Lediga jobb som Affärsjurist i Gävle

Se lediga jobb som Affärsjurist i Gävle. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gävle som finns hos arbetsgivaren.

Jurist inom Välfärd Gävle

Ansök    Nov 18    Gävle kommun    Affärsjurist
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa föru... Visa mer
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Sektorn Välfärd utgörs av drygt 3000 medarbetare och chefer. I sektorns stödkontor Utveckling och stöd inryms verksamhetsområde Planering, analys och utvärdering. Kontoret ger stöd till hela Välfärd Gävle inom olika sakområden såsom ekonomi, HR, IT, kvalitet, upphandling av kärnverksamhet, verksamhetsutveckling och projektledning. Inom verksamhetsområdet ingår Enheten för nämndsamordning, diarium och arkiv. Enheten har i uppdrag att ge stöd och utveckling till chefer och medarbetare inom sektor Välfärd. Inom enheten hanteras även frågor kring verkssamhetsjuridiska områden såsom Förvaltningslagen (FL), Offentlighets- och sekretesslagen (OSL), Dataskyddsförordningen (GDPR) och registerlagstiftningen. I rollen som jurist kommer du arbeta nära chefer, ledning och medarbetare i sektorn. Arbetet sker i nära samverkan med den operativa resurs som hanterar personuppgiftsincidenter inom sektorn och ni kommer vara ett viktigt stöd till chefer och ledning inom sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en erfaren jurist med intresse för offentlig verksamhet och tillika nyfikenhet inom dataskyddsfrågor och informationssäkerhet. Hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att utveckla och stärka den rättssäkra hanteringen i vår kommun. Du får arbeta brett med juridiska frågor, med särskilt fokus på dataskydd och registerlagstiftning. Det är ett område som är i ständig utveckling och som har stor betydelse för sektorns verksamheter. I uppdraget ingår att ge juridiskt stöd till chefer, ledning och medarbetare i sektorns verksamheter. Arbetet innefattar juridiskt stöd, rådgivning och tillämpning av Förvaltningslagen (FL), Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och Dataskyddsförordningen (GDPR) samt registerlagstiftningen. Du blir en central aktör att, tillsammans med kollegor i övriga kontoret, möjliggöra för sektorns verksamheter att uppnå och följa lagstiftningen och att personuppgifter hanteras korrekt och rättssäkert. Du bistår sektorn i frågor som rör behandling av personuppgifter, handläggning av ärenden med enskild part, överklaganden av beslut samt remissvar inom funktionens ansvarsområde. På enheten jobbar det idag åtta medarbetare som tar ett gemensamt ansvar för sitt arbete. Det är en grupp där omtänksamhet gentemot varandra är en grund, som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet och värnar om varandras trygghet.

Dina arbetsuppgifter innebär att du: 

• Har god kunskap om Förvaltningslagen (FL), Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och Dataskyddsförordningen (GDPR) samt registerlagstiftningen.
• Har en god samarbetsförmåga och ser vikten av att tillsammans med kollegor ge stöd så att verksamheterna lever upp till de krav som lagstiftningen ställer.
• Har ett systematiskt, noggrant och problemlösande arbetssätt
• Kan förstå och analyserar komplexa frågor samt kan skriva och kommunicera klart, tydligt och strukturerat.
• Samverkar med den operativa resurs som hanterar personuppgiftsincidenter inom sektorn. 
• Planerar och genomför utbildningar, workshops och informationsinsatser för medarbetare inom Välfärd Gävle om frågor dataskydd och registerlagstiftningen. 

Rollen innebär att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för resultat med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen (jur.kand.) och erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom offentlig sektor gärna från kommunal verksamhet. Du har mycket goda kunskaper i FL och OSL, och gedigen kompetens inom GDPR och registerlagstiftning.

I rollen kommer du att utbilda, vägleda och vara ett tryggt stöd till chefer och ledning i frågor som rör dataskydd och registerhantering.

För att lyckas och trivas hos oss på sektor Välfärd är det viktigt att du:

• Har mycket god samarbetsförmåga och förstår värdet av att tillsammans med kollegor skapa rättssäkra arbetssätt.
• Arbetar systematiskt, noggrant och lösningsorienterat.
• Har förmågan att analysera komplexa juridiska frågor och kommunicerar dem tydligt och strukturerat.
• Vara trygg i att hålla utbildningar och presentationer och anpassa innehållet efter målgruppens behov.

Du är van att arbeta självständigt, tar ansvar för kvaliteten i dina resultat och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du sätter upp tydliga mål, organiserar resurser effektivt och slutför dina uppgifter med professionalism.

Som person är du trovärdig, prestigelös och initiativtagande. Du visar mod i dina ställningstaganden, skiljer på sak och person och bidrar till en lösningsfokuserad arbetsmiljö. 

Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad. Som jurist i Välfärd Gävle blir du en nyckelperson i arbetet för en trygg, rättssäker och modern offentlig verksamhet. Här får du använda din juridiska kompetens brett, påverka viktiga beslutsprocesser och utveckla arbetssätt som kommer många människor till nytta. Du får dessutom arbeta i en organisation som värdesätter samarbete, nytänkande och personlig utveckling. Vill du ha ett meningsfullt uppdrag där din expertis gör verklig samhällsnytta då är detta rätt plats för dig.

Välkommen med din ansökan till oss!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Affärsjurist med stort intresse för företagarfrågor

Ansök    Sep 4    AB Sinf-Konsult    Affärsjurist
Två anledningar till att du ska bli Sinf nya jurist - vi har roligt ihop och hjälper företagen att växa. Sinf växer och vi vill förstärka vårt härliga team med ytterligare en person. På Sinf erbjuder vi företag juridisk service. Vi är i en stark utvecklingsfas, vilket ger dig fantastiska möjligheter att utveckla din talang. Vi jobbar självständigt så du kan växla mellan att jobba hemifrån eller på vårt centralt belägna kontor, ett stenkast från Stockholm C... Visa mer
Två anledningar till att du ska bli Sinf nya jurist - vi har roligt ihop och hjälper företagen att växa.
Sinf växer och vi vill förstärka vårt härliga team med ytterligare en person. På Sinf erbjuder vi företag juridisk service. Vi är i en stark utvecklingsfas, vilket ger dig fantastiska möjligheter att utveckla din talang. Vi jobbar självständigt så du kan växla mellan att jobba hemifrån eller på vårt centralt belägna kontor, ett stenkast från Stockholm Central. Vi erbjuder dig en lösningsorienterad, spännande och energifylld arbetsplats med både skratt och målinriktat arbete.
Om tjänsten
Sinf är en arbetsplats med stark serviceanda där målet är att leverera råd och stöd till våra medlemsföretag för att göra dem än mer framgångsrika. Det gör vi på både ett personligt och professionellt sätt. Fokus är att ge medlemmarna bäst möjliga service i alla lägen.
Du arbetar med rådgivning inom flera juridiska områden, huvudsakligen med avtalsrätt och arbetsrätt. Rollen påminner om en intern bolagsjurist där du är både rådgivare och problemlösare. Våra kunder är industri- och tjänsteföretag och branschorganisationer.
Under 2022–2023 driver vi ett speciellt ägarskiftesprojekt där vi vägleder företag i ägarskiften och generationsskiften. Projektet innehåller kurser, webbinarier och skräddarsydda lösningar där våra jurister ingår. Det är meriterande om du har utbildningserfarenhet. Meriterande är också erfarenhet av kommersiella avtal och arbetsrätt.
Du som söker har juristexamen, ett pragmatiskt synsätt, stark servicekänsla, gott ordningssinne. Du är lösningsinriktad, trivs med att fatta egna beslut och driva projekt i mål. Du samarbetar väl med andra och kan värdera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Arbete i mindre-/medelstora företag och/eller företagande i familjen är starkt meriterande. All koppling till företagande uppskattas. Erfarenhet från exempelvis Juristbyrå, hantering av avtal, leveransvillkor, branschjuridik och företagsrådgivning är meriterande.
Tillträde snarast, ansökningarna hanteras varefter de inkommer. Tjänsten börjar som en provanställning då vi befinner oss i en tillväxtresa.
Arbetsplatsen ligger centralt i Stockholm.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Upphandlingsjurist

Ansök    Maj 15    Gävle kommun    Affärsjurist
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.

Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i nyrenoverade lokaler i stadshuset, endast minuters promenad till Gävle centralstation. Distansarbete upp till 50% finns avtalat inom sektorn.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta i en varierande tjänst som jurist där det finns stora möjligheter att påverka och utveckla inköp- och upphandlingsprocessen samtidigt som du med ditt arbete bidrar till stor samhällsnytta? Välkommen till oss och gör Gävle i framkant!

I tjänsten som upphandlingsjurist är du ett kvalificerat stöd i alla typer av juridiska frågor som berör inköp, upphandling och avtalsuppföljning gentemot Gävle kommuns verksamheter. Dina arbetsuppgifter består bl.a. av att rättsutreda och föreslå vägen framåt i juridiska frågeställningar kopplade till inköp och upphandling i kommunen. I arbetet ingår även processföring, att arbeta fram remissvar i bland annat lagstiftningsärenden samt att du säkerställer att upphandlingsregelverk följs enligt LOU. Du kommer även i mindre utsträckning genomföra upphandlingar i Gävle kommun för både din och enhetens utveckling.

Arbetet sker till stor del självständigt, men på vår enhet arbetar vi tvärfunktionellt och du kommer att få arbeta tillsammans med kollegor med andra kompetenser. Vi är en växande arbetsplats där du får utvecklas inom ditt karriärsområde och bana väg för fantastiska möjligheter inom Gävle kommun. För oss är det viktigt att trivas på jobbet, därför söker vi dig som kan bidra till samarbetet och den prestigelösa lagandan vi arbetar mot. Du kommer hålla utbildningar för medarbetare där du håller dom uppdaterade på aktuell rättspraxis. Samt utbildning om juridiken inom inköp- och upphandlingsområdet och därtill praktisk tillämpning. Du kommer även vid behov hålla utbildning och information för verksamhet samt leverantörer.

Din närmsta chef har tidigare arbetat som upphandlingsjurist som du kommer att kunna få stöd från. Vidare kommer du att få ingå i kommunens juristnätverk som träffas regelbundet. Låter det här som något för dig? Då kan du vara personen som vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med juristexamen, 270 hp, som har erfarenhet av upphandling enligt LOU. Du ska ha läst Europarätt. Upphandlings juridiken bygger mycket på Europarätt och som person har du ett starkt intresse för juridiken och kopplingen till offentliga affärer. Du har ett driv att göra affärsmässiga bedömningar som påverkar kommunen positivt på långt sikt. Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor och har erfarenhet av projektledning.

Då mycket av din roll består av muntlig och skriftlig kommunikation, söker vi dig som har goda kunskaper i det svenska språket. Du är skicklig i ditt sätt att formulera dig och kan anpassa din kommunikation utifrån den tilltänkta målgruppen.

Du är skicklig på att göra rättsutredningar och kan föreslå lösningar på juridiska frågor. Din förmåga att se helhet, lösa komplexa problem och göra välavvägda prioriteringar är god. För dig är det naturligt att samarbeta med ett prestigelöst förhållningssätt och du är trygg i din profession.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Jurist

Ansök    Sep 23    Gävle kommun    Affärsjurist
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.

Verksamhetsstöd på Livsmiljö Gävle ger stöd och service inom områdena juridik, HR, ekonomi, IT, kommunikation, nämndadministration och registrering. På vår enhet arbetar 18 medarbetare.

Verksamhetsstöds placering är i Förvaltningshuset i centrala Gävle. Våra lokaler görs nu om till moderna kontorslandskap som står klara för inflyttning i september månad.


ARBETSUPPGIFTER
Är du jurist och har ett brinnande intresse för juridiska frågor som främst relaterar till uppdrag för Samhällsbyggnadsnämnden och Kultur och fritidsnämnden? Vad kul! Då har vi jobbet för dig! Sök jobbet som Jurist hos oss inom verksamhetsstöd och bli en del av vårt trevliga team. Gör Gävle attraktivt.

I din roll som jurist på Livsmiljö Gävle kommer du att arbeta med juridiska frågor som främst relaterar till uppdragen för nämndernas verksamhetsområden. Det innebär att arbetsuppgifterna är kopplade till nämndernas reglementen och delegeringsordningar i samhällsbyggnadsprocessens myndighetsutövning samt vid avtal och ansvarsfrågor som kan röra ideella föreningar, stiftelser och näringsliv inom kultur och fritidsområdet.

Du rapporterar och har avstämningsmöten med enhetschef. Ärendena är varierande och kan vara relaterade till remisser, detaljplaner, bygglovsprövning och tillsyn, miljö-, hälsoskydds- och livsmedelskontroll, serveringstillstånd, avtalsrätt, bostadsanpassning, färdtjänst, riksfärdtjänst samt laglighetsprövningar och utlämnande av allmänna handlingar.

Som jurist vid Verksamhetsstöd så sker ett utbyte med andra jurister inom kommunen. Det kan därför även bli aktuellt med ärenden inom fastighetsrätt, entreprenadjuridik, EU-rätt, och andra förvaltnings- och kommunalrättsliga frågor. Du kommer att arbeta självständigt och med ett arbetssätt där du rör dig nära verksamheten och dess handläggare. Du kommer agera stödjande för handläggare i deras myndighetsutövning och bidrar i utredningar där det behövs förstärkning av juridisk sakkompetens.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en spännande miljö där arbetsuppgifterna spänner över de flesta rättsområdena inom samhällsbyggnad, miljö, kultur och fritid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juristexamen och flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Du har goda kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftning. Tidigare erfarenhet av juridiskt arbete i offentlig sektor inom någon av nämndernas verksamhetsområden är meriterande.

Du stödjer handläggare, chefer och ibland politiker genom att, utifrån lagstiftning och praxis, bistå med juridisk vägledning eller arbeta fram välgrundade underlag inför beslut. Du bidrar till en rättssäker verksamhet och myndighetsutövning där du agerar analytiskt och lösningsorienterat för att hitta möjligheter. Du är flexibel och har lätt att sätta dig in i olika typer av juridiska frågor. Du trivs med att söka och formulera lösningar på komplexa problem.

Arbetet kräver att du har förmågan att självständigt planera ditt arbete och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Vi förväntar oss ett arbetssätt där du systematiskt och strukturerat driver frågor och ärenden framåt och där du anpassar nivå för bästa resultat. Du arbetar ibland mer självständigt med egna ärenden som ska skrivas fram till nämnd.

Som person är du utåtriktad, lyhörd och förtroendeingivande. Du tycker om att ge verksamheten god service genom råd och stöd. Du är tillgänglig, engagerad, noggrann, prestigelös och har integritet.

Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket i tal och skrift. Du anpassar ärendets utformning avseende text och motiveringens omfattning utifrån aktuell målgrupp och tillämpar i detta så kallat klarspråk.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Upphandlingsjurist

Ansök    Sep 16    Gävle kommun    Affärsjurist
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordna... Visa mer
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Inköp- och upphandlingsenheten är en del av Näringslivsavdelningen i Gävle kommun och ansvarar för att tillsammans med näringslivsenheten möta näringslivet för att sprida kunskap om kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för att leda, driva och utveckla primärkommunens gemensamma inköpsprocess och nödvändiga systemstöd för kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta i en varierande tjänst som jurist där det finns stora möjligheter att påverka och utveckla inköp- och upphandlingsprocessen? Välkommen till oss! Här får du arbeta med både förhandling och processföring.

Som upphandlingsjurist får du ett kvalificerat uppdrag och ansvarar för att rättssäkra och effektivisera vår inköpsprocess. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge stöd och vägledning gentemot våra verksamheter gällande förberedelse, genomförande och uppföljning av upphandlingar. En del av arbetet innebär även att du kommer att få genomföra upphandlingar i mindre omfattning. Vidare kommer du att få arbeta med komplexa juridiska frågor som kan uppstå i inköpsprocessen, utreda rättsliga frågor samt ta fram vägledningar och annat stödmaterial. I arbetet ingår även att arbeta fram remissvar i bland annat lagstiftningsärenden. Arbetet sker till stor del självständigt, men på vår enhet arbetar vi tvärfunktionellt och du kommer att få arbeta tillsammans med kollegor med andra kompetenser. Din närmsta chef har tidigare arbetat som upphandlingsjurist som du kommer att kunna få stöd från. Vidare kommer du att få ingå i kommunens juristnätverk som träffas regelbundet. Låter det här som något för dig? Då kan du vara personen som vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med juristexamen och som har arbetat med upphandling enligt LOU. Du har god förmåga att formulera dig på svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av notarietjänstgöring eller projektledning.

Som person är du trygg i din roll som jurist och tycker om att samarbeta med andra. Vidare har du god analytisk förmåga och är kommunikativ. Du har enkelt för att anpassa ditt språk till olika situationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Jurist till offentlig verksamhet i Gävle, via Jefferson Wells

Ansök    Maj 20    Manpower AB    Affärsjurist
Vi på Jefferson Wells söker nu en jurist som kommer arbeta i fyra månader hos vår kund. Där arbetar du tillsammans med övrig personal på kansliet och stötta verksamheten i stort och smått. Som konsult skall du ha tidigare erfarenhet av juridiskt och övrigt administrativt arbete i kommunal verksamhet. Uppdraget inbegriper service med arbetsuppgifter såsom juridisk utredning, registrering/hantering/lösning av övriga ärenden och att vid behov vara en extrare... Visa mer
Vi på Jefferson Wells söker nu en jurist som kommer arbeta i fyra månader hos vår kund. Där arbetar du tillsammans med övrig personal på kansliet och stötta verksamheten i stort och smått. Som konsult skall du ha tidigare erfarenhet av juridiskt och övrigt administrativt arbete i kommunal verksamhet.

Uppdraget inbegriper service med arbetsuppgifter såsom juridisk utredning, registrering/hantering/lösning av övriga ärenden och att vid behov vara en extraresurs i kansliets valarbete. Ärenden aktualiseras främst genom e-post, men kan även komma in via telefon och övriga forum (såsom fysiska möten med kommunens tjänstemän). Att vara en lagspelare och samtidigt trivas med att möta kunder och vilja vara behjälplig är en förutsättning i uppdraget.

I uppdraget som utredande jurist/registrator krävs juridisk kompetens i kombination med ett serviceinriktat kundbemötande, även i stressade situationer. God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska är viktigt då uppdraget ofta innefattar att kommunicera komplexa underlag och lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Det juridiska arbetet utgår med avstamp i kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet- och sekretess. Kunskap om valförfarandet eller erfarenhet från våra allmänna val, liksom ärendehanteringssystemet Platina är därtill meriterande.

Arbetet är självständigt men sker avhängigt uppgift i samarbete med övriga medarbetare för kunskapsöverföring och sårbarhetsbegränsning. Uppdraget utförs på plats på kommunens Administrativa avdelningen (kan komma att förändras under uppdragsperioden).

Kommunens tekniska miljö är huvudsakligen Microsoft-baserad och använder Platina för ärendehantering.

Arbetstid är schemalagd kl. 8-17 vardagar, med lunch kl. 12-13. Under juni-augusti gäller arbetstid kl. 08-16.

Avvikande arbetstid kan komma att ske i samband med valdagen den 11 september, liksom vid onsdagsräkningen den 14 september då omfattande övertid kan bli aktuell.

För att vara aktuell för tjänsten krävs:

* Lägst 4,5 års universitetsstudier och erhållen juristexamen eller liknande (jur.kand).
* Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet
* Ha visat på förmåga att utföra arbete inom juridisk konsultation med hög kundnöjdhet
* Ha vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem
* Ha goda kunskaper i Microsoft operativsystem för arbete som utredande jurist/registrator.
* Ha goda kunskaper i ärendesystemet Platina för administrativt arbete
* Ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med allmänna val, exempelvis som vice eller ordförande i valdistrikt.
* Ha god kommunikativ förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska utifrån rollen som utredande jurist /och registrator.
* Ha god förmåga att arbeta tillsammans med andra.
* Ha fokus på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar.
*

Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta Konsultchef Daniel Karlsson Axelsson, [email protected] Visa mindre

Affärs - / Bolagsjurist till Ramudden Gävle

Ramudden är Nordens ledande företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjänster för en säker miljö inom bygg- och vägarbetsplatser. Ramudden finns på ett 50-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Estland och har idag ca 500 anställda, de har under 2018 även förvärvat dotterbolag i England. Koncernen grundades 2005 och omsatte 2018 ca 1,7 miljarder, huvudkontoret är i Gävle. Sedan 2017 är Triton majoritetsägare i Ramudden, ett riskkapitalbolag ... Visa mer
Ramudden är Nordens ledande företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjänster för en säker miljö inom bygg- och vägarbetsplatser. Ramudden finns på ett 50-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Estland och har idag ca 500 anställda, de har under 2018 även förvärvat dotterbolag i England. Koncernen grundades 2005 och omsatte 2018 ca 1,7 miljarder, huvudkontoret är i Gävle. Sedan 2017 är Triton majoritetsägare i Ramudden, ett riskkapitalbolag som förvärvar och investerar i medelstora europeiska företag.
www.ramudden.se


- du skapar juridiska förutsättningar för att fortsätta den expansiva resan

Vi expanderar kraftigt med 20–40% årligen, och söker nu en nyckelperson som kan att stödja oss under den starka tillväxtresan genom att ansvara för att skapa denna – för oss – nya roll. Vi erbjuder ett stimulerande arbete som är unikt, utvecklande och kräver ett affärsmässigt förhållningssätt.

Är du redo att följa med på resan?

Uppdraget:
Ramudden har utvecklats framgångsrikt och har ett ökande behov av att bygga upp en bred juridisk kompetens inhouse. En viktig del av denna roll blir att skapa processer för att öka säkerställandet kring ex. avtal, bolagsfrågor, försäkringar, finansfrågor, arbetsmiljö och miljö. Rollen blir i uppbyggnadsfasen därför bred och utvecklingsorienterad. Det kräver projektledande förhållningssätt där prioriteringar utifrån riskanalys och affärsmöjligheter är ledande samt ett prestigelöst och drivet arbetssätt.

Som affärs-/bolagsjurist kommer du att ha nära kontakt med verksamheten och utgör juridiskt stöd vid arbetet med att utforma, granska och förhandla kommersiella avtal. Du deltar i affärsförhandlingar, tvisteförhandlingar, projekt och utredningar. Du kommer också företräda koncernen vid kontakter med externa rådgivare, myndigheter och andra aktörer. I arbetet ingår även ansvar för rättslig bevakning samt internutbildningar inom koncernen för att säkerställa den grundläggande kompetensen i organisationen.

Kvalifikationer: 
Du har en bred affärsjuridisk arbetslivserfarenhet, exempelvis som affärsjurist eller bolagsjurist på advokatbyrå, bolag eller affärsdrivande offentlig verksamhet. Du har en juristexamen och som person är du självgående, strukturerad och noggrann, samt finner det inspirerande att starta upp något nytt. Du har en god samarbetsförmåga, ett gott omdöme och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Självfallet drivs du av att ge bra service och bidra till goda affärer.

Välkommen att bli en nyckelperson inom Ramudden! Visa mindre