Lediga jobb som Kvalitetschef i Gävle

Se lediga jobb som Kvalitetschef i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

BPS-ledare till Stora Enso Skutskär

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas s... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso Skutskär är en produktionsanläggning för biomaterial med 100-åriga anor. Idag är fabriken en modern högteknologisk arbetsplats med fokus på effektiv och resurssnål produktion där vi tar hänsyn till vår närmiljö. På produktionsanläggningen tillverkar vi 520 000 ton pappers- och fluffmassa som av våra kunder vidareförädlas till bl. a. grafiskt finpapper, kartonger, airlaid och hygienprodukter.

Se vår film: https://www.youtube.com/watch?v=6OxAbAKm5ls

Dina arbetsuppgifter
Karriär för ett bättre klimat. Varje dag.

Brinner du för ledarskap, förbättringsarbete och hållbar produktion? Stora Enso Skutskär söker nu en engagerad BPS-ledare till avdelningen Biomaterials Production System. I den här rollen får du möjligheten att leda och utveckla arbetet med TPM/LEAN-principer, samtidigt som du bidrar till en effektiv och säker produktion med fokus på kvalitet och hållbarhet. Som en del av teamet blir du en viktig kugge i Stora Ensos resa mot en grönare framtid.

Som BPS-ledare arbetar du skiftgående (6-skift) och ansvarar för att säkerställa att våra arbetssätt utvecklas och följs enligt överenskomna standarder. Du leder TPM-aktiviteter, hanterar avvikelser och spelar en viktig roll i att inspirera och coacha ditt team till ständiga förbättringar och en kultur av kvalitet, säkerhet och hållbarhet. Du arbetar nära skiftchefer och ingenjörer och är en viktig del av vår krisledning vid behov.

Din profil
Vi söker en engagerad, lyhörd och strukturerad person med ett genuint intresse för förbättringsarbete och ledarskap. Du har en stark vilja att lära och utvecklas, har erfarenhet inom produktionsarbete och har du erfarenhet av TPM/LEAN är det meriterande. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom industri eller produktion.

För att lyckas i denna roll krävs en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du har förmågan att skapa förtroende, är en tydlig ledare som kan agera med beslutsamhet och driva på när det behövs samtidigt som du inspirerar och motiverar andra.

Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande.

Ansökan
Stora Enso Skutskär samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Uppdraget inleds enligt överenskommelse och sträcker sig över sex månader med chans till förlängning.

Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Linda Haglind på 073-351 27 12 eller [email protected].

Ansök via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast den 2024-12-15. Visa mindre

SHEQ Manager till Atlas Copco

Om företaget Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem.... Visa mer
Om företaget
Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem. Vi är kända för vår höga produktkvalitet och att våra kunder har tillgång till ett rikstäckande försäljnings-, distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna alltid går på maximal effektivitet med minimal stilleståndstid. På produktionsanläggningen i Tierp arbetar nästan 500 personer.
Är du fortsatt nyfiken på vilka Atlas Copco är? Mer information finns på www.atlascopcogroup.com



Dina arbetsuppgifter
Atlas Copco i Tierp söker dig som brinner för säkerhet, hälsa, miljö och kvalitet och som vill bidra till att skapa en sund, säker och hållbar arbetsplats – kanske är det du som är deras nya engagerade SHEQ Manager! Om du vill vara med och driva och utveckla Atlas Copcos hållbarhetsarbete framåt tycker vi att du ska fortsätta läsa!
Som SHEQ Manager kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera företagets säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsstrategier i Tierp samt vara ett stöd till SHEQ representanter på våra produktionsenheter i Ungern och England samt till Atlas Copcos säljbolag. Vidare säkerställer du att företaget följer de lagar och regler som finns inom dessa områden. Rollen innebär att du utbildar och informerar chefer och medarbetare om säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsfrågor. Du kommer att ansvara för vårt ledningssystem och uppfyllande av kraven i ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Tjänsten innebär att du ansvarar för både interna och externa revisioner. Rollen innefattar hantering av miljötillstånd och löpande kontakt med myndigheter.
Altas Copco arbetar mycket med hållbarhetsfrågor och där tar du ett stort ansvar i att leda och motivera dina kollegor och medarbetare i arbetet framåt. Du är inte främmande inför att ta kontakt med andra specialister inom området och bygga nätverk för att utveckla hållbarhetsarbetet.
I rollen ingår även personalansvar för två kompetenta och självgående kollegor, och ni arbetar nära tillsammans för att driva Atlas hållbarhetsarbete framåt



Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som SHEQ Manager ser vi att du har relevant utbildning inom säkerhet, hälsa, miljö eller kvalitet. Vi tror även att du har erfarenhet av arbete med SHEQ-frågor inom tillverkningsindustrin sedan tidigare. Vidare ser vi att du har god kunskap gällande lagar och regler inom säkerhet, hälsa, miljö och kvalitet. Har du erfarenhet av att leda och driva förbättringsprojekt inom hållbarhet så ser vi det som starkt meriterande. Du har mycket goda kunskaper inom arbete med ledningssystem, ISO-certifieringar samt intern- och externrevision. Dina kunskaper i engelska är mycket goda i såväl tal som skrift.
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har en stark kommunikativ förmåga. Din passion för kvalitet och ditt breda perspektiv gör att du vågar utmana traditionella metoder och söker efter nya innovativa lösningar. Du kommer vara en viktig drivkraft i Atlas Copcos strävan efter att utvecklas till en ännu mer hållbar och framgångsrik verksamhet.
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll där du får möjlighet att påverka och driva företagets hållbarhetsarbete. Du kommer arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Om du är en engagerad och driven person som brinner för hållbarhet och SHEQ-frågor, då kanske det här jobbet passar dig?


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Atlas Copco med Clockwork Rekrytering. Tjänsten söker du via Clockworks hemsida, www.clockworkpeople.se, gärna så snart som möjligt men senast 2023-09-24. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Pernilla Antonsson på 073-351 27 31. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

KMA - Ansvarig till Norex

Ansök    Maj 16    Prowork Bemanning AB    Kvalitetschef
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsikt... Visa mer
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.
Vi söker: Dig som har adekvat erfarenhet av att implementera strategiskt arbete i kärnverksamheten genom att driva projekt från start till slut. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en entrepenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Om du är ödmjuk, trivs i en omväxlande roll där du får vara med och rita kartan framåt kommer du att trivas bra hos. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla best practice principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbetet för hållbara lösningar inom stålbranschen.
Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena Kvalité, Miljö, Arbetsmiljö och säkerhet i Norex service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA frågor såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Vidare kommer du att vara ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.
Arbetsuppgifter
Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
Säkerställa att regelverk efterlevs
Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
Rapportera företagets hållbarhetsarbete

Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet inom området. Vi tror att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad
eller transport. Du har rutin och erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att strukturerat arbeta med implementering av systematiskt kvalitéts-, miljö-, arbetsmiljö och säkerhetsarbete. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift, talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer varje vecka.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
Heltid, dagtid
Lön enligt överenskommelse
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
Resor förekommer i tjänsten

Ansökan skickas till [email protected], vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor angående ansökningsförfarandet, eller om du vill veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Grönlund, 0709838465.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap. Visa mindre

SHEQ Manager till Atlas Copco

Om företaget Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem.... Visa mer
Om företaget
Atlas Copco är en global industrikoncern som grundades 1873 och har sitt huvudkontor i Nacka, Stockholm. Inom företaget arbetar 49 000 medarbetare och våra kunder finns i fler än 180 länder. På Atlas Copco är vi pionjärer inom teknikutveckling och verksamheten omfattar produktion, försäljning, service och marknadsföring av högkvalitativa luftkompressorer, vakuum-utrustningar, generatorer, pumpar, ljustorn, industriverktyg och monteringssystem. Vi är kända för vår höga produktkvalitet och att våra kunder har tillgång till ett rikstäckande försäljnings-, distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna alltid går på maximal effektivitet med minimal stilleståndstid. På produktionsanläggningen i Tierp arbetar nästan 500 personer.
Är du fortsatt nyfiken på vilka Atlas Copco är? Mer information finns på www.atlascopcogroup.com



Dina arbetsuppgifter
Atlas Copco i Tierp söker dig som brinner för säkerhet, hälsa, miljö och kvalitet och som vill bidra till att skapa en sund, säker och hållbar arbetsplats – kanske är det du som är deras nya engagerade SHEQ Manager! Om du vill vara med och driva och utveckla Atlas Copcos hållbarhetsarbete framåt tycker vi att du ska fortsätta läsa!
Som SHEQ Manager kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera företagets säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsstrategier i Tierp samt vara ett stöd till SHEQ representanter på våra produktionsenheter i Ungern och England samt till Atlas Copcos säljbolag. Vidare säkerställer du att företaget följer de lagar och regler som finns inom dessa områden. Rollen innebär att du utbildar och informerar chefer och medarbetare om säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsfrågor. Du kommer att ansvara för vårt ledningssystem och uppfyllande av kraven i ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Tjänsten innebär att du ansvarar för både interna och externa revisioner. Rollen innefattar hantering av miljötillstånd och löpande kontakt med myndigheter.
Altas Copco arbetar mycket med hållbarhetsfrågor och där tar du ett stort ansvar i att leda och motivera dina kollegor och medarbetare i arbetet framåt. Du är inte främmande inför att ta kontakt med andra specialister inom området och bygga nätverk för att utveckla hållbarhetsarbetet.
I rollen ingår även personalansvar för två kompetenta och självgående kollegor, och ni arbetar nära tillsammans för att driva Atlas hållbarhetsarbete framåt



Din profil
Atlas Copco i Tierp söker dig som brinner för säkerhet, hälsa, miljö och kvalitet och som vill bidra till att skapa en sund, säker och hållbar arbetsplats – kanske är det du som är deras nya engagerade SHEQ Manager! Om du vill vara med och driva och utveckla Atlas Copcos hållbarhetsarbete framåt tycker vi att du ska fortsätta läsa!
Som SHEQ Manager kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera företagets säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsstrategier i Tierp samt vara ett stöd till SHEQ representanter på våra produktionsenheter i Ungern och England samt till Atlas Copcos säljbolag. Vidare säkerställer du att företaget följer de lagar och regler som finns inom dessa områden. Rollen innebär att du utbildar och informerar chefer och medarbetare om säkerhets-, hälsoskydds-, miljö- och kvalitetsfrågor. Du kommer att ansvara för vårt ledningssystem och uppfyllande av kraven i ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Tjänsten innebär att du ansvarar för både interna och externa revisioner. Rollen innefattar hantering av miljötillstånd och löpande kontakt med myndigheter.
Altas Copco arbetar mycket med hållbarhetsfrågor och där tar du ett stort ansvar i att leda och motivera dina kollegor och medarbetare i arbetet framåt. Du är inte främmande inför att ta kontakt med andra specialister inom området och bygga nätverk för att utveckla hållbarhetsarbetet.
I rollen ingår även personalansvar för två kompetenta och självgående kollegor, och ni arbetar nära tillsammans för att driva Atlas hållbarhetsarbete framåt



Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Atlas Copco med Clockwork Rekrytering. Tjänsten söker du via Clockworks hemsida, www.clockworkpeople.se, gärna så snart som möjligt men senast 2023-09-24. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Pernilla Antonsson på 073-351 27 31. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

KMA - Ansvarig till Norex (Nyexad)?

Ansök    Maj 16    Prowork Bemanning AB    Kvalitetschef
Vi söker dig som är nyexad inom relevant yrkesområde? Du som har drivet och vill utvecklas i rollen. Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra k... Visa mer
Vi söker dig som är nyexad inom relevant yrkesområde? Du som har drivet och vill utvecklas i rollen.
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.
Vi söker Dig som vill utevcklas och få erfarenhet av att implementera strategiskt arbete i kärnverksamheten genom att driva projekt från start till slut. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en entrepenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Om du är ödmjuk, trivs i en omväxlande roll där du får vara med och rita kartan framåt kommer du att trivas bra hos. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla best practice principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbetet för hållbara lösningar inom stålbranschen.
Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena Kvalité, Miljö, Arbetsmiljö och säkerhet i Norex service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA frågor såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Vidare kommer du att vara ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.
Arbetsuppgifter
Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalité, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
Säkerställa att regelverk efterlevs
Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
Rapportera företagets hållbarhetsarbete

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport. Har du någon erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete är det meriterande. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som i skrift, talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer (någon gång / kvartal)
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
Heltid, dagtid
Lön enligt överenskommelse
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
Resor förekommer i tjänsten

Ansökan skickas till [email protected], vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor angående ansökningsförfarandet, eller om du vill veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Grönlund, 0709838465.
För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap. Visa mindre

Avdelningschef Miljö och Verksamhetsutveckling

Har du ett starkt engagemang för miljöfrågor och kvalitetssäkring av verksamhet i en framtidsinriktad industri? Har du erfarenhet från arbete inom miljö och verksamhetssystem? Då kan du vara vår nya avdelningschef för Miljö och Verksamhetsutveckling! Vi erbjuder: • En plats i en organisation med goda värderingar, stort arbetsmiljöfokus och miljömedvetenhet. • Utvecklingsmöjligheter i en spännande och utmanade arbetsmiljö. • Ett stimulerande arbete med högt... Visa mer
Har du ett starkt engagemang för miljöfrågor och kvalitetssäkring av verksamhet i en framtidsinriktad industri? Har du erfarenhet från arbete inom miljö och verksamhetssystem? Då kan du vara vår nya avdelningschef för Miljö och Verksamhetsutveckling!
Vi erbjuder:
• En plats i en organisation med goda värderingar, stort arbetsmiljöfokus och miljömedvetenhet.
• Utvecklingsmöjligheter i en spännande och utmanade arbetsmiljö.
• Ett stimulerande arbete med högt ansvarstagande och stora möjligheter till egen påverkan.
Om tjänsten
Avdelningen för Miljö och Verksamhetsutveckling och har det övergripande ansvaret för att leda brukets miljöarbete, verksamhetsutveckling och förbättringsledning.
I den här rollen ingår du i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till fabrikschef. Du har personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsansvar för avdelningen och dess medarbetare.
Som avdelningschef leder du avdelningen mot uppsatta, gemensamma verksamhetsmål enligt Gävle bruks budget, verksamhetsplan, verksamhetssystem samt systematiska arbetsmiljöarbete. Med ett inkluderande ledarskap utvecklar du underställd personal och tillsammans med dina medarbetare arbetar du med att initiera, planera, utforma och säkra det arbete som ansvarsområdet innefattar.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna:
Leda och samordna verksamheten inom ansvarsområdet.
Bevaka att gällande miljövillkor för processen följs och innehålls och vid avvikelser initiera utredningar/handlingsplaner.
Ansvara för brukets myndighetskontakter och tillståndsprocesser.
Ansvara för att utveckla brukets ledningssystem samt planering och genomförande av revisioner.
Stödja linjeorganisationen med verktyg/metodik i förbättringsarbetet
Med utgångspunkt från Gävle Bruks övergripande verksamhetsplan upprätta och följa upp utfall av verksamhetsplaner inom ansvarsområdet.
Upprättande av kostnadsbudget för avdelningen, följa upp kostnadsutfallet och se till att budgeten efterföljs.
Genomföra utvecklingssamtal med underställd personal.
Se till att skriftlig vidaredelegering av arbetsuppgifter för arbetsmiljön sker inom avdelningen och är uppdaterad.
Delta i andra, av fabriksdirektör för Gävle Bruk, anvisade arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Akademisk högskoleexamen inom relevant område för tjänsten.
Erfarenhet från miljöarbete, gärna från industriell verksamhet.
Erfarenhet från verksamhetsutveckling/förbättringsarbete.
Ett involverande ledarskap.


Personliga egenskaper
För att trivas i denna roll ser vi att du som söker besitter en stark drivkraft och initiativförmåga, med tydlig målmedvetenhet. Du arbetar strukturerat och noggrant, och i nära samarbete med organisationen varför det krävs att du har lätt för att se både detaljer och helhet. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov och du har lätt för att anpassa ditt sätt att kommunicera, samt att genomföra de beslut som tagits för att nå uppsatta mål. Du är duktig på att analysera och utvärdera information, och kan driva frågor med ett coachande arbetssätt.
Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fabriksdirektör Pierre Aggarwal på 026-151959 eller [email protected]
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Frida Linngård, Talent Acquisition Partner på 026-151967 eller [email protected]
Ansökningsinformation
Varmt välkommen med din ansökan senast 14 november 2021. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval och kandidatkontakt kan bli aktuellt.
Obs! I den här rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till annonseringskanaler och samarbeten, varför vi vänligt tackar nej till kontakt gällande dessa frågor.
BillerudKorsnäs
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Visa mindre

Hållbarhetsansvarig till Svanenmärkt möbeltillverkare!

Ansök    Apr 6    Academic Work Sweden AB    Kvalitetschef
Vill du vara med och bidra till framtidens erbjudanden av kontorsmöbler för hållbara arbetsplatser? Har du erfarenhet från att driva verksamhetsledningssystem inom industri och älskar processutveckling? Vi söker dig som brinner du för hållbarhet, miljö- och kvalitetsfrågor till en ledningsgruppsroll hos Edsbyverken. Med lång historia av ekologisk medvetenhet i produktionen strävar Edsbyverken alltid efter att vara i branschens framkant som det självklara v... Visa mer
Vill du vara med och bidra till framtidens erbjudanden av kontorsmöbler för hållbara arbetsplatser? Har du erfarenhet från att driva verksamhetsledningssystem inom industri och älskar processutveckling? Vi söker dig som brinner du för hållbarhet, miljö- och kvalitetsfrågor till en ledningsgruppsroll hos Edsbyverken. Med lång historia av ekologisk medvetenhet i produktionen strävar Edsbyverken alltid efter att vara i branschens framkant som det självklara valet av moderna kontorsmöbler utifrån ett miljö- och hållbarhetsperspektiv. Välkommen till en spännande tjänst på ett bolag med tydliga ambitioner! Urval görs löpande, så sök tjänsten redan idag.

OM TJÄNSTEN
Som hållbarhetsansvarig sitter du med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Du kommer att ha det övergripande verksamhetsansvaret för alla miljö- och kvalitetsrelaterade frågor på Edsbyverken. Här erbjuds du en spännande roll för att driva miljö- och kvalitetskulturen till nästa nivå, men också en nyckelroll för att ta fram nya affärsmodeller för återbruk och cirkuläritet. Edsbyverken har en modern produktionsanläggning och producerar möbler till moderna kontor, bland annat till oss på Academic Work!

Du erbjuds

En möjlighet att driva utvecklingen av hållbarhetsfrågor inte bara internt utan också för hela branschen och samhället i stort. Välkommen till ett bolag med familjär och inkluderande stämning med tydliga ambitioner.

ARBETSUPPGIFTER
Som hållbarsansvarigt driver du arbetet inom miljö- och kvalitet framåt och agerar expert för att stötta verksamheten och säkerställer att processer drivs och sköts enligt certifieringar och lagkrav. Du kommer också att initiera och driva förbättringsprojekt. Rollen innefattar bla:


* Ansvara för att driva utveckling av processer och rutiner för miljö och kvalitet tillsammans med kvalitetsteam, produktion, produktutveckling mfl.
* Omväldsbevakning och ledningsgruppsarbete
* Produktcertifieringar och validering av leverantörer
* Ansvara för intern- och externrevision samt myndighetskontakter


VI SÖKER DIG SOM
- Brinner för miljö- och kvalitetsfrågor
- Har minst 2 års erfarenhet som miljöingenjör, kvalitetsingenjör, KMA-samordnare, EHS-koordinator, EHS-specialist, verksamhetsutvecklare eller erfarenhet som bedöms likvärdig
- Har kunskap om ISO 9001 och ISO 14001
- Har erfarenhet från produktion/tillverkande industri
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete med externa certifieringsorganisationer eller eftergymnasial utbildning inom exempelvis miljö, teknik, ekonomi eller HR.

Vi tror att dina personliga egenskaper är av största vikt för att lyckas i rollen. Du är en person som har förmåga att skapa engagemang kring de frågor som du ansvarar för och driva dem framåt i nära samarbete med olika avdelningar. Vidare ser vi att du som person är:


* Problemlösande
* Självgående
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Augusti 2022
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Edsbyn. Du behöver vara på plats på siten minst 3-4 dagar/vecka, vissa arbetsuppgifter går att genomföra på distans.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sedan starten 1899 har Edsbyverken varit ekonomiskt och ekologiskt medvetna om att tillvarata träråvaran i sin möbelproduktion. Pinnstolen Fanett som sålts i över 5 miljoner exemplar, kom till för att ta till vara på spillvirket från skidtillverkning. Edsbyverken var det första kontorsmöbelföretaget som blev godkänt för Svanen och produkterna är godkända enligt Möbelfakta. Idag omsätter Edsbyverken 300MSEK och kunderna finns främst i storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en del exportverksamhet till England och övriga Europa. AB Edsbyverken som ingår i Koncernen Edsbyn Senab AB. Läs mer om Edsbyverkem här! Visa mindre

Kvalitets- och miljöansvarig i Gävle

Har du erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete, trivs med administration samtidigt som du är kommunikativ och lösningsorienterad? Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en entreprenöriell, teknikfokuserad och familjär organisation med ett öppet och trevligt klimat. Här får du, förutom att förvalta befintligt kvalitets- och miljöarbete, även vara med och påverka och utveckla det som innefattar detta område. Till vår kund med 29 kontor i Sverige söker vi nu e... Visa mer
Har du erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete, trivs med administration samtidigt som du är kommunikativ och lösningsorienterad? Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en entreprenöriell, teknikfokuserad och familjär organisation med ett öppet och trevligt klimat. Här får du, förutom att förvalta befintligt kvalitets- och miljöarbete, även vara med och påverka och utveckla det som innefattar detta område.

Till vår kund med 29 kontor i Sverige söker vi nu en kvalitets- och miljöansvarig för ett uppdrag med start i december och som pågår i ungefär 4-6 månader. Kontoren tillhörande Mälardalen är belägna i Uppsala, Stockholm, Gävle och Västerås, där du själv får möjlighet att välja vilket kontor du vill utgå ifrån.

Detta är ett konsultuppdrag där möjlighet finns att vara underkonsult via oss alternativt anställas som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsuppgifter
Som kvalitets- och miljöansvarig ansvarar du för organisationens kvalitets- och miljöarbete på samtliga 29 kontor i Sverige. Du kommer även att agera som arbetsmiljösamordnare samt om du är kunnig inom området, även hantera GDPR-frågor. Resor kan förekomma 1-2 gånger i månaden, framför allt till kontoren i Mälardalen men kan även vara till övriga kontor vid exempelvis deltagande i ISO-revisioner. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Delta och vara ett stöd vid ISO-revisioner
- Avvikelsehantering
- Dokumenthantering
- Uppdatera mallar
- Kommunicera och publicera miljörelaterade nyheter på intranätet
Vem är du?
För att lyckas i rollen som kvalitets- och miljöansvarig ser vi att du har tidigare erfarenhet av en liknande tjänst samt har med fördel en relevant utbildning inom området. Du har kunskap om och förståelse för hur flödena ser ut för avvikelsehantering samt erfarenhet av att delta i revisioner, där du under detta uppdrag kommer vara ett stöd. Har du kommit i kontakt med kemikaliehantering samt har kunskap om GDPR ses det som starkt meriterande. Vidare har du vana av att arbeta i MS Officepaketet, gärna även i Sharepoint samt har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska.

Som person är du administrativ lagd och har lätt för att uttrycka dig i tal såväl som i skrift. Du räds inte för förändringar och har ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt samtidigt som du tycker om struktur och när det är ordning och reda.
Du erbjuds
Uppdraget förväntas påbörjas 1 december och kommer att pågå i ungefär 4-6 månader. För rätt person och vid intresse finns eventuell möjlighet till fast anställning när uppdraget löper ut. Uppdragets omfattning är 50-100% beroende på erfarenhet och önskemål. Arbetstiderna är vardagar dagtid med möjlighet till flex samt distansarbete någon/några dagar i veckan efter överenskommelse. Resor kan förekomma 1-2 gånger i månaden, framför allt till kontoren i Mälardalen men kan även vara vid exempelvis revisioner på övriga kontor.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på [email protected]
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster. Visa mindre

Driven kvalitetschef till Gevaliarosteriet i Gävle

Om oss Om företaget We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other. Dina arbetsuppgifter Till vårt Gevaliarosteri i Gävle, Sveriges största kafferoste... Visa mer
Om oss



Om företaget
We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other.


Dina arbetsuppgifter
Till vårt Gevaliarosteri i Gävle, Sveriges största kafferosteri, söker vi nu en driven kvalitetschef som vill leda och vidareutveckla vårt kvalitetsarbete.

Du bär ansvaret för kvalitetsarbetet för enheten i Gävle och säkerställer att organisationen tar ett ägarskap för de processer, produkter och moment inom kvalitet som ligger i varje medarbetares ansvar. Du driver arbetet så organisationen når de förväntade resultaten gällande kvalitet. Processer utvecklas och förbättras under ditt ansvar och du skapar ett tydligt engagemang i organisationen för kvalitetsfrågor. Proaktivitet och driv kommer att skapa goda förutsättningar för dig att lyckas i rollen. Du kommer att arbeta med stort fokus på kund, produkt och process.

I rollen ingår personalansvar och du leder, coachar och utvecklar ditt team. Du ingår i ledningsgruppen för fabriken i Gävle och rapporterar till vår nordiska fabrikschef. Samarbetar gör du också med vår norska anläggning i Bergen.

Huvudsakliga ansvarsområden:
Som ledare utbildar, coachar och utvärderar du dina medarbetare i kvalitetskrav, policys, standarder och rutiner. Du ser till att fabrikens kvalitetsfunktion står i ständig utveckling och bidrar aktivt till den kontinuerliga förbättringen av bästa praxis av kvalitet i hela JDE:s organisation. Genom ditt arbete stödjer du all förändringshanteringsverksamhet över hela anläggningen och involveras tidigt och genom hela processen vid nya produktlanseringar.

Du leder kvalitetsarbetet med hjälp av Lean- och TPM-kunskap för att uppnå högsta engagemang i strävan efter nollfel i alla led av tillverkningsprocessen. Övergripande ansvarar du för planering, övervakning och kontroll av JDE:s kvalitetsstyrningssystem och säkerställer utbildning och efterlevnad för hela vår organisation.


Din profil
Din högskolexamen är inriktat mot teknik, kemi, livsmedelsteknik eller närliggande. För att axla rollen har du erfarenhet av ledande kvalitetsfunktion eller annan ledarerfarenhet. Vi ser att du har god förståelse för livsmedelsproducerande miljö och dess kvalitetsutmaningar. Alternativt kan erfarenhet från kemi-, process- och läkemedelsindustri vara relevant och meriterande.

Som person är du trygg, engagerad, driven och har en positiv attityd till förändringar och förbättringar. Du har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt i kombination med en förmåga att identifiera och driva förbättringar. Du besitter en förmåga att engagera och inspirera medarbetare på olika nivåer i organisationen.

Samarbete sker med såväl lokala som internationella kollegor, därför tror vi att du är social och har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering, och hänvisar samtliga frågor om rollen till rekryteringskonsult Maria Lehnbom, tfn 0733-512710. Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se. Sista ansökningsdag för tjänsten är 30 november 2019.

Facklig representant Roger Norén, [email protected] Visa mindre

Driven Quality Manager in Gävle at the Gevalia roastery

Om oss Om företaget We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other. Dina arbetsuppgifter We are now looking for a driven quality manager who wants to ... Visa mer
Om oss



Om företaget
We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other.


Dina arbetsuppgifter
We are now looking for a driven quality manager who wants to lead and further develop the quality work at our Gevalia coffee roastery in Gävle, Sweden's largest coffee roastery.

You are responsible for the quality work for the unit in Gävle and ensure that the organization takes ownership of the processes, products and elements of quality that are in line with each employee's responsibility. You lead the structuring of tasks so that the organization reaches the expectations regarding quality results.

Processes are developed and improved under your responsibility and you ensure strong commitment to quality control within the organization. Proactivity and drive are great qualities to possess in order to succeed in the role. You will carry out your work with specific focus on the customer, the product and the process.

The role includes staff responsibility and you lead, coach and develop your team. You are part of the management group for the factory in Gävle and report to our Nordic factory manager. You also collaborate with our Norwegian facility in Bergen.

Main responsibilities:
As a leader you will train, coach and evaluate your employees regarding quality requirements, policies, standards and routines. You ensure that the factory's quality function is constantly evolving and contributes actively to the continuous improvement of best practice of quality throughout JDE's organization. Through your work, you support all change management operations across the plant and get involved early on and throughout the process in new product launches.

You lead the quality work with the help of Lean and TPM knowledge to achieve the highest commitment in the pursuit of zero errors in all stages of the manufacturing process. Overall, you are responsible for planning, monitoring and control of JDE's quality management system and ensure training and compliance for our entire organization.


Din profil
You have college degree with a focus on technology, chemistry, food technology, or similar. In order to take on the role, you have previous experience of leading quality functions or other leadership experience. We would like you to have a good understanding of the food-producing environment and its quality challenges. Alternatively, experience from the chemistry, process and pharmaceutical industry can be relevant and advantageous.

As a person you are confident, committed, driven and have a positive attitude towards change and improvement. You have a structured and systematic approach in combination with an ability to identify and drive improvements. You possess the ability to engage and inspire employees at various levels in the organization.

Collaboration takes place with both local and international colleagues, which is why we believe you are social and easy to communicate with in both Swedish and English.

Welcome with your application!

We are collaborating with Clockwork Recruitment, and refer all questions about the role to recruitment consultant Maria Lehnbom, tel. 0733-512710. You can apply to the position via www.clockworkpersonal.se. The last application date is November 3, 2019.

Union Representative Roger Norén, [email protected] Visa mindre

Driven kvalitetschef till Gevaliarosteriet i Gävle

Om oss Om företaget We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other. Dina arbetsuppgifter Till vårt Gevaliarosteri i Gävle, Sveriges största kafferoste... Visa mer
Om oss



Om företaget
We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other.


Dina arbetsuppgifter
Till vårt Gevaliarosteri i Gävle, Sveriges största kafferosteri, söker vi nu en driven kvalitetschef som vill leda och vidareutveckla vårt kvalitetsarbete.

Du bär ansvaret för kvalitetsarbetet för enheten i Gävle och säkerställer att organisationen tar ett ägarskap för de processer, produkter och moment inom kvalitet som ligger i varje medarbetares ansvar. Du driver arbetet så organisationen når de förväntade resultaten gällande kvalitet. Processer utvecklas och förbättras under ditt ansvar och du skapar ett tydligt engagemang i organisationen för kvalitetsfrågor. Proaktivitet och driv kommer att skapa goda förutsättningar för dig att lyckas i rollen. Du kommer att arbeta med stort fokus på kund, produkt och process.

I rollen ingår personalansvar och du leder, coachar och utvecklar ditt team. Du ingår i ledningsgruppen för fabriken i Gävle och rapporterar till vår nordiska fabrikschef. Samarbetar gör du också med vår norska anläggning i Bergen.

Huvudsakliga ansvarsområden:
Som ledare utbildar, coachar och utvärderar du dina medarbetare i kvalitetskrav, policys, standarder och rutiner. Du ser till att fabrikens kvalitetsfunktion står i ständig utveckling och bidrar aktivt till den kontinuerliga förbättringen av bästa praxis av kvalitet i hela JDE:s organisation. Genom ditt arbete stödjer du all förändringshanteringsverksamhet över hela anläggningen och involveras tidigt och genom hela processen vid nya produktlanseringar.

Du leder kvalitetsarbetet med hjälp av Lean- och TPM-kunskap för att uppnå högsta engagemang i strävan efter nollfel i alla led av tillverkningsprocessen. Övergripande ansvarar du för planering, övervakning och kontroll av JDE:s kvalitetsstyrningssystem och säkerställer utbildning och efterlevnad för hela vår organisation.


Din profil
Din högskolexamen är inriktat mot teknik, kemi, livsmedelsteknik eller närliggande. För att axla rollen har du erfarenhet av ledande kvalitetsfunktion eller annan ledarerfarenhet. Vi ser att du har god förståelse för livsmedelsproducerande miljö och dess kvalitetsutmaningar. Alternativt kan erfarenhet från kemi-, process- och läkemedelsindustri vara relevant och meriterande.

Som person är du trygg, engagerad, driven och har en positiv attityd till förändringar och förbättringar. Du har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt i kombination med en förmåga att identifiera och driva förbättringar. Du besitter en förmåga att engagera och inspirera medarbetare på olika nivåer i organisationen.

Samarbete sker med såväl lokala som internationella kollegor, därför tror vi att du är social och har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering, och hänvisar samtliga frågor om rollen till rekryteringskonsult Maria Lehnbom, tfn 0733-512710. Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se. Sista ansökningsdag för tjänsten är 3 november 2019.

Facklig representant Roger Norén, [email protected] Visa mindre

Driven Quality Manager in Gävle at the Gevalia roastery

Om oss Om företaget We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other. Dina arbetsuppgifter We are now looking for a driven quality manager who wants to ... Visa mer
Om oss



Om företaget
We are proud of our passionate colleagues who challenge the status quo and styles of perfection in all they do. Our goal is simple and ambitious - JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup. Working with us means that you will make a difference in a busy but collegial environment. We work as a team celebrating our successes and helping each other.


Dina arbetsuppgifter
We are now looking for a driven quality manager who wants to lead and further develop the quality work at our Gevalia coffee roastery in Gävle, Sweden's largest coffee roastery.

You are responsible for the quality work for the unit in Gävle and ensure that the organization takes ownership of the processes, products and elements of quality that are in line with each employee's responsibility. You lead the structuring of tasks so that the organization reaches the expectations regarding quality results.

Processes are developed and improved under your responsibility and you ensure strong commitment to quality control within the organization. Proactivity and drive are great qualities to possess in order to succeed in the role. You will carry out your work with specific focus on the customer, the product and the process.

The role includes staff responsibility and you lead, coach and develop your team. You are part of the management group for the factory in Gävle and report to our Nordic factory manager. You also collaborate with our Norwegian facility in Bergen.

Main responsibilities:
As a leader you will train, coach and evaluate your employees regarding quality requirements, policies, standards and routines. You ensure that the factory's quality function is constantly evolving and contributes actively to the continuous improvement of best practice of quality throughout JDE's organization. Through your work, you support all change management operations across the plant and get involved early on and throughout the process in new product launches.

You lead the quality work with the help of Lean and TPM knowledge to achieve the highest commitment in the pursuit of zero errors in all stages of the manufacturing process. Overall, you are responsible for planning, monitoring and control of JDE's quality management system and ensure training and compliance for our entire organization.


Din profil
You have college degree with a focus on technology, chemistry, food technology, or similar. In order to take on the role, you have previous experience of leading quality functions or other leadership experience. We would like you to have a good understanding of the food-producing environment and its quality challenges. Alternatively, experience from the chemistry, process and pharmaceutical industry can be relevant and advantageous.

As a person you are confident, committed, driven and have a positive attitude towards change and improvement. You have a structured and systematic approach in combination with an ability to identify and drive improvements. You possess the ability to engage and inspire employees at various levels in the organization.

Collaboration takes place with both local and international colleagues, which is why we believe you are social and easy to communicate with in both Swedish and English.

Welcome with your application!

We are collaborating with Clockwork Recruitment, and refer all questions about the role to recruitment consultant Maria Lehnbom, tel. 0733-512710. You can apply to the position via www.clockworkpersonal.se. The last application date is November 30st, 2019.

Union Representative Roger Norén, [email protected] Visa mindre

Kvalitetskontroller till Arc Metal

Här får du arbeta i en samordnande roll med ett stort övergripande ansvar samtidigt som du arbetar nära kunder för att säkerställa leveransen. Arc Metal i samarbete med Hensel-verksamheten söker nu dig som är driven och vill ta sig an rollen som kvalitetskontroller. Sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Arc Metals räkning en Kvalitetskontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyr... Visa mer
Här får du arbeta i en samordnande roll med ett stort övergripande ansvar samtidigt som du arbetar nära kunder för att säkerställa leveransen. Arc Metal i samarbete med Hensel-verksamheten söker nu dig som är driven och vill ta sig an rollen som kvalitetskontroller. Sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Arc Metals räkning en Kvalitetskontroller.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Arc Metal under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Arc Metals önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland!

Arbetsuppgifter
Som kvalitetskontroller hos Arc Metal kommer du vara delaktig i att utveckla system som håller kontroll över materialbalanser. Du har närmst kontakt med kunder vid leveranser och säkerställer att det följer flödet.

Det kommer vara du tillsammans med produktionschefen som säkerställer full förståelse för andra i organisationen kring rutiner och genomför även revisioner för att säkerställa utbildningar för personalen.

I din tjänst hos Arc Metal samarbetar du nära det stora internationella företaget Hensel både när det kommer till att förbereda månadsrapporter för granskning och utveckling av KPI för månadsgranskning och annan återkoppling.

Resor ingår som en naturlig del av tjänsten, främst till Tyskland.

Vi söker dig som
har erfarenhet av kvalitets- eller materialkontroll inom tillverkningsindustrin. Du är flytande i både engelska och svenska då arbetet kräver det.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är organiserad och strukturerad i ditt sätt att arbeta samtidigt som du kan tänka utanför ramarna för att skapa en helhetsbild. Vidare kommer det naturligt för dig att ta ansvar i ditt arbete och du är en drivande person.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Andersson

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Information om kundföretaget
Arc Metal AB bildades 1993. Företaget bildades ur ett sammarbete mellan Katalysatoråtervinning i Sverige AB och ScanArc Plasma Technologies. Sedan dess har Arc Metal återvunnit platina, palladium och rodium från olika råvaror. Genom kontinuerlig processutveckling har företaget blivit världsledande på att extrahera värdemetaller ur lågvärdigt material. Genom en smältprocess separeras värdemetallerna från slaggen, resultatet blir en ren slagg utan värdemetaller och en anrikad metallegering innehållandes alla värdemetaller. Arc Metal extraherar och hanterar inga rena värdemetaller utan den framtagna legeringen skickas vidare för vidareförädling.

Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre