Lediga jobb som Arkivkanslist i Gävle

Se lediga jobb som Arkivkanslist i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Ledigt jobb som Arkivarie i Söderhamn

Ansök    Sep 3    Manpower AB    Arkivkanslist
Vi på Manpower söker just nu en arkivarie till ett konsultuppdrag i 3-6 månader. Kunden är en myndighet i Söderhamn. Men även resor till myndighetens kontor i Gävle förekommer. Låter det intressant? Läs vidare och sök tjänsten redan idag! Uppdraget innefattar ordnings- och förteckningsarbete av oordnat arkivmaterial, samt etikettering av förtecknat material i myndighetens arkiv. De mesta av materialet är boxat, men en del finns också i pärmar. Planering ... Visa mer
Vi på Manpower söker just nu en arkivarie till ett konsultuppdrag i 3-6 månader. Kunden är en myndighet i Söderhamn. Men även resor till myndighetens kontor i Gävle förekommer. Låter det intressant? Läs vidare och sök tjänsten redan idag!

Uppdraget innefattar ordnings- och förteckningsarbete av oordnat arkivmaterial, samt etikettering av förtecknat material i myndighetens arkiv. De mesta av materialet är boxat, men en del finns också i pärmar.

Planering och prioritering av arbetet sker tillsammans med myndighetens arkivarie. Om det uppstår tidsbrist kommer ordnings- och förteckningsarbetet att prioriteras framför etiketteringen.

Arkivmaterialet ska förtecknas i Visual arkiv arkivförteckningsprogram. Förteckning skrivs på svenska.



Kvalifikationer

* högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie.

* praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet.

* kunskaper i MS Office eller likvärdigt.

* kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.).

* kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Myndigheten för arbetsmiljökunskap söker en arkivarie

Ansök    Maj 29    Experis AB    Arkivkanslist
Är du en driven och samarbetsorienterad person som vill delta i att utveckla och förvalta en modern informationshantering på en ung myndighet som arbetar med att sammanställa kunskap om arbetsmiljöfrågor? Då kan jobbet som arkivarie på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig. Vårt uppdrag Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga refo... Visa mer
Är du en driven och samarbetsorienterad person som vill delta i att utveckla och förvalta en modern informationshantering på en ung myndighet som arbetar med att sammanställa kunskap om arbetsmiljöfrågor? Då kan jobbet som arkivarie på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig.



Vårt uppdrag

Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum inom arbetsmiljöfrågor.

Vi söker nu en arkivarie med placering i myndighetens stab. Staben har ett uppdrag att vara en operativ och rådgivande stödfunktion. Stabens olika ansvarsområden omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, redovisning, ekonomi, lokalfrågor, inköp och upphandlingar, arkiv och registratur samt andra administrativa uppgifter. Med engagemang, hög kompetens och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till myndighetens verksamhetsutveckling integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår stab är stimulerande och omväxlande.

Dina arbetsuppgifter

Som arkivarie är du navet i myndighetens informationshantering och samarbetar tätt med ansvariga för IT samt ger stöd till övrig personal på myndigheten. Du har samordningsansvar för informationssäkerhet och dataskydd. Trots att arbetet också är självständigt är du inte ensam. Vi har ett externt dataskyddsombud och tar vid behov in extra stödresurser inom informationssäkerhet eller andra aktuella områden. Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten:

* Ta fram underlag för styrande dokument
* Ta fram vägledande stöd och fungera rådgivande inom informationshanteringsområdet
* Genomföra processorienterade informationskartläggningar
* Ta fram och förvalta informationshanteringsplaner
* Ansvara för att utveckla och förvalta klassificeringsstrukturen
* Ta fram underlag för tillämpningsbeslut angående gallring
* Delta i arbetet med att ta fram lösning för digital långtidslagring
* Delta i informationsklassningar och övrigt relevant informationssäkerhetsarbete
* Fungera som myndighetens registrator
* Delta i arbetet med digitalisering
* Delta i upphandlingar som påverkar informationshanteringen
* Genomföra interna utbildningar i offentlighet och sekretess



Våra förväntningar på dig

Anställningen kräver att du har akademisk grundexamen i relevanta ämnen som arkiv- och biblioteksvetenskap. Meriterande är om du har erfarenhet från liknande roll samt arbete inom offentlig verksamhet. Rollen kräver att du är självständig, driven och visar en god samarbetsförmåga då du i rollen har en tät och nära kontakt med generaldirektör, stabschef och funktionssamordnarna på myndigheten. Din goda kommunikativa förmåga gör att du utrycker dig välformulerat och tydligt i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, och du är mån om att mottagaren uppfattar budskapet. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt. Här avses såväl personliga kompetenser som kunskaper och arbetslivserfarenhet.

Anställningens omfattning och villkor

Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans hemifrån. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef. Anställningen är tillsvidare och kan anpassas till att omfatta 75-100 procent efter önskemål. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 31 maj 2023.

I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Jefferson Wells. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen eller arbetets innehåll, kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64 alternativt [email protected]

Fackliga representanter:

Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Visa mindre

Myndigheten för arbetsmiljökunskap söker en arkivarie

Ansök    Maj 11    Experis AB    Arkivkanslist
Är du en driven och samarbetsorienterad person som vill delta i att utveckla och förvalta en modern informationshantering på en ung myndighet som arbetar med att sammanställa kunskap om arbetsmiljöfrågor? Då kan jobbet som arkivarie på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig. Vårt uppdrag Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga refo... Visa mer
Är du en driven och samarbetsorienterad person som vill delta i att utveckla och förvalta en modern informationshantering på en ung myndighet som arbetar med att sammanställa kunskap om arbetsmiljöfrågor? Då kan jobbet som arkivarie på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig.



Vårt uppdrag

Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum inom arbetsmiljöfrågor.

Vi söker nu en arkivarie med placering i myndighetens stab. Staben har ett uppdrag att vara en operativ och rådgivande stödfunktion. Stabens olika ansvarsområden omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, redovisning, ekonomi, lokalfrågor, inköp och upphandlingar, arkiv och registratur samt andra administrativa uppgifter. Med engagemang, hög kompetens och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till myndighetens verksamhetsutveckling integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår stab är stimulerande och omväxlande.

Dina arbetsuppgifter

Som arkivarie är du navet i myndighetens informationshantering och samarbetar tätt med ansvariga för IT samt ger stöd till övrig personal på myndigheten. Du har samordningsansvar för informationssäkerhet och dataskydd. Trots att arbetet också är självständigt är du inte ensam. Vi har ett externt dataskyddsombud och tar vid behov in extra stödresurser inom informationssäkerhet eller andra aktuella områden. Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten:

* Ta fram underlag för styrande dokument
* Ta fram vägledande stöd och fungera rådgivande inom informationshanteringsområdet
* Genomföra processorienterade informationskartläggningar
* Ta fram och förvalta informationshanteringsplaner
* Ansvara för att utveckla och förvalta klassificeringsstrukturen
* Ta fram underlag för tillämpningsbeslut angående gallring
* Delta i arbetet med att ta fram lösning för digital långtidslagring
* Delta i informationsklassningar och övrigt relevant informationssäkerhetsarbete
* Fungera som myndighetens registrator
* Delta i arbetet med digitalisering
* Delta i upphandlingar som påverkar informationshanteringen
* Genomföra interna utbildningar i offentlighet och sekretess



Våra förväntningar på dig

Anställningen kräver att du har akademisk grundexamen i relevanta ämnen som arkiv- och biblioteksvetenskap. Meriterande är om du har erfarenhet från liknande roll samt arbete inom offentlig verksamhet.

Rollen kräver att du är självständig, driven och visar en god samarbetsförmåga då du i rollen har en tät och nära kontakt med generaldirektör, stabschef och funktionssamordnarna på myndigheten. Din goda kommunikativa förmåga gör att du utrycker dig välformulerat och tydligt i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, och du är mån om att mottagaren uppfattar budskapet. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt. Här avses såväl personliga kompetenser som kunskaper och arbetslivserfarenhet.

Anställningens omfattning och villkor

Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans hemifrån. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef. Anställningen är tillsvidare och kan anpassas till att omfatta 75-100 procent efter önskemål. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.

Låter detta intressant?

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 31 maj 2023.

I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Jefferson Wells. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen eller arbetets innehåll, kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64 alternativt [email protected]

Fackliga representanter:

Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Visa mindre

Arkivarie / Registrator

Ansök    Maj 10    Högskolan i Gävle    Arkivkanslist
Högskolan i Gävle har som vision att vara ledande inom utbildning och forskning för en Hållbar livsmiljö för människan. Vi erbjuder ca 50 utbildningsprogram och 350 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Med 16 000 studenter och mer än 750 anställda är Högskolan i Gävle en av Sveriges största högskolor. ARBETSUPPGIFTER Ledningskansliet vid Högskolan i Gävle söker nu en arkivarie/registrator. I rolle... Visa mer
Högskolan i Gävle har som vision att vara ledande inom utbildning och forskning för en Hållbar livsmiljö för människan. Vi erbjuder ca 50 utbildningsprogram och 350 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Med 16 000 studenter och mer än 750 anställda är Högskolan i Gävle en av Sveriges största högskolor.

ARBETSUPPGIFTER
Ledningskansliet vid Högskolan i Gävle söker nu en arkivarie/registrator. I rollen som arkivarie/registrator kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak bestå av:

- daglig hantering av inkommande och utgående handlingar
- diarieföring/registrering i systemet W3D3
- tillsammans med registrator ansvara för planering, uppföljning och utveckling av myndighetens arkivhantering och
diarieföring.
- ordna och förteckna myndighetens arkiv, utföra gallringsutredningar och utarbeta riktlinjer och vägledningar
- ge råd och stöd i dokumenthanteringsfrågor
- vara systemförvaltare av myndighetens dokumenthanteringssystem, samt myndighetens e-arkivlösning.
- bidra med arkivariekompetens till verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- examen från Högskola eller Universitet med arkivvetenskaplig inriktning eller annan inriktning som arbetsgivaren finner likvärdig.

- god kunskap om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar.

- goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthanterings-frågor. Har du kännedom om högskoleverksamhet är det meriterande.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, intresserad av detaljer samtidigt som du har förmågan att se helheten. Du är initiativtagande och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du har en god pedagogisk förmåga, är kommunikativ och har lätt för att vägleda andra. Du har hög integritet och är mån om att ge ett professionellt bemötande.

Vid tillsättande av tjänsten kommer stor vikt vid personlig lämplighet att tillämpas.


ÖVRIGT
Högskolan i Gävle eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning inom samtliga personalkategorier.

Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande. Visa mindre