Lediga jobb som Bokförare i Gävle

Se lediga jobb som Bokförare i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Interimskonsulter inom ekonomi i Gävle

Är du interimskonsult inom ekonomi, controlling eller redovisning och söker nytt uppdrag efter årsskiftet? Då vill vi på Jurek gärna komma i kontakt med dig. Ta chansen att bli en del av vårt nätverk av chefer och specialister och få möjlighet att bidra med din kunskap och kompetens hos våra kunder! Vi har många kunder och intressanta uppdrag inom flera olika branscher, vilket öppnar upp för många möjligheter att få utvecklas och bekanta dig med nya männi... Visa mer
Är du interimskonsult inom ekonomi, controlling eller redovisning och söker nytt uppdrag efter årsskiftet? Då vill vi på Jurek gärna komma i kontakt med dig. Ta chansen att bli en del av vårt nätverk av chefer och specialister och få möjlighet att bidra med din kunskap och kompetens hos våra kunder!

Vi har många kunder och intressanta uppdrag inom flera olika branscher, vilket öppnar upp för många möjligheter att få utvecklas och bekanta dig med nya människor, organisationer och företag.

Vi ser framemot din intresseanmälan för att få möjligheten att komma i kontakt med dig!
Din profil
Vi söker dig som är konsultativ och trygg inom ditt kompetensområde samt har vana av att arbeta som konsult. Som person är du flexibel, driven och har ett stort engagemang. Du är social och tycker om mötet med olika människor samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya organisationer och arbetsuppgifter. 
Du erbjuds
Jurek har en stor kundkrets inom olika branscher och med stora som små företag och organisationer. Uppdragens omfattning varierar i både längd och tjänstgöringsgrad. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfekt match för våra konsulter och kunder.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Hanna Darberg på [email protected]. Ansök på www.jurek.se, så hör vi av oss till dig inom kort. 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och konsultlösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, bank & finans samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Sökord: CFO, ekonomichef, redovisningsekonom, business controller, controller, financial controller, ekonom, accountant manager, accountant Visa mindre

Reskontraekonom

Ansök    Sep 26    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi?  Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi? 
Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat utveckling och förbättringar av processer och har tidigare erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Du ansöker på www.randstad.se senast 2024-10-10. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hanna Embretsen på [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för dig som ekonom inom leverantörs- och kundreskontra:
Bankavstämningar
Kontoavstämningar
Leverantörsreskontra
Utläggshantering
Hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörs- och kundreskontran




Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning inom området
Erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Administrativ ekonom sökes till Gävle kommun

För vår kund Gävle kommuns räkning söker vi efter en ekonom till ett uppdrag med start i slutet av augusti/början av september! Du kommer att utgöra ett administrativt och granskande stöd till kommunens revisionskontor på ett spännande konsultuppdrag med omfattning 50% med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Du kommer att utgöra ett konsultstöd tillika administrativt stöd för uppgifter relaterat till både administration och granskning ti... Visa mer
För vår kund Gävle kommuns räkning söker vi efter en ekonom till ett uppdrag med start i slutet av augusti/början av september! Du kommer att utgöra ett administrativt och granskande stöd till kommunens revisionskontor på ett spännande konsultuppdrag med omfattning 50% med eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
Du kommer att utgöra ett konsultstöd tillika administrativt stöd för uppgifter relaterat till både administration och granskning till kommunrevisionen.

Uppdraget kommer vara omväxlande sett till uppgifter, men de främsta arbetsområden berörande ekonomiadministrativa uppgifter blir bland annat;

• I samråd med revisionschef arbeta fram budgetförslag inför förhandling med fullmäktiges presidium
• Internbudgetering efter fullmäktiges budgetbeslut
• Löpande mottagningsattestera och kontera fakturor inför beslutsattest av revisionschef
• Fakturahantering vad innebär att bland annat attestera, kontera och fakturera
• Sammanställa verksamhets- och delårsrapporter med revisionskollegiet
• Månatlig ekonomisk rapportering till revisorskollegiet

Renodlade administrativa uppgifter bestående av:

• Förbereda kallelse inför utskick till revisorskollegiet
• Informations- och dokumenthantering
• Protokollföring
• Registrera, diarieföra, gallra och arkivera handlingar
• Omhänderta uppgifter till följd av beslut

Samt granskande uppgifter:

• Granskning av måluppfyllelse, ekonomistyrning och intern kontroll

Vid behov kan även mötesadministration, inköp av produkter/tjänster, stöttning av revisorerna samt uppdatera styrdokument förekomma. 
Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du uppfylla följande: 

• Yrkeshögskola eller högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt område.
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete och har deltagit i eller utfört ett flertal uppdrag.
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.
• Datakunskaper i kontorsstödsprogram och Officepaketet eller motsvarande.
• Van att arbeta i: Stratys och UNIT4 (tidigare Agresso)

Meriterande krav:

• Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina 

Personliga egenskaper som efterfrågas;

• Vara pålitlig genom att agera och prestera enligt förväntan.
• Vara adaptiv genom att anpassa sig till föränderliga omständigheter.
• Vara proaktiv genom att påkalla behov av eller själv åstadkomma förändring.
• Vara noggrann och ha ett öga för detaljer.
• Ha lätt för att samarbeta och vara professionell i sitt agerande

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag på 50% med start i slutet av augusti/början av september som kommer pågå under längre sikt. Placeringen är centrala Gävle och det finns möjlighet till viss distansarbete vid överenskommelse. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten, kontakta gärna Therese Sundin på [email protected] 
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs Jurek till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. 

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Visa mindre

Ekonom kundreskontra

Ansök    Mar 15    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi? Då kanske vi har nästa spännande uppdrag för dig! Vi märker av en ökad förfrågan kring konsulter inom ekonomio... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra?
Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi? Då kanske vi har nästa spännande uppdrag för dig!
Vi märker av en ökad förfrågan kring konsulter inom ekonomiområdet från våra kunder i Gävle med omnejd. Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat utveckling och förbättringar av processer och har tidigare erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete.
Vi riktar oss särskilt till individer med kort uppsägningstid, som kan påbörja uppdrag med snabb start. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.


Du ansöker på www.randstad.se senast 2023-03-29. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elsa Lindblom [email protected]  
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för dig som ekonom inom leverantörs- och kundreskontra:
Bankavstämningar
Kontoavstämningar
Leverantörsreskontra
Utläggshantering
Hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörs- och kundreskontran.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning inom området.
Erfarenhet av kundreskontra samt löpande redovisning och rapportering.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Reskontraekonom

Ansök    Jun 11    Randstad AB    Bokförare
Arbetsbeskrivning Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi?  Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en flexibel, strukturerad och driven ekonom som gillar att jobba med utveckling och förbättringar av processer? Söker du nya utmaningar inom ekonomi mot leverantörs- och kundreskontra? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom ekonomi? 
Vi söker dig som har några års erfarenhet från leverantörs- och kundreskontra där du arbetat med bland annat utveckling och förbättringar av processer och har tidigare erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till slutet av september.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Du ansöker på www.randstad.se senast 2023-06-24. Ansök gärna redan idag då vi tillsätter löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elsa Lindblom på [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för dig som ekonom inom leverantörs- och kundreskontra:
Bankavstämningar
Kontoavstämningar
Leverantörsreskontra
Utläggshantering
Hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörs- och kundreskontran


Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning inom området
Erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Bokförare m.m.

Ansök    Okt 27    Fabriksservice i Norden AB    Bokförare
Bokföringsassistent med erfarenhet av bokslut m.m. arbetsuppgifterna kan variera för rätt person som inte är fastlåst vid ett skrivbord. Vi vill gärna ha ansökningar via mail [email protected] med CV och löneanspråk. Vi är ett ungt företag som expanderar fort inom olika arbeten till exempel raffinaderier, kärnkraft, gruvindustrin och järnverk m.m. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpas... Visa mer
Bokföringsassistent med erfarenhet av bokslut m.m. arbetsuppgifterna kan variera för rätt person som inte är fastlåst vid ett skrivbord. Vi vill gärna ha ansökningar via mail [email protected] med CV och löneanspråk. Vi är ett ungt företag som expanderar fort inom olika arbeten till exempel raffinaderier, kärnkraft, gruvindustrin och järnverk m.m.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonom sökes för deltidsuppdrag

Jurek söker nu för kunds räkning en ekonom för ett konsultuppdrag på deltid under hela 2024 på ca 25 % sett över hela året. Du kommer vara behjälplig med budgetarbete, rapporteringar, fakturering samt andra administrativa arbetsuppgifter. Tjänstgöringsgraden kan variera periodvis under året.    Välkommen in med din ansökan! Arbetsbeskrivning Som ekonom kommer du få stötta i de flesta ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med så... Visa mer
Jurek söker nu för kunds räkning en ekonom för ett konsultuppdrag på deltid under hela 2024 på ca 25 % sett över hela året. Du kommer vara behjälplig med budgetarbete, rapporteringar, fakturering samt andra administrativa arbetsuppgifter. Tjänstgöringsgraden kan variera periodvis under året. 

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Som ekonom kommer du få stötta i de flesta ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med såväl budgetarbete som fakturering och dokumenthanting. Nedan är arbetsuppgifterna mer specificerade: 

Budget

• I samråd med revisionschef arbeta fram budgetförslag inför förhandling 

Fakturering

• Löpande mottagningsattestera och kontera fakturor inför beslutsattest av revisionschef
• Fakturera bolag inom organisationen

Månads- och tertialrapportering

• I samråd med revisionschef sammanställa delårsrapport 1 och 2 samt verksamhetsrapport per helår 
• Månatlig ekonomisk rapportering med analys och månadsrapportering med kommentarer och prognoser till styrelsen. Prognoser tas fram i samråd med revisionschef. 

Administrativa uppgifter

• Stöd i nämndadministrationen
• Dokumenthantering: Registrering, diarieföring, gallring och arkivering
• Föra minnesanteckningar vid möten
• Ta fram och kvalitetssäkra dokument
• Utrednings-/granskningsrelaterade uppgifter: Bearbeta underlag, författa rapporter etc. 

Övrigt

• Vid behov föredra ekonomiärenden vid sammanträden

Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag måste du uppfylla följande:

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdigt (universitet/YH)
• Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete och har deltagit i eller utfört ett flertal uppdrag
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• Datakunskaper i kontorsstödsprogram och Officepaketet eller motsvarande
• Van att arbeta i systemen Stratys och UNIT4 (tidigare Agresso)
• Goda kunskaper i Excel

Erfarenhet av arbete i systemet Platina är meriterande.

 

Personliga egenskaper: 

• Vara pålitlig genom att agera och prestera enligt förväntat
• Vara adaptiv genom att anpassa sig till föränderliga omständigheter
• Vara proaktiv genom att påkalla behov av eller själv åstadkomma förändring
• Vara noggrann och ha ett öga för detaljer
• Ha lätt för att samarbeta med kollegor och andra externa samarbetspartners samt vara professionell i sitt agerande

Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag på deltid som kommer variera i omfattning under olika perioder men sett under året ligger tjänstgöringsgraden på 20-25 %. Uppdraget förväntas starta snarast och kommer löpa under hela 2024 (2024-12-31) och kan ev. bli förlängt vid behov. Tjänstgöringsgraden kan bli högre än 20-25 % vid behov. 

Du kommer att bli anställd av Jurek Recruitment & Consulting och vara uthyrd till vår kund. Arbetsplatsen är hybrid men du ska kunna arbeta på plats vid behov i Gävle. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på [email protected]

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!  
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Extra jobb inom redovisning ca 20%

Vi söker en glad och härlig tjej till vårt kontor i Gävle för vårt bolag Co-Worker Technology. Tjänsten är en behovsanställning på ca 20%. Perfekt för någon som studerar eller vill kombinera med annat. Tidigare erfarenhet av ekonomi är ett krav och en stor fördel om man tidigare jobbat i Fortnox men dock inget krav. Finns goda möjligheter att få utvecklas och lära sig nytt inom ekonomi. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övr... Visa mer
Vi söker en glad och härlig tjej till vårt kontor i Gävle för vårt bolag Co-Worker Technology. Tjänsten är en behovsanställning på ca 20%. Perfekt för någon som studerar eller vill kombinera med annat.
Tidigare erfarenhet av ekonomi är ett krav och en stor fördel om man tidigare jobbat i Fortnox men dock inget krav.
Finns goda möjligheter att få utvecklas och lära sig nytt inom ekonomi.








Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Sommarvikarie som avgiftshandläggare sökes!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Just nu söker vi dig som vill arbeta som avgiftshandläggare hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, stresstålig och effektiv? Läs då gärna vidare! Ar... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som avgiftshandläggare hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, stresstålig och effektiv? Läs då gärna vidare!

Arbetsbeskrivning
Vår kund behöver förstärkning under sommarperioden – en medarbetare som i ett litet team ansvarar för att beräkna avgifter gällande omvårdnadsnämndens verksamheter. Arbetet som avgiftshandläggare är en tjänst där du ansvarar för avgiftshantering. Uppdraget innebär att på olika sätt inhämta information och underlag, bedöma utrymme, utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och regelverk för att varje kund ska få rätt avgift. 

I arbetet som avgiftshandläggare arbetar du i verksamhetssystemen Treserva, Agresso och TES. Du kommer att svara på frågor gällande fakturor och avgiftsbeslut samt vara behjälplig vid eventuella överklagande av avgiftsbeslut. En viktig del av arbetsuppgifterna innebär service och kontakter med kunder/företrädare samt interna och externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i en liten arbetsgrupp med erfarna handläggare.
Vem är du?
• Du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du har bred erfarenhet och bakgrund som avgiftshandläggare inom kommunal verksamhet.
• Du behöver ha god erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva, Agresso och TES.

Som person ska du vara noggrann, flexibel, effektiv och kunna tåla stress under arbetstoppar. Du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera inom ditt arbete. 

Vi lägger stor vikt vid gott bemötande och personlig lämplighet.

Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning heltid med start omgående och löper till och med 2021-08-06. Placering i Gävle. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på [email protected]
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes för uppdrag i Gävle!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då g... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då gärna vidare!

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och arbetet kommer b.la. att innefatta:

- Arbeta med redovisning och bokföring
- Registrera, bokföra och betala fakturor
- Ta emot och kontrollera betalningar från kunder, hantera krav/inkassoärenden
- Hantera ekonomisystem
- Kontera och avstämma kontosaldon
- Kontrollera fakturor, förbereda underlag
Vem är du?
Du är en analytisk person som har förmåga att förstå och se helheten samtidigt som du har bra sinne för struktur och detaljer. Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig. Vidare har du även:

• Gymnasium med ekonomisk inriktning eller likvärdigt.
• Utbildning inom aktuellt område, viss svårighetsgrad.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.
• Datakunskaper i kontorsstödsprogramvara samt Officepaketet eller motsvarande.
• Kunskaper i ekonomisystem
• Goda kunskaper i Agresso
• Goda kunskaper i Excel

Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning heltid med start omgående och löper till och med 2021-08-31. Placering i Gävle. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på [email protected]
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes för uppdrag i Gävle!

Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då gärna vidare! Arbetsbeskrivning I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och arbetet kommer b.la. att innefatta löpande bokföring, avstämningar och uppföljning, hantering av leverantörs- och kundflöden samt övriga administrativa arbetsuppgifter.  Arbetsuppgifter: • Dagbokföring ... Visa mer
Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då gärna vidare!

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och arbetet kommer b.la. att innefatta löpande bokföring, avstämningar och uppföljning, hantering av leverantörs- och kundflöden samt övriga administrativa arbetsuppgifter. 

Arbetsuppgifter:

• Dagbokföring
• Moms och arbetsgivardeklarationer
• Avstämningar, utredningar och uppföljningar i samband med månads-, tertial- och årsbokslut
• Internkontroller
• Skapa underlag för fakturering samt bevaka att faktureringen blir korrekt utförd
• Kontering av leverantörsfakturor och säkerställa effektiva flöden
• Upplägg och registervård i ekonomisystem, för närvarande Agresso (Unit4)
Vem är du?
Du är en ansvartagande, serviceinriktad person som är noggrann och strukturerad. Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig. Du är flytande i svenska i tal och skrift. Vidare har du även:

• Gymnasieutbildning inom ekonomi samt påbyggnadsutbildning, lägst yrkeshögskola, inom området. Alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och ekonomiadministration
• God systemvana, meriterande med kunskaper i systemet UNIT4 (Agresso)
• Meriterande med erfarenhet från anläggningsredovisning

Referenser ska bifogas med ansökan.
Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning heltid med start i slutet på oktober/början på november och löper till och med 2022-01-31, med möjlighet till förlängning. Placering i Gävle. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på [email protected]
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Ekonom sökes för uppdrag i Gävle!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonom på 50% hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då gärn... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som ekonom på 50% hos vår kund i Gävle. Är du noggrann, analytisk och har förmågan att se helheten? Läs då gärna vidare!

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonom kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen som består av fem kollegor, fyra ekonomer och en controller som tillsammans har ett nära samarbete. Du kommer att arbeta som ett verksamhetsstöd med löpande budget, avstämningar och bokslutsarbete. Du kommer att vara ett stöd till cheferna i deras arbete och hjälpa dem att se samband mellan verksamhet, personal och ekonomi så att de kan fatta välgrundade beslut. Vid behov stöttar du även med ekonomiadministrativa uppgifter inom enheten. 
Vem är du?
Du är en analytisk person som har förmåga att förstå och se helheten samtidigt som du har bra sinne för struktur och detaljer. Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig. Du är van att anpassa dig och förklara komplexa texter och tabeller utifrån gruppens behov. Vidare har du även:

• Högskoleexamen med inriktning ekonomi
• Minst 1 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• Goda kunskaper i Agresso
• Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor eller politiskt styrda organisationer. 
Du erbjuds
Ett spännande konsultuppdrag med omfattning på 50% med start omgående och löper till och med 2020-12-31. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på [email protected]
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre