Lediga jobb som Inköpschef i Gävle

Se lediga jobb som Inköpschef i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

Ansök    Okt 9    Gävle kommun    Inköpschef
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.

Enheten är relativt ny och växer. På enheten finns många kvalificerade funktioner som sträcker sig över hela inköpsprocessen och som tillsammans bidrar till en hög kompetens inom vårt område.

Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i nyrenoverade lokaler i stadshuset, endast minuterspromenad till Gävle centralstation samt till bussförbindelser. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Vi växer och vill ha dig med på vår utvecklingsresa! Hos oss välkomnas du till en verksamhet full av engagemang, gemenskap och framåtanda där vi tillsammans driver utveckling och skapar framgångsrika affärer. Kom och gör Gävle mer affärsmässigt tillsammans med oss!

För att klara av vårt viktiga uppdrag på bästa sätt är vår inköps- och upphandlingsenhet i en uppväxlings- och utvecklingsfas. Vi har stort fokus på tjänste- och processutveckling, hög kundservice samt att vara en professionell affärspartner inom offentliga affärer. Vårt uppdrag är att leda och utveckla kommunens inköpsarbete. För att höja vår kapacitet utökar vi enheten med tjänster inom flera olika områden.

Vi söker nu en engagerad och motiverad ledare till vår nya roll som gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet. I uppdraget har du personal- och arbetsmiljöansvar för teamet som för närvarande består av 6 medarbetare. Ditt operativa ansvar sträcker sig över olika delar av inköpsprocessen där du leder och fördelar det dagliga arbetet. Du leder utvecklingsarbete och arbetar även operativt med ärenden i teamet.

Teamet du leder består av specialiserade avtalscontrollers på kost och städ, inköpscontroller, inköpshandläggare, systemförvaltare och e-handelsansvarig. I teamets uppdrag ingår att vara första linjens support och service för enheten, inköp där e-handel, direktupphandling och förnyad konkurrenssättning (FKU) ingår, analys och uppföljning samt att ansvara för kommunens inköpssamordnarnätverk. Under 2025 kommer ett stort utvecklingsarbete pågå med fokus på analys och uppföljning.

Som en viktig del av enhetens ledningsgrupp bidrar du med din kunskap och erfarenhet i enhetens övergripande arbete där strategiska kvalitets- och utvecklingsfrågor är självklara ledstjärnor. Ledningsgruppen består av enhetens två gruppchefer, affärsjurist samt enhetschef som också leder arbetet.

Här kan du läsa mer om när Mi berättar om hur det är att arbeta på inköp- och upphandlingsenheten:
https://www.gavle.se/jobba-hos-oss/vara-medarbetare-berattar/som-upphandlare-far-mi-jobba-med-allt-hon-ar-intresserad-av/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning alternativt yrkeshögskola som är relevant för tjänsten exempelvis inom inköp, upphandling, ekonomi, juridik, logistik, IT eller systemvetenskap. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp, avtal och/eller upphandling.

Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare erfarenhet i en ledarroll gärna inom området samt om du har kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU) samt avtalsrätt.

Du är en person som har förmågan att leda i förändring. Med utgångspunkt i våra kunders behov och uppsatta mål vågar du prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten. Du säkerställer och upprätthåller kvalitet, du klargör målen och varför dom är viktiga och har förmågan att engagera och motivera andra. Din förmåga att se möjligheter och lösningar kännetecknar dig!

Du är tydlig i din kommunikation och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger argument med fakta. Du samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang samt skapar en öppen dialog där du ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Du har ett närvarande ledarskap där du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling. Du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs och skapar en stödjande och tillitsfull kultur utifrån vår värdegrund där våra gemensamma framgångsfaktorer är samarbete, bemötande och kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Ansök    Maj 13    Stora Enso Skog AB    Inköpschef
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utve... Visa mer
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten!
Med oss växer skogen, människorna och affärerna.
Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer.
Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera.
Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll:
Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners
Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess
Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten
Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad
Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling
Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling

Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige.
Vem söker vi
Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen.
Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har:
Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå
Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling
God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt
Du är analytisk med god förståelse för helheten
Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga
Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift

Vad vi erbjuder
Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande.
Hur kan du ansöka till denna tjänst?
Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni.
Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest.
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected]
Kom och jobba i The renewable materials company!
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro.
Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Visa mindre

Gruppchef till upphandlingsteamet

Ansök    Apr 15    Gävle kommun    Inköpschef
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.

Enheten är relativt ny och växer. På enheten finns många kvalificerade funktioner som sträcker sig över hela inköpsprocessen och som tillsammans bidrar till en hög kompetens inom vårt område.

Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i nyrenoverade lokaler i stadshuset, endast minuterspromenad till Gävle centralstation samt till bussförbindelser. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Vi växer och vill ha dig med på vår utvecklingsresa! Hos oss välkomnas du till en verksamhet full av engagemang, gemenskap och framåtanda där vi tillsammans driver utveckling och skapar framgångsrika affärer. Kom och gör Gävle mer affärsmässigt tillsammans med oss!

För att klara av vårt viktiga uppdrag på bästa sätt är vår inköps- och upphandlingsenhet i en uppväxlings- och utvecklingsfas. Vi har stort fokus på tjänste- och processutveckling, hög kundservice samt att vara en professionell affärspartner inom offentliga affärer. Vårt uppdrag är att leda och utveckla kommunens inköpsarbete. För att höja vår kapacitet utökar vi enheten med tjänster inom flera olika områden.

Vi söker nu en engagerad och motiverad ledare till vår nya roll som gruppchef för upphandlingsteamet. I uppdraget har du personal- och arbetsmiljöansvar för teamet som för närvarande består av 8 medarbetare. Ditt operativa ansvar sträcker sig över hela upphandlingsprocessen där du leder och fördelar det dagliga arbetet. I ditt uppdrag ingår även att arbeta operativt med egna upphandlingsprojekt.

Teamets uppdrag är att inom ramen för Europarätten, lagen om offentlig upphandling och principerna driva upphandlingsprojekt som genererar affärsmässiga och resurseffektiva avtal som kopplar mot kommunens övergripande mål om ett påtagligt förbättrat företagsklimat, social hållbarhet och miljö. För att framgångsrikt utföra uppdraget kommer du att samarbeta nära med ditt team och aktivt delta i deras arbete. I arbetet ingår strategisk planering av kommunens upphandlingar, kontakter externt och internt med intressenter och aktörer som kan hjälpa till att få en mer optimal affär. Kvalitet och utvecklingsarbete är en viktig del i uppdraget där vi uppmuntrar till ett förhållningssätt där flerstegsförfaranden och innovativa lösningar är ett välkommet inslag i arbetet.

Som en viktig del av enhetens ledningsgrupp bidrar du med din kunskap och erfarenhet i enhetens övergripande arbete där strategiska kvalitets- och utvecklingsfrågor är självklara ledstjärnor. Ledningsgruppen består av enhetens två gruppchefer, affärsjurist samt enhetschef som också leder arbetet.

Här kan du läsa mer om hur medarbetarna i teamet berättar om arbetet som upphandlare:
https://www.gavle.se/jobba-hos-oss/vara-medarbetare-berattar/som-upphandlare-far-mi-jobba-med-allt-hon-ar-intresserad-av/
https://www.gavle.se/jobba-hos-oss/vara-medarbetare-berattar/alfreds-jobb-ar-viktigt-for-bade-kommunen-och-naringslivet/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant högskole-/universitetsutbildning som till exempel inom ekonomi, juridik eller yrkeshögskola inom upphandling. Du har flerårig erfarenhet från upphandlingsarbete, gärna inom offentlig sektor och du har god kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU) Det är för tjänsten meriterande om du har tidigare erfarenhet i en ledande roll.

Du är en person som har förmågan att leda i förändring. Med utgångspunkt i våra kunders behov och uppsatta mål vågar du prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten. Du säkerställer och upprätthåller kvalitet, du klargör målen och varför dom är viktiga och har förmågan att engagera och motivera andra. Din förmåga att se möjligheter och lösningar kännetecknar dig!

Du är tydlig i din kommunikation och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger argument med fakta. Du samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang samt skapar en öppen dialog där du ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Du har ett närvarande ledarskap där du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling. Du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs och skapar en stödjande och tillitsfull kultur utifrån vår värdegrund där våra gemensamma framgångsfaktorer är samarbete, bemötande och kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

Ansök    Apr 19    Gävle kommun    Inköpschef
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.

Enheten är relativt ny och växer. På enheten finns många kvalificerade funktioner som sträcker sig över hela inköpsprocessen och som tillsammans bidrar till en hög kompetens inom vårt område.

Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i nyrenoverade lokaler i stadshuset, endast minuterspromenad till Gävle centralstation samt till bussförbindelser. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Vi växer och vill ha dig med på vår utvecklingsresa! Hos oss välkomnas du till en verksamhet full av engagemang, gemenskap och framåtanda där vi tillsammans driver utveckling och skapar framgångsrika affärer. Kom och gör Gävle mer affärsmässigt tillsammans med oss!

För att klara av vårt viktiga uppdrag på bästa sätt är vår inköps- och upphandlingsenhet i en uppväxlings- och utvecklingsfas. Vi har stort fokus på tjänste- och processutveckling, hög kundservice samt att vara en professionell affärspartner inom offentliga affärer. Vårt uppdrag är att leda och utveckla kommunens inköpsarbete. För att höja vår kapacitet utökar vi enheten med tjänster inom flera olika områden.

Vi söker nu en engagerad och motiverad ledare till vår nya roll som gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet. I uppdraget har du personal- och arbetsmiljöansvar för teamet som för närvarande består av 6 medarbetare. Ditt operativa ansvar sträcker sig över olika delar av inköpsprocessen där du leder och fördelar det dagliga arbetet. Du leder utvecklingsarbete och arbetar även operativt med ärenden i teamet.

Teamet du leder består av specialiserade avtalscontrollers på kost och städ, inköpscontroller och inköpshandläggare. I teamets uppdrag ingår att vara första linjens support och service för enheten, inköp där e-handel, direktupphandling och förnyad konkurrenssättning (FKU) ingår, analys och uppföljning samt att ansvara för kommunens inköpssamordnarnätverk. Under 2025 kommer ett stort utvecklingsarbete pågå med fokus på analys och uppföljning.

Som en viktig del av enhetens ledningsgrupp bidrar du med din kunskap och erfarenhet i enhetens övergripande arbete där strategiska kvalitets- och utvecklingsfrågor är självklara ledstjärnor. Ledningsgruppen består av enhetens två gruppchefer, affärsjurist samt enhetschef som också leder arbetet.

Här kan du läsa mer om när Mi berättar om hur det är att arbeta på inköp- och upphandlingsenheten:
https://www.gavle.se/jobba-hos-oss/vara-medarbetare-berattar/som-upphandlare-far-mi-jobba-med-allt-hon-ar-intresserad-av/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning alternativt yrkeshögskola som är relevant för tjänsten exempelvis inom inköp, upphandling, ekonomi, juridik, logistik, IT eller systemvetenskap. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp, avtal och/eller upphandling och har goda kunskaper i avtalsrätt.

Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare erfarenhet i en ledarroll gärna inom området samt om du har kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU)

Du är en person som har förmågan att leda i förändring. Med utgångspunkt i våra kunders behov och uppsatta mål vågar du prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten. Du säkerställer och upprätthåller kvalitet, du klargör målen och varför dom är viktiga och har förmågan att engagera och motivera andra. Din förmåga att se möjligheter och lösningar kännetecknar dig!

Du är tydlig i din kommunikation och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger argument med fakta. Du samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang samt skapar en öppen dialog där du ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Du har ett närvarande ledarskap där du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling. Du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs och skapar en stödjande och tillitsfull kultur utifrån vår värdegrund där våra gemensamma framgångsfaktorer är samarbete, bemötande och kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Procurement Manager, Process industries, PMO, Sweden

Ansök    Dec 21    AFRY AB    Inköpschef
Company Description AFRY is an international engineering, design and advisory company. We support our clients to progress in sustainability and digitalization. We are 19,000 devoted experts within the fields of infrastructure, Process industry and energy, operating across the world to create sustainable solutions for future generations. Process Industries AFRY support global process industry in Pulp & Paper, Chemicals, Biobased solutions and biorefining,... Visa mer
Company Description
AFRY is an international engineering, design and advisory company. We support our clients to progress in sustainability and digitalization. We are 19,000 devoted experts within the fields of infrastructure, Process industry and energy, operating across the world to create sustainable solutions for future generations.
Process Industries
AFRY support global process industry in Pulp & Paper, Chemicals, Biobased solutions and biorefining, Mining & Metals, Food & Beverage as well as other process industries. Our global presence makes us the ideal partner when global top-level process technology knowhow combined with local presence is required.
AFRY has offices in over 90 locations in Sweden, with the Process Industries division having close to 1000 team players in nearly 40 of these locations.


Job Description
AFRY's stated commitment to the Process Industry gives us opportunities to recruit further, we have many interesting projects and assignments ahead of us. In the Process Industries Sweden business area, we have all the disciplines and technical expertise required to run EPCM projects in the process industry. This gives us a broad competence to use towards our customers and opportunities to take on larger internal projects.
Project Management Office (PMO) is today a team of 50 wonderful colleagues based all over the country. We run and support our organization with project management, planning, document control, financial follow-up, purchasing, engineering management and construction management in projects.
AFRY is now recruiting?a Procurement Manager in order to increase our ability to perform large multidisciplinary projects within the Process Industry.
The Procurement Manager has the responsibility to lead, manage and control all procurement-related activities in the project to deliver on requirements, budget and schedule. The role?belongs to line organisation Procurement and reports to Section Manager Procurement.
You will in this role represent the line organisation procurement, with responsibility for those commitments in earlier stages, made by you or by someone else in the line organisation procurement, are effectuated. These undertakings can be basis for calculus, liabilities in frame agreements, purchase strategies, availability and so on.
In this role you will have the right to perform all purchases in the project and purchasing merchandise according to your delegacy. However, the purchases are always prepared by teamwork, where design, production and project management knowledge, experiences and strategies are used in relevant parts. Often the actual purchase is done in teams.?Your role is responsible for the purchases being done according to company quality- and environment policy.
The duties of the Procurement Manager comprise the following leadership tasks:
Lead the Procurement Team
Lead the application of Procurement Management Processes according to the AFRY rules including the respective tools
Lead in the safe-keeping and archiving of all procurement-related documentation at all stages of project execution
Supervise the work and evaluate performance of the procurement team members (with support from the Lead Discipline Engineers) and give feedback.



Qualifications
We see that you should have a documented experience in purchasing in relevant industry for at least 10 years. Further you need to have experience with negotiation and agreement work. Do you have experience in off-shore/naval business is an advantage
Hard Skills
Competence about legal agreements
Good PC-knowledge in appropriate parts
Knowledge in the company ERP system
Relevant skills within NL, Orgalime, AB04, ABT06, ABA 99 etc
Master technical Swedish
Master spoken and written English, additional language skills is an advantage

Deviation from above competencies can be compensated through longer purchase experience
Soft Skills
Analytical ability to establish and drive the procurement plan
Ability to coordinate purchasing activities both internal and external
Driving force for own competence development.



Additional Information
We are offering you:
Fixed salary and CBA – collective (bargaining) agreement.
Generous candidate portal where you can view all our benefits.
Educational opportunities provided, through AFRY Academy: Our in-house educational platform for enhancing knowledge and skills development.
Club AFRY - Our staff club with opportunities for cultural and sports events, book clubs, cabin rentals, yoga, ski trips, and more.

You will also receive:
Flexible work environment with freedom and responsibility, recognizing that everyone's lives are unique, and emphasizing the importance of a healthy work-life balance.
Position in a stable company where new idea creation is encouraged, and innovations are taken forward. You will work in a stimulating global environment with pleasant co-workers and team’s full support.
Variety of interesting tasks and great opportunities to deepen your expertise in a specific field or widen your knowledge to new areas, according to your own interests. We support your career development and professional growth.

At AFRY, we engineer change in everything we do, from the solutions that we create to how we strike a healthy work life balance. We do this with a higher purpose, to accelerate the transition towards a sustainable society. That’s how we're making future.
With our strong engineering heritage and expertise across multiple industries, we are uniquely positioned to tackle some of the world's most complex challenges. But what makes us unique is how we do things, what’s behind our solutions as well as our culture. https://afry.com/en/about-us
Contact:
Anders Patriksson, Section Manager Procurement [email protected]
Interested in this position?
Welcome with your application, deadline is January 21, 2024
In your application, please submit your CV and cover letter. Don’t forget to mention your preferred location(s).
Additionally, feel free to check out our other job openings in PMO’s disciplines at
https://afry.com/sv/vi-starker-upp-vara-projektleveranser-inom-processindustrin Visa mindre

Enhetschef operativt inköp

Ansök    Sep 6    REGION GÄVLEBORG    Inköpschef
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Inköpsavdelningen är uppbyggd i fyra enheter; en operativ enhet som ansvarar för direktupphandlingar och e-handel samt tre strategiska enheter som hantera... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Inköpsavdelningen är uppbyggd i fyra enheter; en operativ enhet som ansvarar för direktupphandlingar och e-handel samt tre strategiska enheter som hanterar upphandlingar och avtal.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar inom Region Gävleborg och tillsammans uppgår inköpen till ca 5 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker i huvudsak enligt LOU (lagen om offentlig upphandling).
Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer för ett livskraftigt Gävleborg är vår inköpsvision.

Vi söker nu en enhetschef inom operativt inköp som vill fortsätta arbetet med att driva vår resa framåt! Rollen kommer att innebära dels ett chefsansvar, men också operativt arbete tillsammans med dina medarbetare i teamet.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att leda en enhet med cirka sex medarbetare för att fortsätta bygga upp en operativ inköpsenhet med medarbetare inom operativt inköp och e-handel. Enheten jobbar aktivt med arbetsuppgifter inom operativt inköp så som direktupphandlingar, orderadministration, avrop från avtal och förnyade konkurrensutsättningar. Inom e-handelsområdet handlar det om att fortsätta rulla ut och administrera vårt e-handelssystem som används inom hela regionen. Du ansvarar för processen Köp till betalning som är vår process för en effektiv hantering från verksamhetens behov av produkt eller tjänst, hela vägen till faktura och betalning. Enheten har daglig kontakt med övriga inköpsavdelningen och verksamheter inom Region Gävleborg.

I rollen som enhetschef hos oss kommer du bland annat
• ha hand om personal, arbetsmiljö och ekonomi
• vara del av inköpsavdelningens ledningsgrupp
• ansvara och utveckla processen "Köp till betalning".
• se till att rutiner, mallar och system stödjer ett effektivt arbetssätt för alla beställare inom Regionen.
• hålla utrullningsplanen för e-handel aktuell
• föreslå projekt med strategisk och taktiskt inköpsarbete efter analys av inköpsarbete.

Hos oss får du
• möjlighet att bidra till den omfattande utvecklingen som är nödvändig för att kunna möta framtidens behov
• arbeta både strategiskt och operativt

Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med ett nära ledarskap med både strategiskt och operativt fokus.
Som chef ser du och utvecklar dina medarbetares kunskaper och initiativkraft. Du har förmågan att kommunicera tydligt och kan formulera konkreta mål till en fortsatt hög måluppfyllelse. Du ger klara instruktioner och anpassar ditt sätt att leda efter situation och individ. Du har en god energi och klarar av att ett högt arbetstempo, även vid eventuella motgångar. Du bör även ha förmågan att organisera information och resurser, samt kunna prioritera dessa efter behov.

För tjänsten som enhetschef krävs
• högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• erfarenhet av att vara första linjens chef i närtid
• svenska och engelska i tal och skrift.

Har du vana av att arbeta i inköpssystem (ex. Visma/proceedo )och bearbeta data i Excel är det en fördel. Kunskap om LOU, inköpsprocessen Köp till betalning och e-handel är meriterande.

Tidigare erfarenhet av operativt inköp inom industrin och/eller erfarenhet av att driva större förändringsarbeten ser vi som mycket meriterande.

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Enhetschef operativt inköp

Ansök    Apr 12    REGION GÄVLEBORG    Inköpschef
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Inköpsavdelningen är uppbyggd i tre strategiska enheter som hanterar upphandlingar och avtal; entreprenad, sjukvård samt övergripande material, tjänster o... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Inköpsavdelningen är uppbyggd i tre strategiska enheter som hanterar upphandlingar och avtal; entreprenad, sjukvård samt övergripande material, tjänster och IT. På avdelningen finns även en operativ enhet som hanterar direktupphandlingar och e-handel.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar inom Region Gävleborg och tillsammans uppgår inköpen till ca 5 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker i huvudsak enligt LOU (lagen om offentlig upphandling).
Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer för ett livskraftigt Gävleborg är vår inköpsvision. Vi söker nu en enhetschef inom operativt inköp som vill fortsätta arbetet med att driva vår resa framåt. Rollen kommer att innebära dels ett chefsansvar, men också operativt arbete tillsammans med dina medarbetare i teamet.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att leda en enhet med cirka 6 medarbetare för att fortsätta bygga upp en operativ inköpsenhet med medarbetare inom e-handel, inköpssupport och upphandlare. Enheten jobbar aktivt med arbetsuppgifter inom operativt inköp så som direktupphandlingar, orderadministration och e-handel. Enheten har daglig kontakt med övriga inköpsavdelningen och verksamheter inom Region Gävleborg.

I rollen som enhetschef hos oss kommer du bland annat
• ha hand om personal, arbetsmiljö och ekonomi
• ansvara för processen "Köp till betalning"
• se till att rutiner, mallar och system stödjer ett effektivt arbetssätt för alla beställare inom Regionen.
• hålla utrullningsplanen för e-handel aktuell
• föreslå projekt för strategisk och taktiskt inköp efter analys av inköpsarbete.

Hos oss får du
• möjlighet att bidra till den omfattande utvecklingen som är nödvändig för att kunna möta framtidens behov
• arbeta både strategiskt och operativt

Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med ett nära ledarskap med både strategiskt och operativt fokus.

Som chef ser du och utvecklar dina medarbetares kunskaper och initiativkraft. Du har förmågan att kommunicera tydligt och kan formulera konkreta mål till en fortsatt hög måluppfyllelse. Du ger klara instruktioner och anpassar ditt sätt att leda efter situation och individ. Du har en god energi och klarar av att ett högt arbetstempo, även vid eventuella motgångar. Du bör även ha förmågan att organisera information och resurser, samt kunna prioritera dessa efter behov.

För tjänsten som enhetschef krävs
• högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• kunskap om inköpsprocessen Köp till betalning" samt e-handelsarbete.
• svenska och engelska i tal och skrift.

Har du vana av att arbeta i inköpssystem (ex. Visma/proceedo ) och bearbeta data i Excel är det en fördel. Kunskap om LOU är meriterande.

Tidigare chefserfarenhet och/eller erfarenhet av driva större förändringsarbeten ser vi som mycket meriterande. Visa mindre

Strategisk Inköpskonsult inom telefoni

Ansök    Apr 2    Addilon Professionals AB    Inköpschef
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Vi söker en Strategisk rådigivare till vår kund i Gävle Uppdragsbeskrivning Vår kund står inför upphandling av telefonitjänster. Upphandlingen omfattar följande områden: fast och mobil telefoni, telefonväxel inklusive support samt telefoner och kringutrustning. I och med detta arbete behöver kunden strategisk rådgivning för framtagande av upphandling... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Vi söker en Strategisk rådigivare till vår kund i Gävle

Uppdragsbeskrivning


Vår kund står inför upphandling av telefonitjänster. Upphandlingen omfattar följande områden: fast och mobil telefoni, telefonväxel inklusive support samt telefoner och kringutrustning. I och med detta arbete behöver kunden strategisk rådgivning för framtagande av upphandlingskrav, strategisk plan och projektledning för genomförande av upphandling samt implementering av avtal.

Uppdraget baserar på den omvärldsanalys som är gjord under våren 2022 och de områden som identifierats i det arbetet. Nu ska upphandlingar planeras och realiseras. Förväntat resultat är färdigställande av upphandlingsunderlag för en eller flera upphandlingar inom angivet område samt strategisk rådgivning för framtida implementering av avtal samt ev implementeringsstöd av avtal.

Förväntat resultat är färdigställande av upphandlingsunderlag för en eller flera upphandlingar inom angivet område samt strategisk rådgivning för framtida implementering av avtal samt ev implementeringsstöd av avtal.

 Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Högskoleexamen inom IT eller liknande utbildning kombinerat med expertkompetens inom offererat område
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av strategisk analys inom telefoniområdet 
- Deltagit i komplexa uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.
- Stor vana och erfarenhet att verka i ledande befattningar inom inköp och upphandling
- Erfarenhet av att arbeta i en större organisation
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Stor förmåga att arbeta självständigt
- Initiativtagande
- Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.
- Strukturerad

Formalia 
- Uppdragsperiod: 16 apr 2023 - 29 feb 2024
- Omfattning: minst 50%
- Ort: Gävle
- Distansarbete: 50%
- Kompetensnivå: 3

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Senior Manager Wood Sourcing

Wood Supply är en avdelning inom BillerudKorsnäs med huvuduppgift att försörja de svenska produktionsanläggningarna med massaved, flis och biobränsle. BillerudKorsnäs är Sveriges största förbrukare av fiberråvara och råvaran anskaffas från många olika källor. Vi köper en stor del av råvaran via centrala inköp och från privata skogsägare men anskaffar även råvara via importkällor till våra industrier. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med hållbart skogsb... Visa mer
Wood Supply är en avdelning inom BillerudKorsnäs med huvuduppgift att försörja de svenska produktionsanläggningarna med massaved, flis och biobränsle. BillerudKorsnäs är Sveriges största förbrukare av fiberråvara och råvaran anskaffas från många olika källor. Vi köper en stor del av råvaran via centrala inköp och från privata skogsägare men anskaffar även råvara via importkällor till våra industrier. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med hållbart skogsbruk. Inom Wood Supply är vi cirka 170 anställda och nu söker vi dig som vill och kan ta dig an en av våra nyckelbefattningar i vår virkesavdelning, i rollen som Senior Manager Wood Sourcing.
Om tjänsten
Som Senior Manager Wood Sourcing är du en viktig del inom BillerudKorsnäs centrala funktion för virkesanskaffning, med affärsansvaret för våra inköp av massaved, sågverksflis och biobränsle på den nationella och internationella marknaden. Du arbetar aktivt med att bygga upp nya och underhålla befintliga affärsrelationer med målet att alla parter ska känna långsiktighet och trygghet i våra samarbeten. Du anpassar varje affärsupplägg i nära samarbete med dina medarbetare inom Wood Supply, där du är företagets representant i kontakten med både interna och externa samarbetspartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarområden innefattar:
Löpande affärskontakter med råvaruleverantörer.
Utveckla och genomföra inköpsstrategier för varje leverantörskategori.
Ansvara för förhandlingar, och agera förhandlingsstöd till övriga affärsansvariga inom Wood Supply.
Analysera och utvärdera aktuella och framtida affärsupplägg.
Upprätta inköpsbudget, prognos och kontinuerlig uppföljning för ditt ansvarsområde
Initiera bytesaffärer kopplade till inköpen (timmerförsäljning alternativt byte av massaved & C-flis)
Driva leverantörsutveckling och föra affärsdialog gällande kvalitet-, hållbarhet- och certifieringsfrågor.

Placeringsort vid något av våra kontor i Sverige efter överenskommelse.


Kvalifikationer
Vi tror att mångfald i våra arbetsgrupper tillsammans med en inkluderande arbetsmiljö berikar vår verksamhet och stärker prestation och engagemang. Vi ser positivt på kandidater med olika bakgrund och erfarenhet från andra branscher än vår. Det viktigaste för rollen är din förmåga att göra goda affärer med nöjda leverantörer i fokus och din utmärkta förhandlingsteknik. Vi vill att du har god erfarenhet av inköp och råvaruanskaffning. Vi är också väldigt intresserade av att få veta mer om din kunskap om svensk och internationell virkes- och biobränslemarknad, och om transport- och logistikresurser.
Den här kunskapen har du förvärvat genom relevant utbildning på högskolenivå tillsammans med några års erfarenhet, alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetens på annat sätt som vi är väldigt intresserad av att få veta mer om.
Goda språkkunskaper i engelska är ett krav.
Personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har ett affärsmässigt och kostnadsmedvetet sinne i kombination med en stark kommunikativ förmåga. Du arbetar för att främja ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt, och har förmågan att skapa nya och upprätthålla goda relationer med hög kundnöjdhet i fokus.
Du är analytisk och planerar ditt arbete noga för att underlätta prioriteringsordningen, och driver med lätthet parallella arbetsuppgifter på ett lösningsorienterat vis. Hög integritet, relationsskapande och strategisk tänkare är beskrivningar du känner igen dig i.
Kontakta oss
Vi tar endast emot ansökningar via vårt system, men om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Nilsson, Vice President Wood Department Wood Supply på [email protected] eller +4670-795 11 47.
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 januari 2022. Vi arbetar med löpande urval och kandidatkontakt under hela ansökningsperioden.
Om BillerudKorsnäs
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Visa mindre

Enhetschef Inköp och Logistik

Ansök    Nov 11    Trafikverket    Inköpschef
Som Enhetschef Inköp och Logistik på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Vill du arbeta med ledarskap, inköp och utveckling i den största beställarorganisationen i branschen? Nu finns möjligheten till en omväxlande ledarroll hos oss, varmt välkommen med din ansökan! Enhetschef Inköp och Logistik Arbetsuppgifter Enhetschef I... Visa mer
Som Enhetschef Inköp och Logistik på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Vill du arbeta med ledarskap, inköp och utveckling i den största beställarorganisationen i branschen? Nu finns möjligheten till en omväxlande ledarroll hos oss, varmt välkommen med din ansökan!


Enhetschef Inköp och Logistik

Arbetsuppgifter

Enhetschef Inköp och Logistik är en bred roll där du får möjlighet till ett varierat arbete innehållande både ledarskap och inköp. Som enhetschef ansvarar du för en av enheterna på avdelningen i Inköp & Logistik Mitt/Öst. I ditt arbete ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar, där du leder, samordnar, planerar och fördelar upphandlingar för enhetens elva engagerade medarbetare.
I rollen som enhetschef ingår att arbeta i tidiga skeden med inköpsstrategier, paketering, inköpsplanering och leverantörsdialoger samt coacha medarbetare i det dagliga inköpsarbetet. Du sitter med i avdelningens ledningsgrupp och samarbetar nationellt med dina motsvarande enheter. Du säkerställer att all upphandling genomförs enligt våra riktlinjer, affärs- och kategoristrategier. Du tillämpar LOU och LUF samt arbetar enligt beslutad process.
I samråd med avdelningschef och övriga enheter kommer du att möjliggöra utveckling av både medarbetare och avdelningens verksamhet. Som ledande beställare har vi på Trafikverket dessutom en unik möjlighet att påverka branschens effektivitet och bidra till en ökad produktivitet och innovationsgrad i samhället.
Trafikverket erbjuder dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid men även skapa förutsättningar för att medarbetare ska prestera på bästa sätt.

Övrig information

I den här rekryteringen används webbaserade tester som en del i processen. Intervjuer kommer ske under v. 50-51 enligt preliminär tidplan och kommer genomföras via Skype.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare, men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver utvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. I den här rekryteringen lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p). Alternativthar du annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
flerårig arbetslivserfarenhet som ledare
flerårig erfarenhet av inköp
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
erfarenhet av entreprenadjuridik
flerårig erfarenhet av offentlig upphandling
flerårig erfarenhet av personalansvar
goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Inköp och logistik har du möjlighet att påverka effektiviteten, innovationen och produktiviteten i Sveriges transportsystem. Du är en del av den största beställaren i branschen, med en årlig uppdragsvolym på närmare 60 miljarder kronor. Tillsammans med dina kollegor driver du värdeskapande förändringar och bidrar till nya smarta lösningar för såväl medborgare som företag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Supply Chain Manager to Cibes Lift AB

Ansök    Maj 31    Experis AB    Inköpschef
Are you an experienced team-oriented leader who wants to make a difference? Do you want to drive business, create strategies based on fact-based analyzes, lead and develop your team, and be part of a dynamic management team at an expansive company? Then we would like to talk to you! About the job As supply chain manager, you are responsible for providing our product unit in Gävle with an efficient supply of both direct and indirect material. You are... Visa mer
Are you an experienced team-oriented leader who wants to make a difference? Do you want to drive business, create strategies based on fact-based analyzes, lead and develop your team, and be part of a dynamic management team at an expansive company? Then we would like to talk to you!





About the job

As supply chain manager, you are responsible for providing our product unit in Gävle with an efficient supply of both direct and indirect material. You are responsible for purchasing and production planning, order preparation and physical material handling from goods receipt to loading the truck with finished goods to delivery in an efficient manner.

The responsibility includes building an optimal supplier portfolio from different perspectives such as price, risk management and logistics, stock and production planning and initiating measures around in- and outsourcing in line with the company's overall strategy. You develop supplier relationships and are responsible for price negotiations, supplier agreements and supplier audits. You establish and report relevant KPI: s for the department.

Building teams and working with competence development at both individual and group level together with the work environment responsibility is an important part of the work. Your team consists of thirteen employees, of whom one is the manager with responsibility for another twelve employees. Your immediate manager is the manufacturing director at PU Gävle, whose management team you are part of.

You keep up to date with relevant technology shifts that can affect the Supply chain department and you communicate this in the organization and take the necessary measures based on this. You drive continuous improvement in the area, to ensure that our processes and methods are efficient and flexible based on the actual situation.

About you

You are a prestigeless team player with the ability to collaborate at all levels of the organization. You have a business-driven approach and are used to working close to factories and customers to better understand their needs and challenges and make forecasts that predict different fluctuations.

You enjoy driving the work with improvements and continuously challenging current ways of working and you inspire your team to do the same. You actively initiate and establish processes to escalate the delivery performance within the supply chain. We see that you have experience of working in global operations in an assembly plant or other manufacturing industry where supply chain, category-driven purchasing and a business system are a central part of the business.

You have a university degree in business administration, economics, supply chain or similar and at least five years of documented experience of supply chain management and stock handling in a relevant industry. We also see that you have at least three years' experience of leadership in a similar role and experience of production planning. You have good knowledge in ERP- systems and in Excel, and you are fluent in English. If you have done Leadership training, it can be an advantage.

Application

In this recruitment, Cibes Lift collaborates with Jefferson Wells, for questions about the position, you are welcome to contact recruitment consultant Marjo Carlson, 070-377 06 64, alternatively [email protected]

Welcome with your application as soon as possible, but no later than 2022-07-14. Selection may take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date.

Cibes Lift Group is Europe's leading manufacturer of space-efficient, modular lifts of Swedish quality and design. The products are adapted for the public and private market. Sales, installing, and maintenance are provided by the company's global network of subsidiaries and partners. Cibes is headquartered in Gävle and has +1000 employees, a collaborative network in over 50 countries and subsidiaries in around 20 countries. Sales in 2022 are forecast to exceed 2 billion SEK. Visa mindre

Inköpsansvarig till Aerowash

För att möta den ökade efterfrågan rekryteras nu en inköpsansvarig till huvudkontoret i Gävle. Aerowash verkar på en global marknad och har idag verksamhet i Sverige, Finland och USA. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtresa och i rollen som inköpsansvarig kommer du att leda och driva företagets inköpsarbete. Aerowash erbjuder en roll med stora möjligheter där du får vara med och forma bolagets utvecklingsresa. Som inköpsansvarig säkerställer och g... Visa mer
För att möta den ökade efterfrågan rekryteras nu en inköpsansvarig till huvudkontoret i Gävle. Aerowash verkar på en global marknad och har idag verksamhet i Sverige, Finland och USA. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtresa och i rollen som inköpsansvarig kommer du att leda och driva företagets inköpsarbete.
Aerowash erbjuder en roll med stora möjligheter där du får vara med och forma bolagets utvecklingsresa. Som inköpsansvarig säkerställer och genomför du en kostnadseffektiv materialförsörjning till vår produktion. Däri ingår ansvar för logistik och transporter.
Du kommer att vårda och utveckla bolagets nätverk av leverantörer globalt. I din roll ingår ett nära samarbete med produktionsansvarig och inblandade personer inom den globala organisationen. Erfarenhet av projektledning, kvalitetsarbete och industriproduktion i mindre företag är därför meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och utveckla inköpsarbetet inom företaget.
Uppföljning och utveckling av leverantörer. Förhandla och teckna avtal.
Söka nya leverantörer och konkurrensutsätta befintliga leverantörer.
Inköps- och leveransplanering i samarbete med produktion.
Uppföljning av kvalitet och kostnad på levererat material och tjänster.
Driva förbättrings- och besparingsprojekt inom inköp.
Logistik- och lageransvar
Stöd för service och eftermarknad



Den vi söker
Du har eftergymnasial utbildning inom ett relevant område och flera års arbetslivserfarenhet av inköp/supply chain för produktion. Vi ser gärna att du kommer från ett mindre eller medelstort industriföretag. Du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska och är van vid internationella kontakter.
Rollen som inköpsansvarig innebär varierande arbetsuppgifter. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad. Du gillar att förhandla, är affärsmässig, har resultatfokus och förstår vikten av långsiktiga relationer.
Du är självständig och motiveras av att arbeta effektivt och ständigt förbättra dina resultat och arbetssätt. Du är van att arbeta i digitala miljöer och erfarenhet med Monitor är meriterande.
Som kollega är du social och enkel att samarbeta med.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Enhetschef inköp- och upphandling

Ansök    Apr 3    Gävle kommun    Inköpschef
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp och upphandlingsenheten är en ny enhet inom näringslivsavdelningen på Styrning & stöd från och med årsskiftet 2019/2020. Näringslivsavdelningen består idag av tre enheter och 25 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att vara med och etablera en helt ny och högt prioriterad inköpsorganisation i en av Sveriges största kommuner? Har du erfarenhet av offentliga inköp och att leda en organisation i förändring? Då är du kanske vår nya inköpschef.

Hos oss får du en viktig roll i en växande kommun där du, tillsammans med vår nya inköpsorganisation och vårt näringslivsutvecklingsarbete, siktar mot att göra goda affärer!

Som enhetschef för inköp- och upphandling ska du leda och utveckla en ny enhet i nära samarbete med Näringslivsdirektören och andra berörda parter inom kommunkoncernen.
I rollen har du det övergripande ansvaret för upphandlingsprocessen, avtalsförvaltning och avtalsuppföljning samt det fortsatta införandet av e-handel. Du säkerställer att inköp och upphandlingar genomförs enligt gällande riktlinjer, regler och lagar samt med ett gemensamt tillvägagångssätt. Du har budget- och verksamhetsansvar för enheten samt är chef för enhetens medarbetare.

I uppdraget är du stödjande och rådgivande gällande inköpsfrågor och du samverkar både internt och externt. Vidare så förvaltar och utvecklar du strategier och processer samt skapar effektiviseringar i inköp- och upphandlingsprocessen. Du motiverar och utvecklar dina medarbetare och verksamheten samt bidrar aktivt i ledningsgruppen. Du rapporterar till Näringslivsdirektören.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av inköps/upphandlingsarbete och insatt i LOU och annan relevant lagstiftning. Du har kunskap och erfarenhet av offentlighetsprincipen och kommunala lagar och erfarenhet som chef/ledare. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och utveckla organisationer i förändring samt har erfarenhet av e-handel.

Du planerar och organiserar arbetet samt sätter mål utifrån verksamhetens behov. Du leder, fördelar och följer upp arbetet och skapar goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser samt söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändring. Du förmedlar både egna och andras idéer om hur organisationen kan utvecklas. Du utrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har goda IT-kunskaper.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med näringsliv, invånare, medarbetare och politiker.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Inköpschef till USNR i Söderhamn

Om företaget GLOBALT LEDANDE LEVERANTÖR AV UTRUSTNING TILL SÅGVERKSINDUSTRIN USNR är världens största leverantör - och är den leverantör som har det mest omfattande produktprogrammet - för sågverksindustrin. Våra system producerar konstruktions- och snickerivirke, panel, plywood och fingerskarvat virke och förädlade träprodukter. Vi levererar system, service och support för anläggningar runt hela världen som till exempel USA, Kanada, Sverige, Finland, Norg... Visa mer
Om företaget
GLOBALT LEDANDE LEVERANTÖR AV UTRUSTNING TILL SÅGVERKSINDUSTRIN
USNR är världens största leverantör - och är den leverantör som har det mest omfattande produktprogrammet - för sågverksindustrin. Våra system producerar konstruktions- och snickerivirke, panel, plywood och fingerskarvat virke och förädlade träprodukter. Vi levererar system, service och support för anläggningar runt hela världen som till exempel USA, Kanada, Sverige, Finland, Norge, Tyskland, Storbritannien, Chile, Japan, Australien, Nya Zeeland, Ryssland och Fiji.

Våra kunder har flera produktlinjer att välja bland. Vår stora familj av varumärken inkluderar den sågverksutrustning och de barkmaskiner som tidigare ingick i Söderhamn Erikssons program. Vårt team erbjuder expertisen och erfarenheten hos hundratals anställda runt om i världen. Våra kunder har tillgång till ett brett spektrum av sågverksmaskiner som kommer att tjäna dem i decennier.
Vi strävar efter att kombinera den senaste teknologin, innovativ konstruktion och erfarenheten från långvariga kundrelationer för att utveckla högpresterande, heltäckande, värdeorienterade lösningar. Vare sig det handlar om förbättrat utbyte, utökad produktion eller att öppna upp för nya marknader, så har vi idéerna hur detta kan lösas.

Vi levererar, installerar och ger kontinuerlig support för våra produkter dygnet runt och året runt. Hos USNR tillhör logistiska utmaningar och krävande applikationer vardagen.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Inköpschef till vår fabrik i Söderhamn!
Som inköpschef kommer du att ha arbetsuppgifter som spänner över både det strategiska och operativa området.

I ditt strategiska ansvar ligger det att planera, effektivisera, kvalitetssäkra och utveckla inköpsarbetet med inköpsstrategier, förhandlingar, ramavtal, leverantörsutveckling och värdeökande insatser.
Vidare leder och fördelar du det operativa inköpsarbetet, tar fram rutiner och processer för gruppen samt ser till att de efterlevs.

Inköpsavdelningen hos USNR förser huvudsakligen, men inte enbart, produktion och reservdelsförsäljningen med nödvändiga komponenter. Vidare även att förse produktionen och projekt med färdiga maskiner tillverkade hos underleverantörer vid kapacitetsbegränsningar. USNR levererar globalt, och av den anledningen är leverantörer utanför landets gränser nödvändiga.
Inköpsprocessen innefattar allt från leverantörsvärderingar via inköpsorder till fakturahantering. Inköpet är klart när godset finns hos oss i rätt tid och tillhörande faktura är attesterad.

Teamet består idag av tre inköpare som du som Inköpschef blir personalansvarig över med allt vad det innebär.

Din profil
Då tjänsten är integrerad i Produktionsorganisationen, så söker vi främst en person med förståelse för en produktions olika avsnitt såsom beredning och planering. Du har med fördel erfarenhet från tillverkande industri och kundanpassade produkter. Som Inköpschef behöver du vara en god kommunikatör med de olika intressenterna internt inom företaget, men även externt med leverantörer främst inom Europa.
Vi använder affärsystemet Microsoft Dynamics, AX. och vana av att arbeta i automatiserade affärssystem behövs. USNR har amerikanska ägare och av den orsaken är engelska i tal och skrift ett krav.

Här får du chans att jobba nära organisationen och vara med och påverka och förbättra verksamheten, varje dag.
Läs mer om oss på https://www.usnr.com/sv/content/se-soderhamn

Ansökan
USNR samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på [email protected]
Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast den 14 november. Visa mindre

Enhetschef inköp- och upphandling

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp och upphandlingsenheten är en ny enhet inom näringslivsavdelningen på Styrning & stöd från och med årsskiftet 2019/2020. Näringslivsavdelningen består idag av tre enheter och 25 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att vara med och etablera en helt ny inköpsorganisation i en av Sveriges största kommuner? Har du erfarenhet av offentliga inköp och att leda en organisation i förändring? Då är du kanske vår nya inköpschef.

Hos oss får du en viktig roll i en växande kommun där du, tillsammans med vår nya inköpsorganisation och vårt näringslivsutvecklingsarbete, siktar mot att göra goda affärer!

Som enhetschef för inköp- och upphandling ska du leda och utveckla en ny enhet i nära samarbete med Näringslivsdirektören och andra berörda parter inom kommunkoncernen.
I rollen har du det övergripande ansvaret för upphandlingsprocessen, avtalsförvaltning och avtalsuppföljning samt det fortsatta införandet av e-handel. Du säkerställer att inköp och upphandlingar genomförs enligt gällande riktlinjer, regler och lagar samt med ett gemensamt tillvägagångssätt. Du har budget- och verksamhetsansvar för enheten samt är chef för enhetens medarbetare.

I uppdraget är du stödjande och rådgivande gällande inköpsfrågor och du samverkar både internt och externt. Vidare så förvaltar och utvecklar du strategier och processer samt skapar effektiviseringar i inköp- och upphandlingsprocessen. Du motiverar och utvecklar dina medarbetare och verksamheten samt bidrar aktivt i ledningsgruppen. Du rapporterar till Näringslivsdirektören.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av inköps/upphandlingsarbete och insatt i LOU och annan relevant lagstiftning. Du har kunskap och erfarenhet av offentlighetsprincipen och kommunala lagar och erfarenhet som chef/ledare. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och utveckla organisationer i förändring samt har erfarenhet av e-handel.

Du planerar och organiserar arbetet samt sätter mål utifrån verksamhetens behov. Du leder, fördelar och följer upp arbetet och skapar goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser samt söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändring. Du förmedlar både egna och andras idéer om hur organisationen kan utvecklas. Du utrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har goda IT-kunskaper.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med näringsliv, invånare, medarbetare och politiker.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Inköpschef till Rolba

Ansök    Sep 24    Clockwork Uppland AB    Inköpschef
Om företaget Rolba Svenska AB i Hedesunda 4 mil sydväst om Gävle är en ledande tillverkare av högkvalitativ utrustning för slamsugning och högtrycksspolning monterad på lastbilschassier. Verksamheten, som grundades 1962, omfattar alla steg från idé till leverans av färdig produkt. Vår kundkrets finns inom företag samt kommuner i Sverige, Finland, Norge, Danmark och UK. Företaget omsätter 165 mkr och har 60 anställda. Läs gärna mer på www.rolba.se Dina ... Visa mer
Om företaget

Rolba Svenska AB i Hedesunda 4 mil sydväst om Gävle är en ledande tillverkare av högkvalitativ utrustning för slamsugning och högtrycksspolning monterad på lastbilschassier. Verksamheten, som grundades 1962, omfattar alla steg från idé till leverans av färdig produkt. Vår kundkrets finns inom företag samt kommuner i Sverige, Finland, Norge, Danmark och UK.
Företaget omsätter 165 mkr och har 60 anställda. Läs gärna mer på www.rolba.se


Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpschef är du ansvarig för att säkra och utveckla vår inköpsprocess av ingående material till vår produktionsenhet i Hedesunda. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. Du har personalansvar för fyra medarbetare.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:

• Att leda det strategiska arbetet inom inköp samt vid behov identifiera och kvalificera nya leverantörer. Att tillsammans med ditt team även ha fullt fokus på det löpande inköpet samt driva ständiga förbättringar genom kostnadsbesparingar och leverantörsutveckling.

• Att utvärdera leverantörer och jobba med leverantörsutveckling. I samarbete med vår konstruktionsavdelning säkerställa att våra leverantörer lever upp till de förväntningar vi har.


Din profil

Vi söker dig som har teknisk och/eller företagsekonomisk bakgrund. Du har gedigen erfarenhet av praktiskt och strategiskt inköpsarbete, gärna i tillverkande industri. God teknisk förståelse är meriterande. Erfarenhet från fordonsindustrin och dess branschspecifika krav är meriterande. Du har god förhandlingsvana samt erfarenhet av att upprätta strategiska inköpsavtal. Du har erfarenhet som ledare. Att motivera och stärka organisationen genom ett positivt och lösningsorienterat tillvägagångssätt ser vi som en självklarhet.

För att trivas och lyckas i rollen måste du ha lätt för att etablera personliga kontakter och vara duktig på att bygga och vårda relationer. Du är lösningsfokuserad och har förmågan att skapa förtroende och samarbeta med olika intressenter, både inom och utom företaget. Du arbetar metodiskt och strukturerat men kan ändå omprioritera och vara flexibel utifrån situationens förutsättningar. Du är kommunikativ, analytisk, ödmjuk har hög integritet.

Vi ser att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska samt har goda kunskaper i MS Office-paketet och Excel.
Du ska ha möjlighet och vilja att resa i jobbet för leverantörsbesök både i Sverige och utomlands.

Låter det här intressant så tycker jag att du söker tjänsten redan idag, sista ansökningsdag är den 13 oktober!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. Har du frågor gällande tjänsten kontakta gärna rekryterare Pernilla Antonsson på 0733-51 27 31 eller maila på [email protected]. Visa mindre