Lediga jobb som Familjehemssekreterare i Gävle

Se lediga jobb som Familjehemssekreterare i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd

Ansök    Aug 20    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och ha ett viktigt och betydelsefullt uppdrag i vår verksamhet? Är du en person som vill arbeta med att ge stöd, handledning och utbilda våra familjehem? Hos oss kommer du att ha ett flexibelt och självständigt arbete. Vi söker en socionom till oss på Familjehemsenheten. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt

Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Tillsammans kommer ni att leda temakvällar och hålla i utbildningsinsatser för familjehemmen. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem, som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har även extern handledning och internt handledningsstöd vid behov.

Fokus på dina arbetsuppgifter är att arbeta med avtalsfrågor och ekonomi gällande de särskilt förordnade vårdnadshavarna, före detta familjehem. Du kommer även ge stöd och handledning till några familjehem. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Du kommer att samtala en hel del med olika personer där du behöver vara in lyssnade och engagerad. Du kommer att resa en del i tjänsten för att besöka våra viktiga familjehem.

Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare, en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör.

Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida.

Utlysningen av denna tjänst är en tillsvidareanställning till en början på Familjehemsenhet Stöd, vi har en medarbetare som kommer vara föräldraledig fram till augusti, 2025. Sedan kommer anställningen att övergå till vårt Kontor Myndighet som har fem enheter, de är: Utredningsenhet barn, Utredningsenhet ungdom, Rekryteringsenheten, Familjehemsenhet myndighet samt vår enhet som är Familjehemsenhet stöd. Efter augusti 2025 fortsätter din tillsvidareanställning till någon av ovanstående enheter eller så arbetar du kvar hos oss, allt beror på verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Du ska ha erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har handledarutbildning och kunskap eller erfarenhet av BBIC. Har du dessutom dokumentationsvana gärna från Treserva är det önskvärt.

Som person är du strukturerad, du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt.

Du gillar att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete både med interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera och du förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; du har en språklig säkerhet i både tal och skrift.

Är du en utbildad socionom som vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem? Sök då tjänsten till oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd

Ansök    Feb 22    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och ha ett viktigt och betydelsefullt uppdrag i vår verksamhet? Är du en person som vill arbeta med att ge stöd, handledning och utbilda våra familjehem? Hos oss kommer du att ha ett flexibelt och självständigt arbete. Vi söker en socionom till oss på Familjehemsenheten. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt

Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Tillsammans kommer ni att leda temakvällar och hålla i utbildningsinsatser för familjehemmen. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem, som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har även extern handledning och internt handledningsstöd vid behov.

Fokus på dina arbetsuppgifter är att ge stöd och handledning, du kommer även arbeta med avtalsfrågor inklusive ekonomi. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Du kommer att samtala en hel del med olika personer där du behöver vara in lyssnade och engagerad. Du kommer att resa en del i tjänsten för att besöka våra viktiga familjehem.

Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare, en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör.

Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Du ska ha erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har handledarutbildning och kunskap eller erfarenhet av BBIC. Har du dessutom dokumentationsvana gärna från Treserva är det önskvärt.

Som person är du strukturerad, du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt.

Du gillar att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete både med interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera och du förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift och anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; du har en språklig säkerhet i både tal och skrift.

Är du en utbildad socionom som vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem? Sök då tjänsten till oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Sep 28    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!



ARBETSUPPGIFTER
Är du utbildad Socionom och vill arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Vi söker en intressant och kunnig medarbetare till oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre.

Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 17 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor.

Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva.

Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar.

Dessutom kan du formulera dig väl i samspel med andra gällande tal och skrift samt att du kan anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Feb 3    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

ARBETSUPPGIFTER
Är du utbildad Socionom och vill arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Vi söker en intressant och kunnig medarbetare till oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre.

Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 17 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor.

Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva.

Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar.

Dessutom kan du formulera dig väl i samspel med andra gällande tal och skrift samt att du kan anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till familjehemsenheten

Ansök    Maj 24    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!



ARBETSUPPGIFTER
Familjehemsenheten har handläggaransvar för stadigvarande familjehemsplaceringar av barn och ungdom 021 år. Enheten består av familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam (2 psykologer och 2 specialpedagoger). Enheten ansvarar för all myndighetsutövning och uppföljning av insatser avseende barnen och de unga, enheten handlägger även i vissa fall ärenden där barnen flyttat hem till föräldrarna och erhåller biståndsinsatser. Enheten har även ansvar för stödet till de stadigvarande familjehemmen genom stödinsatser, ekonomisk handläggning och utbildningsinsatser.

Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med stöd, handledning, ekonomisk handläggning, utbildning till familjehem och handläggning av tidigare familjehem som blivit Särskilt förordnade vårdnadshavare. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Socialtjänsten använder sig av BBIC som handläggning- och dokumentationssystem.

Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Gruppen har också extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Resor ingår tjänsten.

På denna befattning kräver arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget ansöker du från Polisens hemsida.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver socionomexamen. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort och körvana ett krav. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar samt vidareutbildning inom psykosocialt behandlingsarbete ses som meriterande. Det är även meriterande om du har handledarutbildning och tidigare arbetat med BBIC:s dokumentationssystem.

Du är strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda och långvariga relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt så att ditt budskap når fram. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till familjehemsenheten

Ansök    Mar 17    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Familjehemsenheten har handläggaransvar för stadigvarande familjehemsplaceringar av barn och ungdom 0–21 år. Enheten består av familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Enheten ansvarar för all myndighetsutövning och uppföljning av insatser avseende barnen och de unga, enheten handlägger även i vissa fall ärenden där barnen flyttat hem till föräldrarna och erhåller biståndsinsatser. Enheten har även ansvar för stödet till de stadigvarande familjehemmen genom ekonomisk handläggning samt stödinsatser och utbildningsinsatser.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med avtalsfrågor inklusive ekonomi, stöd, handledning och utbildning till familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare och barnsekreterare. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem.

Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Gruppen har också extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Resor ingår tjänsten.

På denna befattning kräver arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget ansöker du från Polisens hemsida.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver socionomexamen. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort och körvana ett krav. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar samt vidareutbildning inom psykosocialt behandlingsarbete ses som meriterande. Det är även meriterande om du har handledarutbildning och tidigare arbetat med BBIC:s dokumentationssystem.

Du är strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda och långvariga relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt så att ditt budskap når fram. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Maj 5    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar äve... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!



ARBETSUPPGIFTER
Är du utbildad Socionom och vill arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Just nu söker vi en kunnig medarbetare till oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre.

Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 17 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor.

Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva.

Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar.

Dessutom kan du formulera dig väl i samspel med andra gällande tal och skrift samt att du kan anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemsrekryterare till Humana

Ansök    Jan 20    Humana AB    Familjehemssekreterare
Bli familjehemsrekryterare för Humana, vi leder kvalitativ svensk familjehemsvård! Humana familjehem och öppenvård region norr består av 4 familjehemsenheter som bedriver familjehemsvård på Gotland, i Uppsala, Södermanland, Västmanland, Örebro, Värmland samt hela vägen upp till nordligaste delen av landet. Som familjehemsrekryterare är ditt uppdrag att genom marknadsföring attrahera fler familjehem till oss samt utreda dessa för framtida uppdrag. Du kommer... Visa mer
Bli familjehemsrekryterare för Humana, vi leder kvalitativ svensk familjehemsvård!
Humana familjehem och öppenvård region norr består av 4 familjehemsenheter som bedriver familjehemsvård på Gotland, i Uppsala, Södermanland, Västmanland, Örebro, Värmland samt hela vägen upp till nordligaste delen av landet. Som familjehemsrekryterare är ditt uppdrag att genom marknadsföring attrahera fler familjehem till oss samt utreda dessa för framtida uppdrag. Du kommer arbeta i ett team med flera familjehemsrekryterare och arbeta på uppdrag av våra familjehemsenheter. Vi har även en marknadsavdelning som stöttar dig i frågor om marknadsföring.
Vi söker dig som älskar att skapa relation till människor och som är nyfiken och kreativ som person, du behöver tycka om att resa i din tjänst, då kommer du trivas bra hos oss. 
Vi ser helst att du bor i Gävleborg eller Västerbotten men geografi spelar mindre roll då mycket av arbetet går att bedriva på distans. Våra familjehemsvårdsenheter har kontor i Luleå, Umeå, Hudiksvall, Mora, Uppsala, Västerås, Örebro och Karlstad.

Dina arbetsuppgifter:
- Rekrytera familjehem
- Marknadsföra i samarbete med vårt marknadsteam för att attrahera fler familjehem till Humana
- Utreda nya familjehem enligt Humanas bedömningsmanual
- Regelbunden beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan förekomma på kvällar och helger

Vi söker dig som:
- är examinerad socionom eller har likvärdig utbildning
- har erfarenhet från familjehemsvård
- har erfarenhet av att utreda familjehem
- är duktig och snabb på att dokumentera
- har körkort
Personliga egenskaper som du behöver ha
-    Du är positiv och har ett gott bemötande i alla dina möten
-    Du har social kompetens och är duktig på att handleda familjehem
-    Du är van att hålla högt tempo och är stresstålig
-    Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att utveckla vår verksamhet

Vi erbjuder
-    Branschenlig lön och kollektivavtal
-    Förtroendearbetstid och stora möjligheter att jobba på distans
-    Förmånsbil eller lån av verksamhetsbil
-    Stora möjligheter till utbildningar och föreläsningar
-    Ett öppet arbetsklimat där våra värdeord glädje, engagemang och ansvar är ledord

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Hos oss har du förtroendearbetstid och får styra dina arbetstider själv utifrån verksamhetens behov. Tjänsten är på heltid och inleds med 6 månaders provanställning.
Lön:Individuell lönesättning gäller. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Så snart vi hittar rätt person.

Du är välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 20220221, märk ansökan med ”Familjehemsrekryterare”.
Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via systemet.
Inför anställningsintervju behöver du uppvisa utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se Visa mindre

Familjehemskonsulent till Humana

Ansök    Feb 19    Humana AB    Familjehemssekreterare
Humanas familjehemsvård växer och vi söker en erfaren och engagerad familjehemskonsulent. Vi söker dig som är redo att arbeta med svåra familjehemsplaceringar där engagemang, mod och kreativa lösningar behövs. Arbetet som familjehemskonsulent är både stimulerande och viktigt, tillsammans med våra familjehem förändrar vi många barns liv till det bättre. Vi gör allt för att våra familjehem, klienter och kunder ska vara nöjda. Det är ett högt tempo och ofta s... Visa mer
Humanas familjehemsvård växer och vi söker en erfaren och engagerad familjehemskonsulent. Vi söker dig som är redo att arbeta med svåra familjehemsplaceringar där engagemang, mod och kreativa lösningar behövs.
Arbetet som familjehemskonsulent är både stimulerande och viktigt, tillsammans med våra familjehem förändrar vi många barns liv till det bättre. Vi gör allt för att våra familjehem, klienter och kunder ska vara nöjda. Det är ett högt tempo och ofta snabba vändningar i vad vi behöver prioritera.
Enheten som vi rekryterar till heter familjehemsvården i Uppsala och består av 8 familjehemskonsulenter som har kontor i Västerås, Mora, Uppsala och Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är Gävleborg, Dalarna, Uppsala, Västmanland, Södermanland samt Gotland och du förväntas kunna resa i hela vårt område.
Som familjehemskonsulent hos oss är jobbet mycket flexibelt och många arbetsuppgifter går att göra på distans.
Vi vill att du utgår från södra Gävleborg eller Uppsala län.
Krav på dig som söker:
-    Färdigutbildad socionom
-    Erfarenhet från familjehemsvård
-    B-körkort
-    God datorvana
-    Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
Personliga egenskaper som du behöver ha:
-    Du har social kompetens och är duktig på att handleda familjehem
-    Du är van att hålla högt tempo och är stresstålig
-    Du är positiv och har ett gott bemötande i alla dina möten
-    Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att utveckla vår verksamhet
Vi erbjuder:
-    Branschenlig lön
-    Förtroendearbetstid och stora möjligheter att jobba på distans
-    Förmånsbil eller lån av verksamhetsbil
-    Stora möjligheter till utbildningar och föreläsningar
-    Ett öppet arbetsklimat där våra värdeord glädje, engagemang och ansvar är ledord
Kvalifikationskrav:
Vi vill att du ska ha god kännedom om BBIC samt har ett brinnande intresse för att arbeta i ett kreativt sammanhang med fokus på hög service och god kvalitet. Vår verksamhet möter idag allt fler barn och ungdomar med omfattande behov av stöd och vi söker dig som drivs av att jobba med denna målgrupp.
Personliga egenskaper/ Kompetens:
Som person måste du både känna dig trygg med att arbeta självständigt och med dina kollegor. Du är trevlig, stöttande och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen. Arbetet ställer krav på flexibilitet, ansvarstagande och uthållighet. Du behöver ha förmåga och erfarenhet av att hantera stressfulla situationer och ha lätt för att kommunicera på olika sätt med dem vi möter. Vi har förtroendearbetstid vilket innebär att vi har frihet att planera vår tid samtidigt som det förväntas av oss att lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa. Beredskapstjänstgöring ingår. För mer info om Humanas verksamhet se www.humana.se, 

Varaktighet/Arbetstid
Heltid, tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.
Du är välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag 20210323, märk ansökan med ”Familjehemskonsulent Humana”.
Vid frågor, vänligen kontakta Shiaou Pourghobad [email protected]

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via systemet.
Inför anställningsintervju behöver du uppvisa utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. Läs mer på www.humana.se Visa mindre

Familjehemssekreterare till familjehemsenheten

Ansök    Jan 14    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Familjehemsenheten har handläggaransvar för stadigvarande familjehemsplaceringar av barn och ungdom 0–21 år. Enheten består av familjehemssekreterare, barnsekreterare och skolfam. Enheten ansvarar för all myndighetsutövning och uppföljning av insatser avseende barnen och de unga, enheten handlägger även i vissa fall ärenden där barnen flyttat hem till föräldrarna och erhåller biståndsinsatser. Enheten har även ansvar för stödet till de stadigvarande familjehemmen genom ekonomisk handläggning samt stödinsatser och utbildningsinsatser.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med avtalsfrågor inklusive ekonomi, stöd, handledning och utbildning till familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare och barnsekreterare. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem.

Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Gruppen har också extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver socionomexamen. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort och körvana ett krav. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar samt vidareutbildning inom psykosocialt behandlingsarbete ses som meriterande. Det är även meriterande om du har handledarutbildning och tidigare arbetat med BBIC:s dokumentationssystem.

Du är strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda och långvariga relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt så att ditt budskap når fram. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

På denna befattning kräver arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget ansöker du från Polisens hemsida.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till Utredningsenhet uppdragstagare

Ansök    Jun 29    Gävle kommun    Familjehemssekreterare
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och männis... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar för rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Utöver rekrytering och utredning ansvarar enheten för utbildning till nya familjehem samt stöd och handledning till kommunens kontrakterade jour- och familjehem. Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar även för ekonomi och avtal med uppdragstagare inom individ- och familjeomsorgen.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare och främst då med inriktning familjehem, men även kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare kommer du tillhöra myndighetskontoret som samarbetar nära med Välfärd Gävles utredningsenheter.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Vi söker nu dig som vill vara med och driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, 210hp, eller motsvarande i äldre system. Du har god dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort och körvana. Tidigare erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande.

I din arbetsroll trivs du med att arbeta självständigt. Du är flexibel, en god administratör och strukturerad i ditt arbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till Utredningsenhet Uppdragstagare

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och männis... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar för rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Utöver rekrytering och utredning ansvarar enheten för utbildning till nya familjehem samt stöd och handledning till kommunens kontrakterade jour- och familjehem. Utredningsenhet uppdragstagare ansvarar även för ekonomi och avtal med uppdragstagare inom individ- och familjeomsorgen. Vi söker nu två nya medarbetare!

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare, kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare kommer du tillhöra myndighetskontoret som samarbetar nära med Välfärd Gävles utredningsenheter.

Vi söker nu en familjehemssekreterare med inriktning att rekrytera familjehem. Vi söker även en familjehemssekreterare med inriktning att rekrytera kontaktfamiljer.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Vi söker nu dig som vill vara med och driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, 210hp, eller motsvarande i äldre system. Du har god dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort för manuellt växlad bil och körvana. Tidigare erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande.

I din arbetsroll trivs du med att arbeta självständigt. Du är flexibel, en god administratör och strukturerad i ditt arbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till Rekryteringsenheten

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och männi... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle
ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med
funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Rekryteringsenheten ansvarar för rekrytering och utredning av kontaktpersoner, kontaktfamiljer, nätverkshem, jourhem samt familjehem. Utöver rekrytering och utredning ansvarar enheten för utbildning till nya familjehem samt stöd och handledning till kommunens kontrakterade jour- och familjehem. Rekryteringsenheten ansvarar även för ekonomi och avtal med uppdragstagare inom individ- och familjeomsorgen.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare kommer du tillhöra myndighetskontoret som samarbetar nära med Välfärd Gävles utredningsenheter.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Vi söker nu dig som vill vara med och driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och som kan arbeta självständigt. Du är flexibel, en god administratör och strukturerad i ditt arbete. Tidigare erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar är meriterande.

Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som interna och externa samarbetspartners. Du har god dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs körkort och körvana.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare till Familjehemsenheten

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och männi... Visa mer
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle
ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med
funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Familjehemsenheten har handläggaransvar för stadigvarande familjehemsplaceringar av barn och ungdom 0–21 år. Enheten ansvarar för all myndighetsutövning och uppföljning av insatser avseende barnen och de unga, enheten handlägger även i vissa fall ärenden där barnen flyttat hem till föräldrarna och erhåller biståndsinsatser. Enheten har även ansvar för stödet till de stadigvarande familjehemmen genom ekonomisk handläggning samt stödinsatser och utbildningsinsatser. Arbetsgruppen består av 28 medarbetare varav två är 1:e barnsekreterare, två administratörer och en enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med avtalsfrågor inklusive ekonomi, stöd, handledning och utbildning till familjehem. Du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare och barnsekreterare. Vi arbetar med BBIC som handläggnings- och dokumentationssystem, som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Gruppen har också extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete inom familjehemsvården för trygg och säker familjehemsvård. Resor ingår tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver socionomexamen. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar samt vidareutbildning inom psykosocialt behandlingsarbete ses som meriterande. Det är även meriterande om du har handledarutbildning och tidigare arbetat med BBIC:s dokumentationssystem.

Du är strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda och långvariga relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du kommunicerar på ett tydligt och förtroendeingivande sätt så att ditt budskap når fram. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och körvana. På denna befattning kräver arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget ansöker du från Polisens hemsida.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre