- och utleveranser · Inköpshanteri... Visa mer
För att möta den ökade efterfrågan rekryteras nu en medarbetare för inköp, ekonomi och leveranser till huvudkontoret i Gävle. Aerowash består idag av ett tiotal anställda med verksamhet i Sverige, Finland och USA. Din roll blir bred och innehåller allt från transportbokning, kund- och leverantörsreskontra till inköpsprocesser.
Bland arbetsuppgifterna:
· Ansvar för bokning och uppföljning av transporter och in- och utleveranser
· Inköpshantering och uppföljning av leverantörer
· Dokumenthantering
· Kontorsadministration och support
· Kund- och leverantörsreskontra
· Betalningar
· Bistå vid kvartalsrapportering


Rollen kan även utökas till att:
· Bistå i säljprocesser och marknadsaktiviteter
· Inköpsförhandlingar
· Bistå utländska dotterbolag
· Bokföring och löneadministration (externt idag)
· Ansvar för vissa myndighetskontakter


Din bakgrund
Du har ett högt eget driv, initiativförmåga och är ordningsam samt strukturerad. Du har relevant utbildning och minst två års erfarenhet av liknande arbete från mindre företag. Du är van och gillar att arbeta i digitala miljöer. Erfarenhet av program som Fortnox och Monitor är meriterande. Vi fäster annars stor vikt vid dina personliga egenskaper. Visa mindre

Inköps- och Produktassistent till Järbo Garn!

Just nu är Järbo Garn inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Järbo Ga... Visa mer
Just nu är Järbo Garn inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Järbo Garn är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och de säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Sedan 2020 bedrivs verksamheten i ett 4 500 kvm stort lager i Gävle med tillhörande nyrenoverade kontor. Totalt genomför de årligen drygt 60 000 utleveranser och hanterar inkommande varuleveranser från ett 20-tal olika länder runt omkring i världen

Du erbjuds


* Att vara med på en spännande resa i ett familjärt och expansivt företag
* En bred och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med att bidra till företagets framgång
* En bra blandning av självständigt arbete och teamwork!


Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Academic Work och du kommer att anställas av Järbo Garn!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som Inköps- och Produktassistent innebär att du ansvarar för det administrativa arbetet mellan två olika chefer och svarar direkt till Inköpschefen. Här är dagarna varierande och kan innebära allt ifrån att administrera i affärssystemet, till att hantera inköpsordrar gentemot kund och stämma av leveranser. Med ett huvud för struktur och ett intresse för att arbeta administrativt, är detta en givande roll att utvecklas i.

Du kommer bland annat att jobba med:


* Administration av produkt- och prisinformation i kunders externa system
* Placera mindre inköpsordar mot leverantörer och följa upp
* Stämma av inleveranser av varor samt hantera fakturering
* Genomföra kvalitetskontroller av ankommande varor
* Agera resurs till Inköpschef och Produkchef i projekt


VI SÖKER DIG SOM
För denna tjänst letar vi efter någon som är van vid att arbeta noggrant och strukturerat, och som trivs att arbeta självständigt likväl som i grupp. Rollen innebär mycket eget ansvar och vi ser därför att du trivs med att driva dina egna arbetsuppgifter framåt.

Vi söker dig som:


* Har god erfarenhet av att arbeta administrativt i affärssystem
* Har goda kunskaper i Excel
* Har god vana vid datorer och digitala verktyg
* Talar flytande svenska och engelska då detta kommer krävas i dialog med kollegor och leverantörer


Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp eller har utbildning inom inköp.

För rollen lägger vi stor tyngd på dina personliga egenskaper, och letar efter dig som är en bra relationsbyggare och som kan komma in och sprida mycket energi i ditt arbetsteam. Vi ser det även som viktigt att du kan arbeta självgående och har en god affärsförståelse.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

INFORMATION OM FÖRETAGET
Järbo Garn är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Visa mindre

Driven Inköpsassistent till snabbväxande e-handel

Ansök    Feb 15    BGA Group AB    Inköpsassistent
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker! Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 10 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där v... Visa mer
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker!




Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 10 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt första mål är 1 miljard. Förutom e-handel driver vi även 10 fysiska butiker runtom i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor finns i Gävle där tjänsten är lokaliserad. Vi söker dig som inte vill jobba i ett företag som vill vara "lagom" utan där hårt arbete och egna idéer och ansvar värdesätts högt. Vi växer snabbt och för rätt person finns de starka möjligheter till karriär inom företaget.


Vill du veta ännu mer om oss lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow


För oss är ditt personliga driv det viktigaste. Erfarenhet av inköp, kundtjänst eller butikssäljare är starkt meriterande. Men det viktigaste är ett inre driv kombinerat med tävlingsinstinkt.


Som person är du analytisk och affärsintresserad. Du är en en naturlig problemlösare som ser lösningar på allt. Du behöver kunna arbeta självständigt och fungera i ett högt arbetstempo. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån e-handeln men inget krav.


För rätt person finns stora möjlighet till avancemang och bli del av vår spännande resa. Som inköpsassistent jobbar du för att BGA ska bli bäst i Europa och alltid ha rätt produkt i lager vid rätt tidpunkt. Vårt lager består av 7000m2 och i vårt sortiment finns över 20 000 artiklar där du kontinuerligt jobbar med löpande inköp, avstämningar av leveranser, uppdaterar kunder vid förseningar etc. I dina arbetsuppgifter ingår även att lägga in nya produkter i vårt system. Du jobbar nära vårt ehandelsteam och kundtjänst för att vi varje dag ska ge den bästa kundupplevelsen och fortsätta växa mot högt ställda mål. Du kommer hantera ett stort informationsflöde där du har stor frihet att själv sätta upp rutiner för ett effektivt arbete.


Sök redan idag då vi tillämpar löpande rekrytering Visa mindre

Driven Inköpsassistent till snabbväxande e-handel

Ansök    Jul 23    BGA Group AB    Inköpsassistent
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker! Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 12 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt ... Visa mer
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker!
Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 12 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt första mål är 1 miljard. Förutom e-handel driver vi även 10 fysiska butiker runtom i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor finns i Gävle där tjänsten är lokaliserad. Vi söker dig som inte vill jobba i ett företag som vill vara "lagom" utan där hårt arbete och egna idéer och ansvar värdesätts högt. Vi växer snabbt och för rätt person finns de starka möjligheter till karriär inom företaget.


Vill du veta ännu mer om oss lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow


För oss är ditt personliga driv det viktigaste. Erfarenhet av inköp, kundtjänst eller butikssäljare är starkt meriterande. Men det viktigaste är ett inre driv kombinerat med tävlingsinstinkt.


Som person är du analytisk och affärsintresserad. Du är en en naturlig problemlösare som ser lösningar på allt. Du behöver kunna arbeta självständigt och fungera i ett högt arbetstempo. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån e-handeln men inget krav.


För rätt person finns stora möjlighet till avancemang och bli del av vår spännande resa. Som inköpsassistent jobbar du för att BGA ska bli bäst i Europa och alltid ha rätt produkt i lager vid rätt tidpunkt. Vårt lager består av 8000m2 och i vårt sortiment finns över 20 000 artiklar där du kontinuerligt jobbar med löpande inköp, avstämningar av leveranser, uppdaterar kunder vid förseningar etc. I dina arbetsuppgifter ingår även att lägga in nya produkter i vårt system. Du jobbar nära vårt ehandelsteam och kundtjänst för att vi varje dag ska ge den bästa kundupplevelsen och fortsätta växa mot högt ställda mål. Du kommer hantera ett stort informationsflöde där du har stor frihet att själv sätta upp rutiner för ett effektivt arbete.


Sök redan idag då vi tillämpar löpande rekrytering Visa mindre

Inköps- och Produktassistent till Järbo Garn!

Just nu är Järbo Garn inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Järbo Ga... Visa mer
Just nu är Järbo Garn inne i en spännande utvecklingsfas, där de siktar på att öka sin omsättning och försäljning under året. För att nå detta väljer de nu att expandera, och söker i och med det en Inköps- och Produktassistent. På plats idag finns ett väl sammansvetsat team med snabba beslutsvägar och en informell kultur som präglas av samarbete, eget ansvar och entreprenörsanda. Låter detta som ditt nästa arbetsteam? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Järbo Garn är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och de säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Sedan 2020 bedrivs verksamheten i ett 4 500 kvm stort lager i Gävle med tillhörande nyrenoverade kontor. Totalt genomför de årligen drygt 60 000 utleveranser och hanterar inkommande varuleveranser från ett 20-tal olika länder runt omkring i världen

Du erbjuds


* Att vara med på en spännande resa i ett familjärt och expansivt företag
* En bred och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med att bidra till företagets framgång
* En bra blandning av självständigt arbete och teamwork!


Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Academic Work och du kommer att anställas av Järbo Garn!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som Inköps- och Produktassistent innebär att du ansvarar för det administrativa arbetet mellan två olika chefer och svarar direkt till Inköpschefen. Här är dagarna varierande och kan innebära allt ifrån att administrera i affärssystemet, till att hantera inköpsordrar gentemot kund och stämma av leveranser. Med ett huvud för struktur och ett intresse för att arbeta administrativt, är detta en givande roll att utvecklas i.

Du kommer bland annat att jobba med:


* Administration av produkt- och prisinformation i kunders externa system
* Placera mindre inköpsordar mot leverantörer och följa upp
* Stämma av inleveranser av varor samt hantera fakturering
* Genomföra kvalitetskontroller av ankommande varor
* Agera resurs till Inköpschef och Produkchef i projekt


VI SÖKER DIG SOM
För denna tjänst letar vi efter någon som är van vid att arbeta noggrant och strukturerat, och som trivs att arbeta självständigt likväl som i grupp. Rollen innebär mycket eget ansvar och vi ser därför att du trivs med att driva dina egna arbetsuppgifter framåt.

Vi söker dig som:


* Har god erfarenhet av att arbeta administrativt i affärssystem
* Har goda kunskaper i Excel
* Har god vana vid datorer och digitala verktyg
* Talar flytande svenska och engelska då detta kommer krävas i dialog med kollegor och leverantörer


Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp eller har utbildning inom inköp.

För rollen lägger vi stor tyngd på dina personliga egenskaper, och letar efter dig som är en bra relationsbyggare och som kan komma in och sprida mycket energi i ditt arbetsteam. Vi ser det även som viktigt att du kan arbeta självgående och har en god affärsförståelse.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

INFORMATION OM FÖRETAGET
Järbo Garn är en av Nordens ledande distributörer inom stickgarner och sticktillbehör som säljs till konsument och säljer genom drygt 1 000 återförsäljare samt egen e-handel. De har anor sedan 1896 och ingår sedan 2018 i Bolagsgruppen Lotorp, en industri- och handelsgrupp med en omsättning på drygt 1 miljard SEK. Visa mindre

Driven Inköpsassistent till snabbväxande e-handel

Ansök    Okt 30    BGA Group AB    Inköpsassistent
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker! Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 10 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där v... Visa mer
Vi fortsätter att växa och söker nu förstärkning till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Gävle. Letar du efter ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med goda möjligheter till en karriär inom e-handel så kan det vara dig vi söker!




Vi är ett snabbväxande e-handelsbolag som idag är aktivt mot 10 marknader i Europa. Vi är fokuserad på ramar & speglar där vår vision är att vara ledande i Europa. Vi älskar tillväxt och strävar mot högt ställda mål där vårt första mål är 1 miljard. Förutom e-handel driver vi även 10 fysiska butiker runtom i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor finns i Gävle där tjänsten är lokaliserad. Vi söker dig som inte vill jobba i ett företag som vill vara "lagom" utan där hårt arbete och egna idéer och ansvar värdesätts högt. Vi växer snabbt och för rätt person finns de starka möjligheter till karriär inom företaget.


Vill du veta ännu mer om oss lyssna här: https://open.spotify.com/episode/59B1671d1Dn9XiplgzyLK8?si=48v_77G5RIWyWRLVtfA-ow


För oss är ditt personliga driv det viktigaste. Erfarenhet av inköp, kundtjänst eller butikssäljare är starkt meriterande. Men det viktigaste är ett inre driv kombinerat med tävlingsinstinkt.


Som person är du analytisk och affärsintresserad. Du är en en naturlig problemlösare som ser lösningar på allt. Du behöver kunna arbeta självständigt och fungera i ett högt arbetstempo. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån e-handeln men inget krav.


För rätt person finns stora möjlighet till avancemang och bli del av vår spännande resa. Som inköpsassistent jobbar du för att BGA ska bli bäst i Europa och alltid ha rätt produkt i lager vid rätt tidpunkt. Vårt lager består av 7000m2 och i vårt sortiment finns över 20 000 artiklar där du kontinuerligt jobbar med löpande inköp, avstämningar av leveranser, uppdaterar kunder vid förseningar etc. I dina arbetsuppgifter ingår även att lägga in nya produkter i vårt system. Du jobbar nära vårt ehandelsteam och kundtjänst för att vi varje dag ska ge den bästa kundupplevelsen och fortsätta växa mot högt ställda mål. Du kommer hantera ett stort informationsflöde där du har stor frihet att själv sätta upp rutiner för ett effektivt arbete.


Sök redan idag då vi tillämpar löpande rekrytering Visa mindre