Lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Gävle

Se lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Transportansvarig

Ansök    Jul 3    Randstad AB    Transportadministratör
Arbetsbeskrivning Är du en strategisk och analytisk person med passion för logistik och transport? Vill du vara med och säkerställa kostnadseffektiva transportlösningar i ett globalt företag? Vi söker nu en transportansvarig till vår kund. Som transportansvarig är ditt övergripande syfte att säkerställa behovet av godstransporter, med fokus på både servicenivå och kostnadseffektivitet. Du kommer att vara en nyckelperson med många interna och externa kontak... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en strategisk och analytisk person med passion för logistik och transport? Vill du vara med och säkerställa kostnadseffektiva transportlösningar i ett globalt företag? Vi söker nu en transportansvarig till vår kund.
Som transportansvarig är ditt övergripande syfte att säkerställa behovet av godstransporter, med fokus på både servicenivå och kostnadseffektivitet. Du kommer att vara en nyckelperson med många interna och externa kontaktytor, inklusive inköp, logistik och en global säljorganisation. Du blir anställd av Randstad och jobbar ute på uppdrag hos en av våra kunder med start enligt överenskommelse under hösten.
Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-07-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Scherling, [email protected] eller Amanda Lindström, [email protected].
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
Driva upphandling och kontraktering av leverantörer för godstransporter i enlighet med gällande inköpspolicy.
Hantera leverantörsprestanda för att säkerställa att avtal efterlevs gällande kostnad och servicegrad.
Analysera kostnadsutveckling, optimera godsflöden och driva förbättringsaktiviteter för att nå uppsatta mål.
Vara den primära kontaktytan för fraktrelaterade frågor, både internt och externt.
Säkerställa att avtal registreras korrekt i system för fraktkalkylering och fakturamatchning.
Genomföra omvärldsbevakning inom transportlogistik.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet.
Minst 5 års erfarenhet från logistik- och transportmarknaden.
Bred kompetens inom transportområdet samt god kompetens inom inköp och förhandling av tjänster.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av att driva projekt och aktiviteter.
Goda kunskaper i IT-system

Det är meriterande om du har erfarenhet från inköp av transporttjänster och kontraktsförhandling.


Vi söker dig som har en förmåga att omsätta strategiska mål till konkreta handlingar i din del av verksamheten. Du är strukturerad, flexibel och har en utpräglad analytisk förmåga som du använder för att driva förbättringsarbete.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Spedition- och logistiktjänst

Ansök    Nov 11    TSG Forwarding AB    Speditör
Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Provanställning i sex månader. Därefter tillsvidare. Lön: Enligt avtal Om jobbet TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar... Visa mer
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tills vidare
Anställningsform: Provanställning i sex månader. Därefter tillsvidare.
Lön: Enligt avtal


Om jobbet
TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar. 2023 hanterade vi omkring 8000 20-fotscontainrar och omsatte 286 miljoner kronor.
I rollen som speditör ansvarar du för planering, bokning och uppföljning av transporter för våra kunder. Du kommer framför allt hantera gods och bokningar som lastas och körs på bil samt administrera lager för våra kunder. Hantering även av container- och flygbokningar är en del av tjänsten. Du kommer arbeta och samarbeta i ett mindre team tillsammans med andra speditörer på vårt kontor i Gävle. I tät anslutning till vårt kontor finns de lager som vi administrerar. Dagliga besök i våra magasin är nödvändigt, därför är innehav av B-körkort ett krav.
Detta är ett yrke med hög servicegrad och tillsammans med dina kollegor jobbar du med våra utländska och svenska kunder och leverantör för att möta deras krav och deadlines. Arbetet går stundtals i snabbt tempo och innehåller flera olika delar vilket för att arbetsdagarna ofta skiljer sig från varandra. Att vara flexibel inför sina göromål är därför viktigt!
Arbetet sker på plats vårt kontor i Gävle. Arbetstiden är mellan 8 och 17.
Som nyanställd kommer du få en introduktionsutbildning en av våra erfarna speditörer. Arbetet kommer därefter fortsätta tillsammans med samma kollegor.
Vi söker dig som:
Är serviceinriktad, kan planera och lösa de problem som uppstår
Är trygg och lugn även i belastade situationer
Samarbetar på ett bra sätt med andra för att nå företagets mål
Kan agera både på eget initiativ och ta hjälp av andra samt ta ansvar för att nå goda resultat
Gillar att jobba systematiskt och noggrant
Utför arbetet till fullo enligt nödvändiga instruktioner samt ser till att arbetet håller hög kvalitet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Krav:
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska

Kontaktperson:
Gustav Berglind, tel 026-66 56 97
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev.
Ansökan skickas till [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande. Visa mindre

Administratör till Ragn-Sells i Gävle!

Nu finns chansen att arbeta hos ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö! Trivs du i en koordinerande och administrativ roll kan detta vara ett perfekt nästa steg i din karriär. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Ragn-Sells är ett företag i framkant som vill bevisa att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Om detta är en vision som även du brinner för har du kommit helt rätt. De erbjuder nyskapande och effektiv... Visa mer
Nu finns chansen att arbeta hos ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö! Trivs du i en koordinerande och administrativ roll kan detta vara ett perfekt nästa steg i din karriär. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Ragn-Sells är ett företag i framkant som vill bevisa att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Om detta är en vision som även du brinner för har du kommit helt rätt. De erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Nu söker teamet i Gävle en administratör som kommer vara en viktig stöttning i det regionala arbetet med offerter, avtal samt sammanställning och validering av statistik och rapporter.

Som administratör på Ragn-Sells kommer du ha en koordinerande roll med olika kontaktytor, både mot kollegor och kunder runt om i regionen där din förmåga att vara serviceinriktad och problemlösande kommer vara till stor hjälp. Du välkomnas in till en familjär organisation med hjälpsamma kollegor vid din sida. Inledningsvis kommer du att följa en introduktionsplan för att få rätt verktyg med dig in i rollen, för att sedan ta dig an egna arbetsuppgifter som successivt ökar i svårighetsgrad.

Du erbjuds
- Arbete på ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö som värnar om hållbarhet och en grönare planet
- Kontinuerlig kompetensutveckling genom Ragn-Sells egna akademi

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta i det regionala arbetet gällande offerter och avtal
* Kontakt med kunder och säljare och ta fram underlag för kundorder
* Registrera kunddata och produktionsorder i affärssystem, fakturahantering, prislistor, statiskt mm.
* Granska och konvertera leverantörsfakturor
* Sammanställa rapporter till myndigheter och kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från avfalls- eller transportbranschen
- Har goda kunskaper i Excel. Det är även en fördel om man tidigare har arbetat i Microsoft Dynamics

Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en prestigelös lagspelare med ett ambitiöst förhållningssätt till ditt arbete. Du är van vid att ta eget ansvar och kan sätta upp egna rutiner för att bibehålla ett strukturerat arbetssätt. För att trivas i rollen tror vi även att du gillar att arbeta administrativt och har en god datorvana samt har lätt för att lära dig nya system.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi antar att du är nyfiken på att lära känna Ragn-Sells bättre? Det gör du enkelt genom att kika på klippet nedan! Visa mindre

Servicetekniker

Ansök    Mar 26    Alstom Transport AB    Transportingenjör
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 74 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Är du vår ... Visa mer
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 74 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar.

Är du vår nya servicetekniker i Gävle?
Har du en teknisk bakgrund gärna erfarenhet inom el och vill bli del av ett globalt världsledande företag? Har du viljan att utvecklas, uppskattar lagarbete och gillar att lösa tekniska utmaningar? Då kan det vara dig vi söker!


Din framtida roll
Du rapporterar till Operations Manager och arbetar tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor som hjälper dig att komma in i arbetet och teamet på bästa sätt
Alstom är ett välkänt företag i transportbranschen där säkerheten alltid kommer först. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar avhjälpande och förebyggande underhåll, felsökning, upparbetning och montering. Skiftgång förekommer och du kommer att arbeta med kompetenta och engagerade kollegor som hjälper dig att komma in i arbetet och teamet på bästa sätt.
Som servicetekniker kommer du arbeta med fordonstypen X50-54 Regina där du utför periodiskt underhåll enligt instruktioner.
I tjänsten ingår även att:
Bedöma fordonens trafiksäkerhetsmässiga tillstånd.
Utföra felsökning och reparationer.
Växla av fordon på vår bangård.
Rapportera utförda arbeten.
Vara med och bidra i förbättrings- och säkerhetsarbete.

För att bli auktoriserad som servicetekniker behöver våra medarbetare genomgå Alstoms interna utbildningsprogram med godkänt resultat. Denna utbildning genomförs under ordinarie arbetstid och utan kostnad.

För att lyckas i rollen:
Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen:
Utbildning/erfarenhet eller en stor passion för el, teknik och felsökning
Erfarenhet eller förståelse för tekniskt arbete inom flyg-, industri- eller fordonbranschen eller likande där reparation och felsökning av mekaniska, elektriska, pneumatiska samt digitala styrsystem tillhört din vardag
Kunskap av felsökning och förmåga att lösa komplexa problem
Goda språkkunskaper i svenska och engelska
Kännedom om tågbranschen är meriterande
Har du goda kunskaper inom el så är det ett stort plus.



Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan påbörjas, detta ombesörjer Alstom

Sånt du kommer att gilla
Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär.
Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner
Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor
Bidra till innovativa projekt
Utvecklas inom företaget
Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande


Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt. Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig!



Här blir du en del av ett kvalificerat lokalt och internationellt team där vi utvecklas, driver och växer tillsammans. Vår nordiska organisation expanderar snabbt och vår arbetsmiljö är dynamisk och positiv. Vi erbjuder en innovationsorienterad kultur med internationella karriärmöjligheter. Alstom har åtagit sig att skapa en mångsidig arbetsmiljö som speglar framtiden för vår industri, våra kunder och slutanvändare. Som anställd får du en unik möjlighet att fortsätta bygga din karriär och direkt bidra till den växande globala transportbranschen och en grönare hållbar framtid.
Apply now Visa mindre

Logistiksupport – Gävle

Är du en positiv person som brinner för service och vill vara med och starta upp vår logistikavdelning i Gävle? I denna roll kommer du att samarbeta med våra transportörer, säljorganisationen och administration – du blir en viktig länk i vår affär! Om tjänsten Som Logistiksupport ansvarar du för att säkerställa en effektiv och smidig logistikprocess för våra kunder och för Stena Recycling. Du arbetar proaktivt med att förstå kundens och transportörens be... Visa mer
Är du en positiv person som brinner för service och vill vara med och starta upp vår logistikavdelning i Gävle? I denna roll kommer du att samarbeta med våra transportörer, säljorganisationen och administration – du blir en viktig länk i vår affär!

Om tjänsten
Som Logistiksupport ansvarar du för att säkerställa en effektiv och smidig logistikprocess för våra kunder och för Stena Recycling. Du arbetar proaktivt med att förstå kundens och transportörens behov för att skapa bästa möjliga kundupplevelse. Du säkerställer fungerande in- och utleveranser, säkrar korrekta ekonomiska underlag, återrapporterar och följer upp uppkomna avvikelser. Genom att skaffa dig en förståelse för hur våra flöden hänger ihop, säkerställer du att vi levererar service i världsklass – och du tvekar inte att analysera situationer och komma med förbättringsförslag. Som logistiksupport är du ett stöd till dina kollegor inom administration, sälj och produktion i logistikrelaterade frågor i regionen. Att delta och driva mindre projekt samt förbättringsarbeten gällande logistik förekommer också.

Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Du kommer att sitta på vår filial i Gävle. I ditt team är ni fyra personer som arbetar med support tillsammans.

Vem är du?
Vi tror att du som söker har ett öppet, positivt och nyfiket förhållningssätt. Du har en god förmåga att bygga relationer, samarbeta och kommunicera med andra i din omgivning. I ditt arbetssätt är du proaktiv, strukturerad och duktig på att prioritera. Du tar naturligt ägandeskap över dina ansvarsområden och driver frågor framåt både självständigt och tillsammans med andra. Hos oss är det högt tempo i en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att vara flexibel och hantera snabba situationer är avgörande.

Kvalifikationer


• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom support.
• Fullständig gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i affärssystem
• Förmåga att kommunicera flytande på svenska samt mycket god engelska i tal och skrift.

Meriterande:


• Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller transportledning

Här kan du utvecklas!
Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Logistikadministratör

Ansök    Apr 4    Randstad AB    Transportadministratör
Arbetsbeskrivning Vi söker en flexibel, noggrann och relationsskapande logistikadministratör till Alucrom i Gävle. Som logistikadministratör hanterar du och följer upp inköpsordrar, bokar transporter samt arbetar med övriga andra administrativa uppgifter inom främst logistik. Du ser till så att det dagliga arbetet utförs i linje med uppsatta mål efter överenskommelse med närmast chef.  Du skall kunna hantera Office-paketet, samt kunna engelska. Meriteran... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker en flexibel, noggrann och relationsskapande logistikadministratör till Alucrom i Gävle.


Som logistikadministratör hanterar du och följer upp inköpsordrar, bokar transporter samt arbetar med övriga andra administrativa uppgifter inom främst logistik. Du ser till så att det dagliga arbetet utförs i linje med uppsatta mål efter överenskommelse med närmast chef. 
Du skall kunna hantera Office-paketet, samt kunna engelska. Meriterande är om du har erfarenheter inom Monitor och Pyramid samt har truckkort.


Rollen är på heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: dagtid Mån-fre.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-04-20, och intervjuer urval kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Lindqvist, [email protected].


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som logistikadministratör hanterar du och följer upp inköpsordrar, bokar transporter samt arbetar med övriga andra administrativa uppgifter inom främst logistik. Du ser till så att det dagliga arbetet utförs i linje med uppsatta mål efter överenskommelse med närmast chef. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära: 


Orderhantering
Boka transporter
Följa upp offerter
Fakturering
Kontrolldokument
Tidrapportering
Inventering och inköp
Administrera ändringar i ledningssystemet. 


Kvalifikationer
Du har:


Gymnasieutbildning inom relevant område
Erfarenhet inom logistik med att tex boka transporter 
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda datorkunskaper och färdigheter.
Goda kunskaper inom Office-paketet

Meriterande är om du har yrkeserfarenhet inom branschen, bakgrund som administratör på ett mindre företag samt grundläggande förståelse för säkerhets- och miljöbestämmelser. Meriterande är också om du har truckkort och tidigare arbetat i Monitor och/eller Pyramid.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som utmärks av ditt noggranna och proaktiva sätt samt din sociala förmåga, då du är bra på att kommunicera med både kunder, leverantörer och kollegor.

Om företaget
Alucrom AB etablerades 1953 och vi är Sveriges klart största rostskyddsentreprenör med verksamhet på flera platser i Sverige, Finland och Polen. Kärnverksamheten erbjuder blästring och avancerad ytbehandling på våra fasta målningsstationer eller som entreprenader i fält.


Alucrom AB är en del av Granitor (tidigare Midroc Europe) som är en familjeägd företagsgrupp med basen i Sverige och med verksamhet i norra Europa. Visa mindre

Engineering Manager TiB - 410632

Ansök    Apr 19    Alstom Transport AB    Transportingenjör
Leading societies to a low carbon future, Alstom develops and markets mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Our product portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, and trams to integrated systems, customised services, infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a caring, responsible, and innovative company where more than 70,000 people lead the wa... Visa mer
Leading societies to a low carbon future, Alstom develops and markets mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Our product portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, and trams to integrated systems, customised services, infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a caring, responsible, and innovative company where more than 70,000 people lead the way to greener and smarter mobility, worldwide.
Join us as a Engineering Manager TiB, in Gävle, Sweden and you will be looking at a career-defining role in a company where culture is simply a shared way of doing something with passion!

Your mission?
In the role, you will manage engineering activities in Alstom's maintenance contract for Tåg i Bergslagen (TiB). The customer is operator VR and the contract include maintenance of Tåg i Bergslagen's commuter and regional trains consisting of 23 vehicles of the type Regina X50 and 7 vehicles of the type ER1. Maintenance is carried out in 2 depots located in Gävle and Västerås.

You act as technical expertise to both internal and external stakeholders to streamline and further develop Alstom's engineering operations within the relevant regions. Together with the team, you will work with assigned sub-projects and areas of responsibility within the project. You are expected, based on the experience gained, to propose improvements and modifications to the vehicles and contribute to continuous development specifically in terms of availability, reliability and improved maintenance methods. You will report to Alstom's Engineering Manager for Rolling Stock Maintenance Nordics as well as the Project Manager for TiB and will play a central role in the project's management team. The position is located in our depot in Gävle.

Your responsability?
Engineering activities in Alstom maintenance contract:
Responsible for the engineering team of 2 people
Be operative in the project engineering activities yourself
Manage and maintain the technical definition and configuration of the vehicles
Ensure that the vehicles are maintained with railway safety in focus and keep maintenance documentation for the project up to date.
Own the technical work package for the project, meet objectives in terms of Quality, Cost and Delivery (QCD) and manage associated risk
Ensure product safety policy is implemented
Manage the technical performance of the fleet during maintenance and operation (such as availability, reliability, maintainability) and bring experience back to the relevant vehicle platform.
Define maintenance technical plan and organize relevant team
Act as technical expertise to the customer when needed
Manage technical deviations, initiation of incident analysis reports and root cause analyses
Ensure work in accordance with standardized change process



Your profile?
University degree within engineering or have acquired the corresponding competence
5 years of relevant experience in an industrial business i.e. railway vehicle maintenance and operation, automotive and aerospace.
Leadership and distributed team management in a project context
Working knowledge of risk assessment and risk management
Spoken and written communication in Swedish and English
Good knowledge of reliability, serviceability and maintenance techniques as well as LCC analysis
Knowledge of design and manufacturing process (LEAN etc.)
Experience in financial control, cost-benefit analysis



Alstom is the leading company in the mobility sector, solving the most interesting challenges for tomorrow’s mobility. That’s why we value inquisitive and innovative people who are passionate about working together to reinvent mobility, making it smarter and more sustainable. Day after day, we are building an agile, inclusive and responsible culture, where a diverse group of people are offered opportunities to learn, grow and advance in their careers, with options across functions and geographic locations. Are you ready to join a truly international community of great people on a challenging journey with a tangible impact and purpose?

Equal opportunity statement:
Alstom is an equal opportunity employer committed to creating an inclusive working environment where all our employees are encouraged to reach their full potential, and individual differences are valued and respected. All qualified applicants are considered for employment without regard to race, colour, religion, gender, sexual orientation, gender identity, age, national origin, disability status, or any other characteristic protected by local law. Visa mindre

Franchisetagare till Fruitenza i Gävle !

Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ? Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes. En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal. Vi har lyckats skapa ett konc... Visa mer
Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ?
Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes.
En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal.
Vi har lyckats skapa ett koncept som ger gästen en helhetsupplevelse och samtidigt är en kostnadseffektiv driftsform med mycket goda möjligheter till bra lönsamhet.
Vi söker därför drivna och matintresserade entreprenörer som vill ta Fruitenza vidare ut i landet.
För mer information Besök gärna våran Facebook och instagram sidor, där vi uppdaterar mer från vardagen!
Ibrahim Farhat , VD
0735810539


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Franchisetagare till Fruitenza i Gävle !

Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ? Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes. En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal. Vi har lyckats skapa ett konc... Visa mer
Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ?
Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes.
En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal.
Vi har lyckats skapa ett koncept som ger gästen en helhetsupplevelse och samtidigt är en kostnadseffektiv driftsform med mycket goda möjligheter till bra lönsamhet.
Vi söker därför drivna och matintresserade entreprenörer som vill ta Fruitenza vidare ut i landet.
För mer information Besök gärna våran Facebook och instagram sidor, där vi uppdaterar mer från vardagen!
Ibrahim Farhat , VD
0735810539


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Franchisetagare till Fruitenza i Gävle !

Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ? Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes. En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal. Vi har lyckats skapa ett konc... Visa mer
Vill du starta din egen Fruitenza cafe\creperie ?
Fruitenza är ett Creperie i Falun där du alltid kan dämpa ditt sötsug med makalösa pannkakor. Som namnet avslöjar serverar vi frukt och fruktsallader, men har också en hel meny med söta och traditionella crepes.
En sak du kan vara säker på är att våra crepes alltid är utsökta, vår frukt så färsk det bara går och att alla rätter lagas på beställning av vår erfarna kökspersonal.
Vi har lyckats skapa ett koncept som ger gästen en helhetsupplevelse och samtidigt är en kostnadseffektiv driftsform med mycket goda möjligheter till bra lönsamhet.
Vi söker därför drivna och matintresserade entreprenörer som vill ta Fruitenza vidare ut i landet.
För mer information Besök gärna våran Facebook och instagram sidor, där vi uppdaterar mer från vardagen!
Ibrahim Farhat , VD
0735810539


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Speditör- och logistiktjänst

Ansök    Dec 7    Svecon Freight AB    Speditör
SveCon Freight AB söker nu en speditör till vårt team på Gävlekontoret. En ansvarstagande person som arbetar operationellt i vårt team för kundanpassade logistikupplägg. Sök redan idag då urval sker löpande. Svecon Freight AB har sedan starten 1990 arbetat på den globala transportmarknaden. Vårt kontor är beläget vid Gävle Hamn där vi bedriver vår verksamhet inom logistik och shipping. Som speditör hos oss kommer du hantera bokningar och koordinera logisti... Visa mer
SveCon Freight AB söker nu en speditör till vårt team på Gävlekontoret. En ansvarstagande person som arbetar operationellt i vårt team för kundanpassade logistikupplägg. Sök redan idag då urval sker löpande.
Svecon Freight AB har sedan starten 1990 arbetat på den globala transportmarknaden. Vårt kontor är beläget vid Gävle Hamn där vi bedriver vår verksamhet inom logistik och shipping. Som speditör hos oss kommer du hantera bokningar och koordinera logistiken av transporter främst via sjö men även flyg och land, samt vår lagerverksamhet i Gävle Hamn. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att erbjuda god service till både kunder och leverantörer.
Som speditör kommer du ingå i ett team med kunniga och engagerade kollegor. Det är ett målinriktat och inbjudande team med högt i tak.
Arbetsuppgifter, du kommer bland annat
- Ha daglig kontakt med kunder och leverantörer
- Arbeta i WMS hantering av vår lagerverksamhet
- Hantering av import- och exportbokningar
Som person ser vi att du är flexibel, noggrann och är en ’teamplayer’. Vi ser som krav att Du behärskar engelska i tal och skrift samt har B-körkort. Kunskap inom tullhantering är meriterande. Tjänsten ger möjlighet att vidareutvecklas inom den bransch vi verkar.
Övrig information,
Start enligt överenskommelse
Heltid med 6 månaders provanställning
Marknadsmässig lön
Arbetstid 08-17 alt. 07-16, 1 timmes lunch
Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens sista dag.
Välkommen ombord! Visa mindre

Global projektspeditör till LS Cargo

Om företaget LS Cargo Logistics AB grundades i Sverige 2016 och har sedan dess haft kontor i Gävle. LS Cargo har cirka 75 anställda globalt och finns i Sverige, Finland, Kina, Tjeckien, Ryssland, USA och Tyskland, där huvudkontoret ligger. Vi erbjuder skräddasydda lösningar och tar fullt ansvar från dörr till slutdestination i tätt samarbete med våra lokala samt globala partners. LS Cargo har byggt upp sin kunskapsbas genom sitt erfarna team, utmanande pr... Visa mer
Om företaget
LS Cargo Logistics AB grundades i Sverige 2016 och har sedan dess haft kontor i Gävle. LS Cargo har cirka 75 anställda globalt och finns i Sverige, Finland, Kina, Tjeckien, Ryssland, USA och Tyskland, där huvudkontoret ligger. Vi erbjuder skräddasydda lösningar och tar fullt ansvar från dörr till slutdestination i tätt samarbete med våra lokala samt globala partners.

LS Cargo har byggt upp sin kunskapsbas genom sitt erfarna team, utmanande projekt och lokala nätverk. Teamet erbjuder lokala och globala lösningar inom väg, sjö och flyg. LS Cargo erbjuder samtliga tjänster som berör generell speditionsverksamhet. Huvudfokus är globala exportprojekt (dörr-dörr, dörr-hamn), europeiska lastbilstransporter (standard som skrymmande), tungkollin och specialtransporter.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker LS Cargo dig som trivs i en koordinerande och varierad roll för tjänsten som global projektspeditör. I denna tjänst arbetar du med att koordinera transporter världen över på projektbasis och samordnar arbetet mellan kund och samarbetspartners. Du har kontroll över flera parallella transporter samtidigt och växlar mellan olika arbetsuppgifter.

För vissa transporter hanterar du hela flödet från förfrågan till fakturering. Vid större projekt tar du det operativa ansvaret efter intern överlämning och ansvarar för hela projektet fram till leverans och fakturering. Du har även budgetansvar samt stöttar vid kommersiellt behov, vilket innebär förhandling samt att hitta alternativa lösningar. För dig som visar driv och vilja finns givetvis goda chanser till utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Du kommer att arbeta på LS Cargos kontor i Gävle och viss möjlighet att arbeta på distans finns.

Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att kunna strukturera upp en varierad vardag. Du är driven, självgående och tar ansvar för ditt arbete. Att samarbeta med dina kollegor mot gemensamma mål är självklart för dig och du har lätt att kommunicera med andra, såväl medarbetare som kunder. Du drivs av att överträffa kundernas förväntningar och motiveras av att arbeta resultatinriktat.

Vi söker dig som har operativ eller kommersiell erfarenhet av spedition och ser gärna att du har erfarenhet av vägtransporter, sjöfrakt, flygfrakt eller specialtransporter. Har du tidigare arbetat i en koordinerande roll ser vi det som meriterande. I den här rollen är det viktigt att din engelska håller god nivå då det är en del av den vardagliga kommunikationen såväl internt som externt. Att du har goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.

Ansökan
Har du hittat tjänsten för dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar LS Cargo med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2021-10-31. Vid frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på 073-351 27 31. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Speditör sökes till Haegerstrands Shipping & Logistics

Ansök    Okt 7    AB P.J. Haegerstrand    Speditör
Haegerstrands erbjuder alla typer av tjänster i samband med import- och exporttransporter av gods. Alla kunder tilldelas det team som passar bäst för uppdraget och använder sig av samarbetspartners såsom rederier, terminaler och åkerier för att kunna ge kunderna en personlig och högkvalitativ service. I rollen som speditör kommer du att arbeta med export och import till kunder i varierad storlek, där du på ett lyhört och affärsmässigt sätt hittar en l... Visa mer
Haegerstrands erbjuder alla typer av tjänster i samband med import- och exporttransporter av gods.


Alla kunder tilldelas det team som passar bäst för uppdraget och använder sig av samarbetspartners såsom rederier, terminaler och åkerier för att kunna ge kunderna en personlig och högkvalitativ service.


I rollen som speditör kommer du att arbeta med export och import till kunder i varierad storlek, där du på ett lyhört och affärsmässigt sätt hittar en logistiklösning som passar varje unik kund bäst.
Du administrerar skeppningar och uppdrag enligt arbetsfördelning, tar ägande och ansvar av dina uppdrag samt ser till att kunden får önskad information.
Vidare så har du löpande återkoppling till ansvarig spedition, kontakt med leverantörer så som rederier och åkerier. I arbetsuppgifterna ingår även fakturering och kontering.
Arbetsgruppen består av ett tiotal speditörer. Lagspel är en viktig framgångsfaktor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års praktisk erfarenhet inom spedition och/eller logistik. Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift i såväl svenska som engelska samt god vana att arbeta med Office-paketet och Excel.
Du har förmågan att under press arbeta strukturerat och metodiskt med bibehållen helhetssyn. Som person är du självgående, initiativtagande och har lätt för att underhålla relationer.
Urval och intervjuer sker löpande vilket kan komma att innebära att tjänsten blir tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

Mejla ditt personliga brev och CV till [email protected] Visa mindre

DHL Freight söker; Administrativ kontorspersonal

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. DHL Freight Sweden i Gävle är DHLs viktiga knutpunkt i norra Sverige. Här hanterar vi framför allt styckegods och paket. V... Visa mer
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
DHL Freight Sweden i Gävle är DHLs viktiga knutpunkt i norra Sverige. Här hanterar vi framför allt styckegods och paket. Vi eftersöker nu en driven medarbetare. Hos oss är det viktigt att vara en lagspelare och teamet består av glada kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för vår administration i verksamheten. Hos oss är det viktigt att vara en lagspelare, att vara serviceinriktad med en känsla för att kunna prioritera för att trivas. Teamet består av glada kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda. Att arbeta proaktivt med kunden i fokus samtidigt som du sköter kontorets dagliga arbetsuppgifter självständigt faller dig naturligt.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet är det fördelaktigt om du har tidigare arbetslivserfarenhet från ett kundtjänstarbete eller serviceyrke.
Som person är du glad och serviceinriktad med god samarbetsförmåga.
Nedan kännetecknar dig som person:
Brinner för att kunder och kollegor är nöjda
Är strukturerad och ordningsam
Kommunicerar väl och är tydlig
Visar engagemang och uthållighet
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Tjänsten är visstidsanställning till och med 2023-09-23 med 100 % tjänstgöringsgrad på schema förmiddag/dag/eftermiddag. Tjänsten är placerad i Gävle
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 31 juli, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Peder Wahlman på email: [email protected]
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Visa mindre